کدام کشور سریع ترین قطار جهان را دارد؟

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

در تعداد بسیاری از کشورها، شبکه های راه آهن سریع السیر گزینه ای مناسب و سازگارتر با محیط زیست نسبت به پرواز می باشند. از نظر مقدار انتشار کردن کربن به ازای هر کیلومتر سفر، منفعت گیری از قطار زیاد تر یکی از سبزترین گزینه های حاضر است. اما در تعداد بسیاری موارد، به اختصاصی در اروپا، بلیط هواپیمای ارزان قیمت، هم چنان از بلیط قطار ارزان تر است. زیرساخت های راه آهن سریع السیر به خصوص در کشورهایی همانند ایالات متحده که به طور تاریخی در اجرای این نوع پروژه ها تعلل کرده است، هزینه بر می باشند. از نظر دیگر، کشورهای آسیایی همانند چین و ژاپن به شدت در حال اندوخته گذاری برای حمل و نقل جمعیت خود از طریق قطارهای سریع السیر می باشند. اینفوگرافیک زیر، ۱۰ تا از سریع ترین قطارهای جهان، سرزمین سازنده و حداکثر شدت عملیاتی آنها را نشان می دهد.

کدام سرزمین سریع ترین قطار جهان را دارد؟

چین میزبان سه قطار سریع برتر جهان است: مگلو شانگهای، هارمونی و فوکسینگ. سریعترین قطار عملیاتی جهان، مگلو شانگهای، اولین قطار تجاری مگلو (Maglev) است. این قطار از آهنرباهای الکتریکی برای شناور ماندن بالای ریل منفعت گیری می کند که مقاومت را از بین می برد، هزینه های نگهداری را افت می دهد و امکان دستیابی به شدت های بالاتر را فراهم می کند.

کدام کشور سریع ترین قطار جهان را دارد؟

چین اکنون در حال گسترش یک قطار هایپرلوپ مگلو تازه به نام T-Flight است که توسط شرکت دولتی صنایع هوافضای چین (CASIC) ساخته می بشود.

این قطار که از طریق لوله های کم سختی حرکت می کند، در یک آزمایش به رکورد جهانی شدت ۶۲۳ کیلومتر بر ساعت دست یافت. صنایع هوافضای چین تصمیم دارد در نهایت شدت قطارها را به ۱,۰۰۰ کیلومتر بر ساعت رساند و انتظار می رود این خط تا سال ۲۰۳۵ عملیاتی بشود.

قطار TGV فرانسه اکنون رکورد جهانی شدت برای یک قطار تجاری را در اختیار دارد. یک نمونه اولیه اصلاح شده TGV تجهیزبه دو چرخ و محور موتوردار در آوریل ۲۰۰۷ در منطقه شمالی شامپاین فرانسه به شدت ۵۷۴.۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

اولین قطار سریع السیر جهان

کدام کشور سریع ترین قطار جهان را دارد؟

توکایدو شینکانسن ژاپن، قدیمی ترین قطار در بین ۱۰ قطار برتر و اولین سیستم راه آهن سریع السیر جهان است. این قطار نمادین برای بازی های المپیک ۱۹۶۴ توکیو راه اندازی شد و توکیو را با شدت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت به اوزاکا متصل کرد. اکنون شینکانسن با شدت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت کار می کند و روزانه بیشتر از یک میلیون مسافر را جابجا می کند.

ژاپن اکنون در حال گسترش مگلو سری L0 است. این قطار ۲۸۶ کیلومتر بین توکیو و ناگویا را تنها در ۴۰ دقیقه طی می کند؛ حتی سریعتر از پرواز بین این دو شهر.

با رکورد شدت ۶۰۳ کیلومتر بر ساعت، این قطار قبلاً رکورد بیشترین شدت را داشت. اما رکورد آن توسط قطار هایپرلوپ مگلو تازه چین شکسته شد. قطار مگلو تازه ژاپنی قرار است تا سال ۲۰۲۷ عملیاتی بشود.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

[ad_2]