
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
شرکت چینی IM Motors که از زیرمجموعههای گروه سایک بهحساب میآید، طی روزهای تازه از مدل IM L6 رونمایی کرده است. این خودروی چینی نخستین خودروی الکتریکی است که باتری حالت جامد دارد. به گفتن تعداد بسیاری از متخصصان، باتریهای حالت جامد کلید مهم از بین بردن مشکل برد و جابهجایی خودروهای الکتریکی می باشند.
قیمت IM L6 با تبدیل به نرخ ارزهای جهانی، ۳۶۳۰۰ پوند (سه میلیارد تومان) است. برد این ماشین نیز ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) اظهار شده. شارژر فوقسریع ۴۰۰ کیلوواتی ماموریت پرکردن باتری این ماشین را بر مسئولیت دارد. این سدان از خطوط باریک در طراحی منفعت میبرد تا اصول آیرودینامیک در آن مراعات بشود و مصرف انرژی بهینهای داشته باشد. بااینحال، منفعت گیری از باتری حالت جامد در این ماشین، بزرگترین نقطه اختلاف آن را نسبت به دیگر خودروهای برقی راه اندازی میدهد.
تیپهای گوناگون IM L6 و قیمت آنها
باتری حالت جامد نصبشده روی IM L6، ظرفیتی برابر ۱۳۰ کیلووات دارد و نزدیک به هزار کیلومتر برد را برای ماشین فراهم میکند. عدد برد ماشین، مطابق چرخه همسانسازی CLTC محاسبه شده است که چرخه انتخابی برای خودروهای چینی است. CLTC از چرخه WLTP که برای محاسبه برد خودروهای اروپایی و آمریکایی مورد منفعت گیری قرار میگیرد، سختگیرانه است. یقیناً در ازای برد بالای IM L6، باید هزینه قابلتوجهی نیز برای خرید ماشین بپردازید.
شرکت آیام موتورز مدل IM L6 را در سه تیپ به بازار اراعه خواهد کرد. تریم اول نسخه استاندارد این ماشین است که مکس نام دارد و قیمت آن ۲۳۰ هزار یوان است. بعد از آن تریم متوسط کارکرد بالا (High Performance) قرار دارد که ۲۹۹,۹۰۰ یوان قیمت خواهد داشت. درنهایت به تریم لایتیر مکس (Lightyear Max) میرسیم که بیشترین تیپ این ماشین است و برای خرید آن باید ۳۳۰ هزار یوان هزینه کنید.
باتری حالت جامد در تیپ استاندارد ماشین نصب شده است و دو تریم میانی و فول آپشن به باتری حالت جامد تجهیزخواهند می بود. IM L6 هماکنون در دو نوع تک موتوره (با خروجی های ۲۹۳، ۳۳۷ و ۴۰۸ اسب بخار) و انواع چهار چرخ متحرک با مجموع قوت ۷۸۷ اسب بخار برای پیشخواست حاضر است.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار
[ad_2]
منبع