مدیران خودرو در نخستین هفته از دی‌ماه 1402، نخستین سری فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس را به مشتریان تحویل داد.

[ad_1]

مدیران ماشین در نخستین هفته از دی‌ماه ۱۴۰۲، نخستین سری فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس را به مشتریان تحویل داد. این مراسم روز هفتم دی‌ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار شد. طی مراسم یادشده، نزدیک به ۳۰ دستگاه تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی به نخستین گروه از خریداران این ماشین تحویل داده شد. این مراسم با وجود روسای مدیران ماشین، رسانه‌ها و خریداران برگزار شد.

نگاهی به فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس گفتن نخستین ماشین هیبریدی تشکیل داخل را از آن خود کرده است. این ماشین از سیستم پلاگین هیبریدی منفعت می‌برد،‌ به این علت موتور بنزینی آن تنها نقش ژنراتور را ایفا می‌کند و موتورهای برقی ماموریت پیش‌ راندن ماشین را بر مسئولیت دارند. با وجود آن‌که تیگو ۸ پرو هیبریدی از دو موتور برقی منفعت می‌برد، اما سیستم انتقال قوت آن تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عمل می‌کند. به عبارتی موتورهای برقی این ماشین روی محور جلو قرار گرفته‌اند و تنها این محور را به حرکت درمی‌آورند. یقیناً راننده می‌تواند با انتخاب مودهای رانندگی گوناگون، یک یا هر دو موتور الکتریکی را منفعت گیری کند.

این چنین بخوانید: فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس رسما رونمایی شد؛ اولین هیبریدی مونتاژی سرزمین

حداکثر راندمان فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی ۳۲۶ اسب‌بخار قوت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس سه سرعته DHT‌ نیز ماموریت انتقال قوت را در این ماشین بر مسئولیت دارد. گشتاور قابل‌دقت این کراس‌اوور، علتشده است تا این ماشین یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های بازار ایران باشد.

ماموریت فراهم انرژی موتورهای الکتریکی، بر مسئولیت پکیج باتری با ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت قرار دارد. این باتری‌ها زیر ماشین قرار گرفته‌اند و با خم‌شدن می‌توانید آن‌ها را ببینید. از آن‌جایی که پلتفرم این ماشین به‌صورت اختصاصی برای تشکیل خودروهای هیبریدی گسترش نیافته است،‌ پکیج باتری‌ها با فاصله اندکی نسبت به سطح زمین قرار گرفته‌اند. مدیران ماشین فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی را با گارانتی هفت سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر برای باتری‌ها به مشتریان اراعه می‌کند.

[ad_2]

منبع