۵ ویژگی مدیران غیرحرفه‌ای - چطور


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

صاحب کسب‌وکار یا رهبر و مدیر تیم هستید؟ تا به حال به این نوشته فکر کرده‌اید که ترک کدام عادت‌ها پشتیبانی می‌کند که مدیر موفق‌تری باشید؟ در دورانی که مدیری مؤثر به‌شدت مورد قیمت است، شناخت عادت‌های نادرست و اجتناب از آن‌ها یا حتی ترک عادت نادرست علتمی‌بشود تا یک رئیس بد نباشید. چون تلاش در مسیر این چنین پیشرفتی، به شما پشتیبانی می‌کند تا حرفه‌ای‌تر به نظر برسید و روابط کاری بهتری برقرار کنید. در این مقاله، با پنج ویژگی مدیران غیرحرفه‌ای می‌شویم که بهتر است ترک کنیم، به‌اختصاصی اگر بار سنگین ماموریت رهبری را بر دوش داشته باشیم:

۱. مقاومت در برابر بازخورد سازنده

دریافت و اراعه بازخورد مثبت برای رشد شخصی و حرفه‌ای الزامی است. مدیران خوب می‌دانند که بازخورد، حتی وقتی که دریافت آن دشوار است، می‌تواند ابزار قدرتمندی برای یادگیری باشد. این چنین مدیرانی بازخورد کارکنان خود را می‌پذیرند، آن را اعمال می‌کنند و از آن برای بهبود خود منفعت گیری می‌کنند. به همین صورت، بازخورد سازنده‌ای اراعه خواهند داد که خاص، عملی و بهبودگرا است، نه شخصی.

ادامه مطلب
اهمیت نگه داری کارکنان؛ ۱۰ عاملی که کمکتان می‌کند

۲.تکیه بیشتر از حد به فناوری و افتربط انسانی

اگرچه فناوری منبع مهمی برای ربط و همکاری است، منفعت گیری بیشتر از حد از آن می‌تواند مانع از ربط انسانی بشود. این نوشته، می‌تواند روابط را از بین ببرد، مطمعن را تضعیف کند و اعضای تیم را با هم غریبه و بیگانه کند. ما در نقش مدیر یک مجموعه باید یاد بگیریم چطور انگیزه اشکار کنیم و اعضای تیم انگیزه بدهیم.

۳. حواس‌پرتی مزمن و دقت پراکنده

۵ ویژگی مدیران غیرحرفه‌ای چطور دریای تکنولوژی

تمرکز در جامعه‌ای که به‌شدت با هم مرتبط است همیشه آسان نیست. مطابق یک گزارش، افراد به‌طور متوسط تنها ۴۷ ثانیه روی یک صفحه نمایش زمان می‌گذرانند، قبل از این که دقت خود را به جای فرد دیگر منتقل کنند امکان پذیر تا ۲۵ دقیقه طول بکشد تا بعد از یک وقفه به پروژه‌ای بازگردیم.

ادامه مطلب
امیدواری به افت قیمت کیا اسپورتیج با اراعه نسل تازه [آبان 1403]_دریای تکنولوژی

اعلان‌ها، ایمیل‌ها و فیدهای شبکه‌های اجتماعی به‌طور مداوم داخل خواهد شد و ما را در دادن دقت کامل به یک چیز یا شخص مشکل‌زا می‌کنند. این حواس‌پرتی مداوم به اختصاصی برای مدیران مخرب است. این شما را از ارتباطات منحرف می‌کند و در تفکر و برنامه‌ریزی مداخله می‌کند.

۴. باور به افسانه چندوظیفگی

افسانه چندوظیفگی همه‌جا ترویج یافته است. اگرچه چندوظیفگی امکان پذیر در نگاه نخست، سودمند به نظر برسد، اما در واقع علتکاهش منفعت‌وری می‌بشود و اشتباهاتی را به بار می‌آورد.

هنگامی که یک مدیر چندوظیفه‌ای در جلسات، مکالمات یا زمان کار روی پروژه‌های با برتری زیاد، همه دقت خود را به دیگران نمی‌دهد، این مطلب را منتقل می‌کند که به آن افراد اهمیتی نمی‌دهد. این پیامی است که هیچ مدیری نمی‌تواند به افرادی بدهد که برای انجام کارها به آن‌ها وابسته است.

۵. سطحی‌نگری و فقدان تحلیل انتقادی

1741493155 948 ۵ ویژگی مدیران غیرحرفه‌ای چطور دریای تکنولوژی

دنیای دیجیتال پرسرعتی که در آن کار می‌کنیم، تمرکز بسیاری بر مرور سطحی دارد در حالی که امکان پذیر مرور عناوین خبری مناسب باشد، اما قطعاً در رابطه تفکر و مقابله با مشکلات دشوار مناسب نیست.

ادامه مطلب
قیاس سرویس سفر اشتراکی اسنپ و تپیسی؛ زمین تازه رقابت تاکسی‌های اینترنتی_دریای تکنولوژی

مدیر هستید و عادت غیرحرفه‌ای دارید؟

مدیریت کسب و کار، سازمان یا تیم را برعهده دارید و می‌خواهید پیشرفت کنید؟ با اجتناب از این ویژگی مدیران غیرحرفه‌ای، می‌توانید به‌نحوه چشمگیری عکس خود را بهبود دهید، روابط خود را تحکیم کنید و فرهنگ کاری بهتر و پرانرژی‌تری را تحکیم کنید. شما کدام یک از این عادت‌ها را دارید و تصمیم گرفته‌اید از این به سپس، آن را کنار بگذارید؟ اگر عادت فرد دیگر می‌شناسید که دوست دارید به این فهرست اضافه بشود، آن را با ما در بین بگذارید.

شبکه‌سازی هوشمندانه و اثرگذار در محیط کار را از اساتید هاروارد بیاموزید
و مسیر شغلی خود را هموار کنید.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی