نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
خودروسازان غربی سال ۲۰۲۰، بعد از اغاز جنگ روسیه و اوکراین این سرزمین را ترک کردند. خودروسازان چینی نیز زمان را غنیمت شمردند و به کارخانههای خودروسازی رهاشده غربیها نقلمکان کردند. اکنون شرکت خودروسازی چینی چری تصمیم گرفته برخی محصولاتش همچون چری تیگو ۷ را در خطوط تشکیل مرسدسبنز، نیسان و فولکسواگن تشکیل کند.
روسیه برای این که خطوط تشکیل خودروسازان غربی بیکار باقی نمانند، چینیها را ناچار به اندوختهگذاری در صنعت خودروسازیاش کرده است. روسیه درحال افزایش تعرفه خودروهای وارداتی است، موضوعی که علتمیبشود شرکتهای چینی خطوط تشکیل خود را به خاک روسیه منتقل کنند. چری نیز برخی خطوط تشکیل اسبق مرسدسبنز، نیسان و فولکسواگن را در اختیار گرفته است.
چری تیگو ۷ مونتاژی با نامی تازه در روسیه اراعه میبشود
بر پایه گزارش خبرگزاری رویترز، برندهای چینی ازجمله چری بیشتر از ۵۰ درصد فروش خودروهای تازه در روسیه را به خود تعلق دادهاند. این تقاضای پررونق تبدیل راهاندازی کارخانههایی شده است که در قبل متعلق به خودروسازان غربی می بود و اکنون رها شدهاند. یقیناً چری داخلیسازی گستردهای در روسیه اجرا نکرده است. خودروهای چینی بهصورت مونتاژشده داخل بازار روسیه خواهد شد و فقط برخی عمل های نهایی در خطوط تشکیل روسیه روی آنها انجام میبشود.
این عمل چینیها، گامی برای دورزدن تعرفه واردات ماشین دولت روسیه است. چری نزدیک به ۲۰ درصد بازار خودروهای سواری روسیه را در اختیار دارد؛ به این علت مونتاژ نهایی خودروها در خاک روسیه راهی برای تثبیت جایگاه آنها در این سرزمین است.
خطوط تشکیل اسبق مرسدسبنز، نیسان و فولکسواگن اکنون به تشکیل مدلهای اکسید و تیگو با نامهای مخصوص بازار روسیه مشغول می باشند؛ برای مثال چری تیگو ۷ اکنون با نام اکسایت X-Cross 7 در روسیه مونتاژ میبشود. مقامات روسیه اخیراً برند DR اتومبیلز را بهعلت واردات کامل ماشین از چین جریمه کردند، موضوعی که بر افزایش تمایل چری برای تشکیل ماشین در روسیه تأثیر گذاشته است.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار