
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
فیسبوک برای جذب کاربران جوانتر و نسل Z قابلیتهای جدیدی دریافت میکند و زیاد تر همانند به اینستاگرام و تیکتاک خواهد شد. متا بهتازگی مجموعهای از تغییرات را برای شبکه اجتماعی قدیمیتر خود معارفه کرده که در آن ناظر پافشاری بیشتری بر ویدیوها هستیم.
بر پایه گزارش تک کرانچ، متا در اتفاقات IRL خود خبرداد که چندین قابلیت تازه را به فیسبوک اضافه میکند که تب اکسپلور و تغییرات تب ویدیو از جمله آنها خواهد می بود. با دقت به این که تنها ۳۳ درصد از نوجوانان آمریکایی در سال قبل میلادی از فیسبوک منفعت گیری میکردند (این رقم در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۷۱ درصد می بود)، قابلیتهای تازه برای جذب کاربران نسل Z طراحی شدهاند.
قابلیتهای تازه فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z
یکی از تغییرات آتی فیسبوک، اضافهشدن تب Explore است. دقیقاً همانند اینستاگرام، این تب نیز حاوی «محتوای متنوع مشابه با علایق شما» خواهد می بود. متا میگوید که الگوریتم این تب برای اراعه محتوایی طراحی شده است که نهتنها سرگرمکننده می باشند، بلکه به شما پشتیبانی میکنند زیاد تر علایق خود را پیگیری کنید. یقیناً تب تازه اکسپلور تا این مدت در مرحله آزمایش است، به این علت امکان پذیر در زمان راهاندازی نهایی امکانات بیشتری داشته باشد.
تب ویدیو نیز تغییرات عمدهای خواهد داشت که شامل ریلز نیز میبشود. به عبارتی، همه محتواهای ویدیویی در فیسبوک اکنون در این تب قرار خواهد گرفت. همانند اکثر شبکههای اجتماعی، محتواهای این تب بهصورت همهصفحه پخش خواهد شد تا کاربران «ویدیوهای مختصر، طویل و لایو را در یک جای واحد تماشا کنند».
تب ویدیوی بهروزرسانیشده در «هفتههای آینده» در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به حرف های متا جوانان در فیسبوک نزدیک به ۶۰ درصد از زمان خود را صرف تماشای ویدیوها میکنند. به همین علت متا تمرکز اختصاصیای روی این قسمت داشته است.

این چنین متا یک تب تازه به نام «Local» معارفه کرده است که محتوای محلی کاربر همانند بازارها، گروهها و رویدادهای اطراف او را پوشش میدهد. این تب در ابتدا برای آزمایش در شهرهای منتخب ایالات متحده، از جمله آستین، نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دیسی، شیکاگو، شارلوت، دالاس، هیوستن، سانفرانسیسکو و فینیکس در دسترس خواهد می بود.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار