نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
نوسانهای بازار، تورم و شرایط اقتصادی نامناسب تعداد بسیاری را دچار مشکلات مالی کرده است. از یک سو، تمایل به اندوختهگذاری و نگه داری داراییهای دیجیتال افزایش یافته و از نظر دیگر، نیاز به خرید کالا و خدمات هم چنان پابرجاست. در این شرایط، چه راهکاری برای رفعکردن این نیازهای متناقض وجود دارد؟ «بردیا احمدنیا»، همبنیانگذار «والکس» و مدیرعامل «والپی»، در مصاحبه با دیجیاتو به این سوال جواب میدهد و از راهکاری نوآورانه برای توانمندسازی مالی افراد رونمایی میکند.
والپی چه خدماتی به کاربران اراعه میدهد و این خدمات با چه مکانیسمی اراعه میبشود؟
والپی راهکاری نوآورانه است که در راستای مأموریت مهم گروه والکس طراحی شده است. مأموریت ما توانمندسازی افراد و کسبوکارها از طریق خلق محصولات نوآورانە و تشکیل بازارهای تازه برای افزایش رفاه کاربران است. با رصد حالت حاضر بازار ایران، فهمید نیاز خاص دو دستە از افراد شدیم: گروهی که روی اندوختهگذاری تمرکز دارند و خریدهایشان را به تعویق میاندازند و گروه فرد دیگر که نیاز به خرید دارند اما دلواپس حالت اقتصادی می باشند. والپی به این دو گروه پشتیبانی میکند هم خرید کنند هم بدون نیاز به فروش یا پرداخت منفعت داراییهایشان را نگه داری کنند.
والپی به کاربران امکان میدهد داراییهای دیجیتال خودشان را وثیقه بگذارند و در ازای آن بهصورت غیرنقدی اعتبار خرید تومانی دریافت کنند. آنها میتوانند بدون نیاز به پرداخت منفعت برای خرید کالاهای گوناگون از این اعتبار منفعت گیری کنند. ما مفهوم «هم خرید هم نگه داری دارایی» را بهطور عملی پیاده کردیم؛ به این شکل که کاربران نیازی به انتخاب بین اندوختهگذاری و خرید ندارند؛ هر دو مقصد همزمان و بدون پرداخت منفعت در دسترس است. ما در والپی معتقدیم برقراری اعتدال بین بعدانداز و هزینههای جاری از با اهمیت ترین راهکارهای توانمندسازی مالی افراد است.
والپی چه نوع داراییهای دیجیتالی را میپذیرد و آیا محدودیتی در این عرصه وجود دارد؟
فعلاً تتر (دلار دیجیتال)، تترگلد (طلای دیجیتال) و بیتکوین در این سرویس پذیرفته میبشود و بهزودی داراییهای دیجیتال و غیردیجیتال همانند طلای فیزیکی نیز اضافه خواهد شد.
فرایند تعیین مقدار اعتبار تومانی در برابر داراییهای دیجیتال چطور است؟
بر پایه تحلیلها، برای هر دارایی ضریبی به دست آمده که مقدار اعتبار تومانی حاصلضرب آن ضریب در مقدار دارایی است.
والپی چه راهکارهایی برای از بین بردن نگرانیها درمورد بدهکاری کاربران دارد؟
هنگامی توانمندسازی در راستای رفاه را مأموریت خودمان میدانیم، قاعدتاً اعتبار دادن و بدهکارکردن با نرخهای منفعت بالا انتخاب ما نخواهد می بود. برای ما مهم است که ابتدا عادات مالی کاربران را بشناسیم، سپس محصولی را نظر بدهیم. میدانیم که این مأموریت چالش بزرگی است اما مطمعن داریم تیم ما توانایی به سرانجام رساندن آن را دارد.
باتوجهبه نوسان قیمت داراییهای دیجیتال، ریسکهای مرتبط با این نوسانها را برای پلتفرم و کاربران چطور مدیریت میکنید؟
تیم والپی با منفعتگیری از توانایی، دانش و تواناییهای حرفهای خود، راهکارهای مؤثری برای مدیریت ریسکهای ناشی از نوسانات داراییهای دیجیتال اراعه میدهد. ما با اراعه خدمات پیشرفته و حمایتمستمر، به کاربران پشتیبانی میکنیم با مطمعن بیشتری در بازار فعالیت کنند. مقصد ما این است که با ابزارها و امکانات مناسب، تواناییای امن و توانمند برای کاربران فراهم کنیم.
مردم چطور میتوانند از والپی اعتبار بگیرند؟
همه میتوانند بهراحتی با مراجعه به آدرس wallpay.org اعتبار بگیرند و از آن اعتبار در دیجیکالا یا تارا منفعت گیری کنند، طلا، کالا یا خدمات سفر تهیه کنند.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار