بازی ویدئویی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

قسمت داستانی و روایتی که یک بازی ویدئویی دارد، برای تعداد بسیاری از گیمرها از اهمیت بالایی برخوردار است. تعداد بسیاری از ما گیمرها به جستوجو توانایی بازی‌هایی هستیم که داستان بسیار‌ای داشته باشند. اما امروزه بازی‌ها بقدری طویل شده‌اند که عملا برخی از گیمرها زمان کافی برای توانایی آن‌ها را ندارند. بعد چاره‌ای نمی‌ماند جز رفتن به سراغ بازی‌های جدا گانه و کوتاهی که عملکردی عالی در قسمت داستانی دارند. به این علت اگر شما نیز جزو افرادی هستید که زمان کافی برای توانایی بازی‌های ویدئویی ندارند و به جستوجو عناوینی می باشند که مختصر و دلنشین باشند، در این نوشته از ویجیاتو همراه ما باشید تا سری به ۸ بازی کوتاهی بزنیم که بهترین خط داستانی را داشتند.

The Stanley Parable


۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند_دریای تکنولوژی ۵۱
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۳
  • استودیوی سازنده: Galactic Cafe

The Stanley Parable یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های مستقلی است که شما می‌توانید در این چنین لیستی به سراغش بروید. این بازی که در سال ۲۰۱۳ انتشار شد، روایتی متفاوت از دنیایی داشت که شما شخصیت مهم آن بودید. استنلی کارمندی می بود که زمان‌های طویل، یک زندگی یکنواخت را پشت سر گذاشته می بود. اما روزی که به اداره بر می‌گردد، فهمید می‌بشود که همه دوستانش، همکارانش و حتی رئیسش ناپدید شده‌اند و همین نوشته تلنگری مهم به استنلی می‌زند.

جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ایرپاد 4 و ایرپاد مکس 2 به گمان زیادً اواخر سال 2024 از راه می‌رسند

دلنشین است بدانید که گیم‌پلی و داستان متفاوت این بازی، نقش مهمی در جذابیت آن داشت. این چنین از طرفی این بازی موفق شد تا از سوی منتقدان نیز با نقدهای زیاد خوبی روبه رو بشود. این بازی با امتیاز متای ۸۸ به مسیرش آخر داد و انحصارا برای پلتفرم‌ پی‌سی در دسترس است.

Her Story


بازی ویدئویی
۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند_دریای تکنولوژی ۵۲
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۵
  • سازنده بازی: Sam Barlow

در طول یک دهه تازه، بازی‌های جدا گانه نشان دادند که سخن برای گفتن دارند و می‌توان رویشان حساب باز کرد. Her Story جزو همین دسته از بازی‌ها می بود که توسط بازی‌سازی به نام Sam Barlow ساخته شد. این بازی برای پلتفرم موبایل و پی‌سی در دسترس است و داستان زنی به نام هانا را روایت می‌کند. شوهر هانا که چند هفته‌ای است ناپدید شده، هیچ سرنخی از آن در دسترس نیست. تنها فردی که می‌توان به آن شک داشت، خود هاناست و شما باید با بازدید ویدئوهای بازجویی او، حقیقت را اشکار کنید.

آیا هانا بی‌گناه است؟ آیا او شوهرش را به قتل رسانده؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی می باشند که شما باید با بازدید ویدئوهای هانا به آن‌ها جواب دهید. کل اداره پلیس در اختیار شما است. شما باید در دنیای این بازی خلاق باشید و با دیدی متفاوت به اظهارات هانا گوش کنید. فراموش نکنید که او تنها سرنخ از پرونده ماست و طبیعتا باید همه سخن‌هایی که هانا می‌زند را مو به مو گوش کنید تا مبادا سرنخ مهمی را از دست بدهید.

ادامه مطلب
سامسونگ از ظاهر حلقه سلامتی گلکسی رینگ پرده برداشت

Duck Detective: The Secret Salami


بازی ویدئویی
۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند_دریای تکنولوژی ۵۳
  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۴
  • استودیوی سازنده: Happy Broccoli Games

بعضی اوقات بد نیست که از بازی‌های جدی فاصله بگیریم و خودمان مهمان بازی‌هایی کنیم که ابدا خودشان را جدی نمی‌گیرند. بازی‌هایی با منفعت گیری از موضوعات کمدی، تلاش در داشتن روایت متغیری از دنیای بازی‌های ویدئویی دارند. Duck Detective: The Secret Salami یکی از همین دسته از بازی‌ها است که از شما یک اردک می‌سازد. آن‌هم نه یک اردک معمولی، بلکه یک کارآگاه! در دنیای این بازی این اردک دوست داشتنی با بزرگ‌ترین دشمن خودش رو به رو شده! یک راهزن که ساندویچ می‌دزد و اکنون شما باید او را اشکار کنید و به دست قانون بسپارید.

این چنین گیم‌پلی این بازی دوست داشتنی، درست همانند یک بازی جنایی، مملو از صحنه‌هایی چون بازدید مجرمین، بازجویی از آن‌ها، حل کردن پازل‌ها و حتی اشکار کردن سرنخ‌های گوناگون است. اردک داستان ما باید تشخیص دهد که چه فردی افترا می‌گوید و چه فردی بی‌گناه است. بعد اگر به جستوجو یکی از بامزه‌ترین بازی‌های جنایی هستید، این بازی را نادیده نگیرید.

To the Moon


بازی ویدئویی
۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند_دریای تکنولوژی ۵۴
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۱
  • استودیوی سازنده: Freebird Games

بازی دلنشین To the Moon نیاز چندانی به معارفه ندارد. این بازی که در سال ۲۰۱۱ انتشار شد، یکی از بهترین عناوین جدا گانه داستانی است. ما در دنیای این بازی با یک توانایی نقش آفرینی رو به رو هستیم و داستان آن، نقش مهمی در جذابیت این توانایی دارد. داستان درمورد پیرمردی درحال مرگ است که می‌خواهد آخرین آرزوی خودش را پیش از مرگ برآورده کند. حال ما ماموریت کنترل ۲ دکتر به نام واتس و روزلین را برعهده خواهیم داشت که می‌خواهند با داخل شدن به خاطرات این پیرمرد، آخرین آرزویش را برآورده کنند.

منتهی راستش را بخواهید، با ورود به خاطرات این فرد، ما فهمید خاطرات و قبل غم‌انگیز این فرد خواهیم شد. شما باید خودتان را برای هرچیزی در دنیای این بازی آماده کنید و فراموش نکنید، که این بازی حتی می‌تواند احساسات شما را نیز دچار کند.

ادامه مطلب
نیکون از دوربین ZF با طراحی کلاسیک و مشخصات قدرتمند رونمایی کرد

Slay the Princess


1721275948 937 ۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند دریای تکنولوژی
۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند_دریای تکنولوژی ۵۵
  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۳
  • استودیوی سازنده: Black Tabby Games

اگر علاقه‌مند به بازی‌های ترسناک باشید، Slay the Princess گزینه مناسبی برای شما خواهد می بود. داستان این بازی توام با فراز و نشیب‌هایی روایت می‌بشود که سوالات بسیاری را در ذهن گیمرها پدید می‌آرود. داستان از بیرون یک کلبه اغاز می‌بشود. کلبه‌ای دور افتاده که در آن یک پرنسسی قشنگ زندگی می‌کند و مطابق افسانه‌ها شما باید این پرنسس را از بین ببرید. اما این‌کار را نکنید، دنیا به آخر می‌رسد. اما با ورود به این کلبه، پرنسس قصه ما ابدا ترسناک بنظر نمی‌رسد. حال سوال اینجاست که آیا شما باید او را بکشید و به ماموریت‌تان عمل کنید، یا او را به حال خودش رها کنید؟

این بازی با منفعت گیری از هراس روانشناختی، روایتی را پیش رویتان قرار می‌دهد که باید مدام هرچیزی را زیر سوال ببرید. پیچش‌های داستانی این بازی با زیبایی توصیف‌ناپذیری ساخته شده‌اند و اگرچه ما با یک بازی جدا گانه و مختصر رو به رو هستیم، اما داستان آن بقدری زیباست که می‌توان هر گیمری را عاشق خودش کند. این بازی برای پی‌سی، کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی و در نهایت نینتندو سوئیچ در دسترس است.

ادامه مطلب
نمایشگرهای نسل سپس TCL معارفه شد؛ سازنده چینی آینده مانیتورها را بازتعریف می‌کند

Firewatch


1721275948 876 ۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند دریای تکنولوژی
۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند_دریای تکنولوژی ۵۶
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۶
  • استودیوی سازنده: Campo Santo

راستش را بخواهید، همه ما دوست داریم که چند روزی را در خارج از شهر سپری کنیم. آب و هوای خوب را تنفس کنیم و به صدای پرنده‌ها گوش کنیم. این دقیقا چیزی می بود که شخصیت مهم بازی Firewatch می‌خواست. داستان این بازی درمورد فردیست که تصمیم گرفته تا چند روزی را در خارج شهر سپری کند و مسئولیت مواظب و جنگل‌بانی و از یک محوطه بزرگ بر مسئولیت اوست. اما طولی نمی‌کشد که یک آتش‌سوزی بزرگ در این جنگل رخ می‌دهد. هنگامی به سراغ خاموش کردن آن می‌رود، فهمید می‌بشود که انگار فردی عمدا این آتش را به پا کرده. خطوط ارتباطی قطع شده‌اند و حتی ما سایه‌ سیاه‌رنگ در لا به لای درخت‌های جنگل می‌بینیم!

هرچقدر که زیاد تر در این جنگل قدم می‌زنیم، با اتفاقات شگفت‌تری رو به رو می‌شویم. همه‌چیز درست همانند تکه‌های یک پازل به یکدیگر متصل‌اند و انگار این جنگل رازی بزرگ را در دلش نهان کرده است. فایر واچ به لطف نمود‌های بصری قشنگ، موسیقی‌متن و داستان شوق‌انگیزی که دارد، زمان‌ها است که به گفتن یکی از بهترین بازی‌های مختصر داستانی شناخته می‌بشود.

Killer Frequency


1721275948 771 ۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند دریای تکنولوژی
۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند_دریای تکنولوژی ۵۷
  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۳
  • استودیوی سازنده: Team17

Killer Frequency مسئولیت بزرگی را برعهده شما می‌گذارد. نجات جان مردم! همه‌چیز از شهر کوچکی به نام Gallows Creek اغاز می‌بشود. جایی‌که قاتلی دیوانه کلانتر شهر را به قتل رسانده. شما که فهمید این چنین موضوعی شده‌اید، باید با منفعت گیری از ایستگاه رادیویی که در اختیار دارید، با مردم ربط بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا در خانه‌هایشان بمانند تا مبادا قربانی بعدی باشند.

ادامه مطلب
۱۰ بتل‌ بعد برتر در تاریخ بازی فورتنایت_دریای تکنولوژی

شما باید این ایستگاه رادیویی را بگردید و از آن‌چیزی که می‌تواند به مردم پشتیبانی کنید را به آن‌ها بگوید. این چنین فراموش نکنید که جان مردم بی‌گناه در دستان شما است. شما باید از آن‌ها مراقبت کنید و این چنین حواستان باشد که مبادا خودتان را به کشتن دهید!

Celeste


1721275949 971 ۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند دریای تکنولوژی
۸ بازی کوتاهی که بهترین خط داستانی را داشتند_دریای تکنولوژی ۵۸
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۸
  • استودیوی سازنده: Maddy Makes Games

هرچند که Celeste طویل‌ترین بازی در این لیست است، اما قیمت توانایی را دارد. سخن بگویید از یک بازی ۲ بعدی با المان‌های پلتفرمر – اکشن است که روایتی دلنشین از دنیای بازی‌های ویدئویی دارد. داستان این بازی درمورد دختری به نام مادلین است که برای فرار از کشمکش‌های زندگی و مشکلاتی که دارد، تصمیم اغاز سفری اسرارآمیز می‌گیرد. سفری که برخلاف انتظار مادلین، چیزی نیست که او منتظرش می بود.

با اغاز این سفر مادلین توسط نسخه خبیث خودش تعقیب می‌بشود. این حاضر نمی‌خواهد مادلین سفرش را با پیروزی به آخر رساند و طبیعتا مادلین با ماجراهای ترسناکی رو به رو خواهد شد. این چنین از طرفی نیز گرافیک پیکسلی، موسیقی‌متن دلنشین و گیم‌پلی متفاوت این بازی، دست به دست هم داده‌اند تا توانایی این چنین عنوانی شوق‌انگیز باشد.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی