بریتانیا استخدام کارکنان Inflection AI توسط مایکروسافت را بررسی می‌کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

ماه‌ها بعد از پیوستن اکثر کارکنان شرکت Inflection AI به قسمت تازه هوش مصنوعی مایکروسافت، اکنون رگولاتور رقابت بریتانیا رسماً درحال بازدید استخدام کارکنان هوش مصنوعی مایکروسافت است.

بر پایه گزارش ورج، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اکنون درحال انجام مرحله اول تحقیقات درمورد استخدام اکثر کارکنان Inflection AI توسط مایکروسافت است. تا تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) اشکار خواهد شد که آیا این تحقیقات به مرحله دوم پیش می‌رود یا خیر. اگر این پرونده به مرحله دوم برسد، می‌تواند مانعی برای جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی غول ردموند باشد.

استخدام کارکنان Inflection AI توسط مایکروسافت

CMA آخرین‌بار عمل های مایکروسافت را در سال ۲۰۲۲ با خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد بازدید کرد و در نهایت این شرکت ناچار شد تا ساختار قرارداد خود را تحول دهد و از حقوق مهم بازی‌های ابری در بریتانیا و تعداد بسیاری از بازارهای دیگر در سراسر جهان چشم‌پوشی کند.

ادامه مطلب
دردسر تازه زاکربرگ؛ سه توانایی هوش مصنوعی در یک هفته متا را ترک کردند_دریای تکنولوژی
بریتانیا استخدام کارکنان Inflection AI توسط مایکروسافت را بازدید می‌کند_دریای تکنولوژی ۴

سخنگوی مایکروسافت درمورد تحقیقات تازه CMA می‌گوید: «ما یقین هستیم که استخدام استعدادها علتارتقای رقابت می‌بشود و نباید به گفتن یک ادغام برداشت بشود. ما اطلاعاتی را که برای تکمیل سریع پرس‌وجوها نیاز است در اختیار سازمان رقابت و بازار بریتانیا قرار خواهیم داد.»

مایکروسافت در فروردین‌ماه «مصطفی سلیمان»، یکی از بنیانگذاران دیپ‌مایند گوگل را استخدام کرد. سلیمان در سال ۲۰۲۲ گوگل را ترک کرد تا شرکت هوش مصنوعی Inflection AI را تأسیس کند و اکنون نیز مدیر قسمت هوش مصنوعی مایکروسافت است. مایکروسافت یقیناً فقط بنیان‌گذار این استارتاپ را استخدام نکرده، بلکه اکثر کارکنان آن را نیز جذب کرده است.

ادامه مطلب
هلیکوپتر نبوغ به آخر کار خود در مریخ رسید + ویدیو

رگولاتورهای بریتانیا و اتحادیه اروپا تا بحال به‌طور فزاینده‌ای شراکت و اندوخته‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ در استارتاپ‌های هوش مصنوعی را زیر ذره‌بین برده‌اند. CMA این چنین مدتی قبل شراکت Mistral AI و مایکروسافت را بازدید کرد، اما این همکاری واجد شرایط تحقیق تحت قوانین ضدانحصاری و ادغام شرکت‌ها نبوده است.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی