این دنباله‌دار توسط ستاره‌شناسان «کارولین شومیکر» و «دیوید لوی» در سال 1993 کشف شد. شومیکر-لوی 9 توسط مشتری گیر افتاد و در آن زمان به دور این سیاره می‌چرخید.


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

۱۶ ژوئن ۱۹۹۴، دنباله‌دار شومیکر-لوی ۹ در یک برخورد با مشتری نابود شد. این دنباله‌دار عرصه اولین مشاهده مستقیم از برخورد فرازمینی اجرام به منظومه شمسی را فراهم کرد.

این نوشته پوشش بسیاری در رسانه‌های عمومی تشکیل کرد و ستاره‌شناسان در سراسر جهان از نزدیک دنباله‌دار را رصد کردند. برخورد شومیکر لوی ۹ اطلاعات جدیدی درمورد مشتری اراعه کرد و نقش احتمالی آن را در افت زباله‌های فضایی در منظومه شمسی داخلی برجسته کرد.

این دنباله‌دار توسط ستاره‌شناسان «کارولین شومیکر» و «دیوید لوی» در سال ۱۹۹۳ کشف شد. شومیکر-لوی ۹ توسط مشتری گیر افتاد و در آن زمان به دور این سیاره می‌چرخید.

این اولین دنباله‌دار فعالی می بود که درحال چرخش به دور یک سیاره مشاهده شد و به گمان زیادً نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ سال قبل توسط مشتری گیر افتاده‌ می بود! محاسبات نشان داد که شکل تکه‌تکه و غیرمعمول آن به‌علت نزدیکی قبلی به مشتری در ژوئیه ۱۹۹۲ می بود.

ادامه مطلب
گوگل برای تشخیص سرطان، میکروسکوپ مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد
آخرین مطالب

در سال ۲۰۱۱، محققان مؤسسه SETI (جستجوی هوش فرازمینی) و دانشگاه کرنل به این نتیجه رسیدند که نیروی برخورد شومیکر-لوی ۹ به اندازه‌ای قوی می بود که حلقه سیاره‌ای نازکی که مشتری را احاطه کرده است، به اندازه دو کیلومتر کج کند.

اگرچه این دنباله‌دار تکه تکه شده‌ هیچ زمان از صفحه حلقه عبور نکرد، اما برخوردهای آن جریانی از غبار دنباله‌دار را به فضا و داخل حلقه پرتاب کرد که تبدیل الگوی عجیبی از امواج شد. این اتفاق اولین بار توسط مدارگرد گالیله در سال ۱۹۹۶ مشاهده شد.

ادامه مطلب
امروز در فضا: ابرنواختر تیکو کشف شد

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی