
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
مطالعه جدیدی مشخص می کند که تقریباً همه مقالههای تولیدشده با هوش مصنوعی برای آزمونهای دانشگاههای بریتانیا، قابل شناسایی نبودهاند.
پژوهشگران دانشگاه ردینگ میگویند این مقالهها بهطور میانگین نمرات بالاتری نسبت به مقالههای نوشته شده توسط دانشجویان کسب کردهاند. یافتههای این مطالعه در مجله علمی PLOS ONE انتشار شده است.
تقلب هوش مصنوعی در آزمونها: ۹۴ درصد مقالهها غیرقابل تشخیص بودند
تقریباً همه مقالههای تشکیل شده توسط هوش مصنوعی برای آزمون تازه در سیستمهای آزمونی دانشگاههای بریتانیا، قابل شناسایی نبودند.
هوش مصنوعی پیشتر ثابت کرده است که میتواند در آزمونها موفقتر عمل کند. این کار علتشده است برخی مدارس و دانشگاهها منفعت گیری از ابزارهای هوش مصنوعی نظیر ChatGPT را برای دانشجویان ممنوع کنند.
با این حال، مطابق مطالعات تازه اعمال این قانون چالشبرانگیز بوده است و نتوانسته موفق باشد. پژوهشگران مقالاتی را که توسط هوش مصنوعی نوشته شده می بود، برای پنج دوره گوناگون کارشناسی رشته روانشناسی در این دانشگاه ارسال کردند. آنها دریافتند که ۹۴ درصد از این مقالات در آنچه که به گفتن یک مطالعه موردی «آزمون تورینگ» نامیده میبشود، قابل شناسایی نبودند.
این آزمون به نام ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر بریتانیایی، آلن تورینگ، در سال ۱۹۵۰ نامگذاری شده است و توانایی یک ماشین در نمایش حرکت هوشمند شبیه انسان را اندازهگیری میکند.
نویسندگان این مطالعه گفتن کردند که این یافته زیاد دلواپسکننده است. آنها در این مطالعه اشاره کردند که بهطور کلی، نرخ شناسایی ۶ درصدی عدد زیاد مقداری است. آنها اضافه کردند که به گمان زیاد دانشجویان خروجی هوش مصنوعی را تحول خواهند داد تا کمتر قابل شناسایی باشد.
علاوه بر این، در ۸۳.۴ درصد از موارد، مقالات تشکیل شده توسط هوش مصنوعی نمرات بالاتری نسبت به گروه اتفاقی از همان تعداد مقالات نوشته شده توسط خود دانشجو کسب کردند.
نویسندگان این مطالعه در بیانیهای گفتن کردند که نتایج آزمون تورینگ، جامعه آموزشی جهانی را به پذیرفتن یک حالت تازه هدایت میکند. بهنظر میرسد با آمدن هوش مصنوعی ملزوم است سیاستها و راهکارهای جدیدی برای بازدید حالت دانشجویان درنظر گرفته بشود.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار