هر چهار مدل آیفون 16 احتمالاً با تراشه A18 عرضه می‌شوند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

کدهای تازه نشان خواهند داد که اپل امسال چهار مدل آیفون ۱۶ را با تراشه A18 اراعه خواهد کرد. این حرکت، برخلاف سال قبل، می‌تواند فاصله بین مدل‌های پرو و غیر پرو را افت دهد. این چنین، گمان اراعه یک مدل آیفون SE با تراشه A18 وجود دارد.

کدهای کشف‌شده در قسمت حمایتاپل توسط «نیکولاس آلوارز» قبول می‌کنند که اپل تصمیم دارد امسال چهار مدل آیفون ۱۶ اراعه کند و همه این دستگاه‌ها از همان تراشه سری A منفعت گیری خواهند کرد.

در این کدها به شماره مدل‌های جدیدی اشاره شده که به آیفون‌های حاضر مرتبط نیستند و از سیستم شماره‌گذاری مورد منفعت گیری اپل برای دستگاه‌های پرچم‌دارش پیروی می‌کنند.

کدهای کشف‌شده شامل شناسه‌های زیر برای آیفون می باشند:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اپل می‌خواهد با هوش مصنوعی نمایش تبلیغات در اپ استور را بهبود ببخشد
  • آیفون ۱۷.۱
  • آیفون ۱۷.۲
  • آیفون ۱۷.۳
  • آیفون ۱۷.۴
  • آیفون ۱۷.۵

همه این پنج مدل با یک شماره شبیه اغاز خواهد شد که مشخص می کند اپل تصمیم دارد از یک تراشه برای آن‌ها منفعت گیری کند. این درحالی است که مدل‌های آیفون ۱۵ با تراشه‌های گوناگون دارای شناسه‌های داخلی جداگانه می باشند.

هر چهار مدل آیفون ۱۶ به گمان زیادً با تراشه A18 اراعه می‌شوند_دریای تکنولوژی ۴

سری آیفون ۱۶ با تراشه یکسان: آخر تفکیک پرو و غیر پرو؟

سال قبل، اپل آیفون ۱۵و آیفون ۱۵ پلاس را با تراشه A16 بایونیک اراعه کرد، درحالی‌که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با A17 پرو اراعه شدند که تفاوت بیشتری بین مدل‌های پرو و غیر پرو تشکیل کرد. این تصمیم چندان مورد استقبال قرار نگرفت و اکنون اشکار شده که این حرکت با دقت به این که تنها آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به علت چیپست از هوش اپل حمایتمی‌کنند، اشتباهی بزرگ بوده است.

به‌نظر می‌رسد اپل امسال تصمیم ندارد همان کار را انجام دهد. بر پایه کدهای کشف‌شده در قسمت حمایتاپل، همه چهار مدل آیفون ۱۶ با تراشه A18 اراعه خواهند شد.

ادامه مطلب
آیپد پرو OLED کمتر از دو ماه دیگر معارفه می‌شود_دریای تکنولوژی

یقیناً امکان پذیر تا این مدت یک سیستم دوگانه وجود داشته باشد، تا مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۶ تراشه A18 و مدل‌های پرو تراشه A18 پرو یا چیزی شبیه دریافت کنند، اما حداقل دستگاه‌های ارزان‌تر گیر تراشه سال قبل نخواهند افتاد.

به نظر می‌رسد که اپل هم چنان به سیستم شماره‌گذاری شناسه‌ها که طی سال‌ها از آن منفعت گیری کرده است، پایبند است. به این علت، همه مدل‌های آیفون ۱۶ دارای همان تراشه خواهند می بود که این نوشته با شایعه ها و خبرهای غیررسمی قبلی همخوانی دارد.

انتظار می‌رود که همه چهار مدل آیفون ۱۶ از تراشه تازه A18 منفعت گیری کنند و اپل امکان پذیر هم چنان تفاوت‌هایی بین مدل‌های استاندارد و پرو تشکیل کند و حتی تراشه‌ها را با نام‌های A18 و A18 پرو نام‌گذاری کند. اپل امکان پذیر از تراشه‌های A18 با تعداد کمتری از هسته‌های GPU برای مدل‌های آیفون ۱۶ منفعت گیری کند، درحالی‌که تراشه‌های دارای GPU بهتر را برای مجموعه آیفون ۱۶ پرو ذخیره کند.

ادامه مطلب
سرپرست پروژه ویژن پرو بعد از 25 سال وجود در اپل، بازنشسته می‌بشود

منطقی به‌نظر می‌رسد که همه چهار مدل آیفون ۱۶ و آیفون SE آینده همه انها دارای تراشه A18 یکسان باشند، به‌علت ویژگی‌های هوش اپل که قرار است در iOS 18 معارفه شوند. هوش اپل به یک تراشه قوی برای اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی نیاز دارد و اکنون فقط آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس قادر به منفعت گیری از Apple Intelligence می باشند و اپل به گمان زیادً می‌خواهد یقین بشود که همه دستگاه‌های آینده توانایی ملزوم برای انجام ماموریت های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را دارند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی