اینستاگرام پس از اعتراض عکاسان، برچسب هوش مصنوعی خود را اصلاح کرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

متا از چند زمان پیش محتواهای آپلودشده در اینستاگرام، فیسبوک و تردز را که توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، با برچسب‌ «Made with AI» اشکار می‌کند. اما مدتی قبل، این شرکت به نادرست حتی روی برخی عکس‌های واقعی نیز این برچسب را قرار داد که اعتراض عکاسان را در پی داشت. اکنون متا این برچسب را اصلاح کرده و آن را به «AI info» تحول داده است.

بر پایه گزارش ورج، سخنگوی متا حرف های که برچسب تازه قرار است با دقت بیشتری نشان دهد که محتواها آیا با هوش مصنوعی اصلاح شده‌اند یا این که کاملاً ساخته هوش مصنوعی می باشند. چراکه مدتی پیش عکسی از یک بازی بسکتبال که ۴۰ سال پیش گرفته شده و با برنامه‌های ادوبی اصلاح شده می بود، علتشد اینستاگرام روی آن برچسب «Made with AI» قرار دهد. اکنون به نظر می‌رسد برچسب تازه کارکرد بهتری خواهد داشت.

ادامه مطلب
متا در سال 2026 پلتفرم ارتباطات سازمانی Workplace را تعطیل می‌کند_دریای تکنولوژی

برچسب تازه اینستاگرام برای تشخیص تصاویر هوش مصنوعی

باتوجه به این که اکنون ابزارهای هوش مصنوعی در برنامه‌های گوناگون ازجمله فتوشاپ ادوبی در دسترس می باشند، تشخیص این که آیا یک عکس تنها با این ابزارها اصلاح شده یا کاملاً با هوش مصنوعی مولد ساخته شده‌اند، دشوار است. بااین‌حال برچسب تازه متا در تشخیص این کار بهبود یافته است.

اینستاگرام بعد از اعتراض عکاسان، برچسب هوش مصنوعی خود را اصلاح کرد_دریای تکنولوژی ۴

به‌طورکلی، برخی عکاسان نیز موافق رویکرد متا می باشند چرا که به نظر آن‌ها هرگونه منفعت گیری از ابزارهای هوش مصنوعی و ویرایش عکس باید به بینندگان حرف های بشود.

هنگامی که روی برچسب تازه کلیک می‌کنید، تقریباً همانند مطلب برچسب قدیمی، توضیح دقیق‌تری درمورد این که چرا این عکس برچسب گرفته و این که چطور با هوش مصنوعی ساخته یا اصلاح شده، خواهید دید. این قابلیت تازه برای شناسایی تصاویری که با ابزار Generative Fill در فتوشاپ ساخته شده‌اند، کاربرد خواهد داشت. برچسب تازه متا ابتدا در اپلیکیشن‌های اینستاگرام، فیسبوک و تردز و سپس در نسخه وب آن‌ها اعمال خواهد شد.

ادامه مطلب
از برخی منبع های دارای کپی رایت برای آموزش هوش مصنوعی منفعت گیری کردیم

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی