اس‌کی هاینیکس 75 میلیارد دلار در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس (SK Hynix)، دومین سازنده بزرگ تراشه‌های حافظه در جهان، اظهار کرده است که تا سال ۲۰۲۸ نزدیک به ۷۵ میلیارد دلار (۱۰۳ تریلیون وون) در عرصه هوش مصنوعی اندوخته‌گذاری خواهد کرد. به حرف های این شرکت، عمده این اندوخته‌گذاری در قسمت تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا (HBM) خواهد می بود.

بر پایه گزارش رویترز، اس‌کی هاینیکس ۷۴.۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ در عرصه هوش مصنوعی اندوخته‌گذاری خواهد کرد تا تجارت تراشه‌های خود را در این عرصه تحکیم کند. به‌عبارت دقیق‌تر، این شرکت تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۶، نزدیک به ۸۰ درصد از این مبلغ (تقریباً ۸۰ تریلیون وون) را در قسمت‌های هوش مصنوعی و نیمه‌رسانا اندوخته‌گذاری کند.

یقیناً این اندوخته‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه اس‌کی هاینیکس همانند اس‌کی تلکام نیز انجام خواهد شد. این چنین اس‌کی گروپ (SK Group) تصمیم دارد شرکت‌های تابعه خود را که بالغ بر ۱۷۵ شرکت است، افت دهد تا مدیریت آن‌ها ساده‌تر بشود.

ادامه مطلب
تسلا ویدیوی خیره‌کننده‌ای از کارخانه «گیگا برلین» انتشار کرد + ویدیو

اندوخته‌گذاری اس‌کی هاینیکس در هوش مصنوعی

اس‌کی هاینیکس ۷۵ میلیارد دلار در هوش مصنوعی اندوخته‌گذاری می‌کند_دریای تکنولوژی ۴

مطابق بیانیه اس‌کی هاینیکس، این شرکت در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۰ تریلیون وون (نزدیک به ۷ میلیارد دلار) زیان کرد و اکنون انتظار دارد در سال جاری میلادی، بدون احتساب مالیات ۲۲ تریلیون وون سود (نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار) کسب کند. مقصد مهم این شرکت افزایش این رقم به ۴۰ تریلیون وون در سال ۲۰۲۶ است.

این شرکت او گفت که با تمرکز بر صنعت هوش مصنوعی، ازجمله تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا، مراکز داده و خدمات هوش مصنوعی همانند دستیارهای شخصی AI، به‌جستوجو بهبود رقابت خود با دیگر شرکت‌ها است. این تراشه‌های HBM برای منفعت گیری در پردازشگرهای هوش مصنوعی انویدیا بهینه‌سازی شده‌اند.

ادامه مطلب
سرور مجازی چیست؟ آشنایی با vps آذرآنلاین

در کره جنوبی دو تولیدکننده بزرگ تراشه‌های حافظه یعنی سامسونگ و اس‌کی هاینیکس مستقر می باشند؛ بااین‌حال این شرکت‌ها در برخی عرصه‌ها همانند طراحی تراشه از رقبای خود عقب مانده‌اند. دولت کره جنوبی نیز برای پشتیبانی به این تولیدکنندگان، بسته حمایتی ۱۹ میلیارد دلاری را برای پیشرفت در رقابت جهانی اشکار کرده است.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی