اینستاگرام آزمایش ساخت هوش مصنوعی را با برخی کاربران آغاز کرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

اینستاگرام قابلیت جدیدی با نام «استودیو هوش مصنوعی» (AI Studio) را به برخی کاربران خود اراعه کرده است، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نسخه چت‌بات هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کنند.

به گزارش ورج، «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در این رابطه می‌گوید که «کاربران امکان پذیر طی هفته‌ای آینده در اینستاگرام، هوش مصنوعی سازندگان مورد علاقه خود و هوش مصنوعی‌های مبتنی بر علاقه خود را ببینند.» مطابق توضیحات زاکربرگ، این موارد ابتدا در صفحه مطلب‌ها نمایش داده خواهد شد و این چنین با برچسب هوش مصنوعی اشکار خواهد شد.

استودیو هوش مصنوعی اینستاگرام

اینستاگرام آزمایش ساخت هوش مصنوعی را با برخی کاربران اغاز کرد_دریای تکنولوژی ۹

زاکربرگ این چنین نحوه مکالمه با چت‌بات‌های هوش مصنوعی اینستاگرام را نمایش داده است. مطابق تصاویر نمایش داده‌شده، وقتی که سازندگان چت‌بات خود را بسازند، در پروفایل آن‌ها دکمه جدیدی با نام «Message» وجود خواهد داشت که در کنار آن آیکون هوش مصنوعی نیز دیده می‌بشود.

ادامه مطلب
۹۴ درصد مقاله‌های نوشته شده با هوش مصنوعی در دانشگاه‌های بریتانیا تشخیص داده نشدند_دریای تکنولوژی

این چنین وقتی که مکالمه خود را با یک چت‌بات اغاز می‌کنید، پیغامی در بالای صفحه وجود خواهد داشت که در آن توضیح داده‌شده مطلب‌ها توسط هوش مصنوعی تشکیل خواهد شد و برخی از آن‌ها «امکان پذیر نادرست یا نامناسب باشند.»

علاوه بر این، متا با منفعت گیری از واژه «AI» در جلوی نام افراد و یک برچسب «Beta»، مکالمه با هوش مصنوعی را اشکار کرده است.

1719557280 775 اینستاگرام آزمایش ساخت هوش مصنوعی را با برخی کاربران اغاز
اینستاگرام آزمایش ساخت هوش مصنوعی را با برخی کاربران اغاز کرد_دریای تکنولوژی ۱۰

زاکربرگ می‌گوید:

«ما برای ساخت این قابلیت با سازندگان همکاری نزدیکی داشته‌ایم تا آن‌ها بتوانند در جواب دادن به سوالات طرفداران خود موفق باشند و با مردم به روشی سودمند و سرگرم‌کننده سخن بگویید کنند. تا این مدت روزهای اولیه و دوران اولین نسخه بتا این قابلیت هوش مصنوعی است، به این علت ما به بهبود آن ادامه خواهیم داد و به‌زودی آن را برای افراد بیشتری انتشار می کنیم.»

مدیرعامل متا این چنین در مصاحبه‌ای درمورد استراتژی‌های این شرکت برای هوش مصنوعی سخن بگویید کرده است. او می‌گوید که «باید هوش مصنوعی‌های مختلفی وجود داشته باشد» که هرکدام «منعکس‌کننده علایق گوناگون مردم» می باشند.

ادامه مطلب
متا در مطلب‌های اینستاگرام، تصاویر دارای برهنگی را محو می‌کند_دریای تکنولوژی

مطابق حرف های‌های زاکربرگ، متا در نهایت به همه سازندگان و کسب‌و‌کارها اجازه خواهد تا نسخه هوش مصنوعی خود را تشکیل کنند تا زیاد تر بتوانند با جوامع و مشتریان در تعامل باشند. او این چنین می‌گوید متا به کاربران اجازه خواهد داد تا شخصیت‌هایی را با هوش مصنوعی بسازند که لزوماً نشان‌دهنده خودشان نیستند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی