الکام‌کامرس و الکام‌اینشورنس؛ دو رویداد تازه در الکامپ امسال


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ با گفتن این که بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی از نظر مقداری رشد فزاینده‌ای داشته و در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع برگزار می‌بشود، او گفت: «الکام استارز، الکام‌پیچ، تینواستارز، توان‌تک و الکام‌تاکز جزو قسمت‌های مهم الکامپ می باشند و در عرصه کیفی نیز ما ناظر رشد بوده‌ایم و دو قسمت «الکام‌کامرس» و «الکام‌اینشورنس» در این دوره به نمایشگاه الکامپ اضافه شده‌اند.»

«رضا حیدری» با گفتن این نوشته در گفتگو با دیجیاتو افزود: «در این دو قسمت ناظر رویدادهای زیاد اختصاصی و شوق‌انگیزی خواهیم می بود و امیدواریم در سال‌های آینده ناظر وجود پرشورتر مجموعه‌های اقتصادی در این قسمت باشیم. قطعاً اضافه شدن الکام‌کامرس با حمایتاتاق بازرگانی و الکام‌اینشورنس با حمایتبیمه مرکزی به غنای نمایشگاه امسال و سال‌های آتی اضافه خواهد کرد و بر بار کیفی نمایشگاه می‌افزاید.»

او درمورد اتفاقات الکام‌کامرس گفت: «الکام‌کامرس ازجمله اتفاق‌های مهم این دوره از نمایشگاه الکامپ است که با همکاری و همراهی اتاق بازرگانی و سازمان نصر در نمایشگاه الکامپ برگزار می‌بشود. همکاری و هم‌افزایی که می‌تواند نتایج زیاد خوبی برای هر دو مجموعه در پی داشته باشد. در واقع فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی با فعالان حوزه ICT مسائل و دغدغه‌های خود را نقل می‌کنند. در همین جهت، اعضای ۲۰ کمیسیون اتاق بازرگانی در این دوره از نمایشگاه حاضر خواهند شد تا به ظرفیت‌های الکامپ در حوزه شبکه‌سازی پشتیبانی کنند.»

ادامه مطلب
معلولان ایرانی نیازمند حمایتقانونی در عرصه دسترسی‌پذیری_دریای تکنولوژی

حیدری تصریح کرد: «در کنار این دو قسمت، وجود کمیسیون و سندیکای تشکیل‌کنندگان حوزه فناوری اطلاعات در قالب فضایی اشتراکی در سالن خلیج فارس را هم خواهیم داشت که در جهت دقت به تشکیل داخلی انجام شده است.»

او افزود: «این چنین در سالن‌های ۳۸ و خلیج فارس نمایشگاه میزبان نمایندگان کشورهای خارجی خواهیم می بود. روسیه، کره، آلمان، تایوان، سوریه، چین، پاکستان و ترکیه ازجمله کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه محسوب خواهد شد. به‌صورت اشکار بیشتر از ۵۰۰ شرکت و تیم‌ استارتاپی و ۹ پارک علم‌ و فناوری در نمایشگاه امسال وجود خواهند داشت.»

ادامه مطلب
واتس‌اپ روی قابلیت استفاده از دو حساب کاربری روی یک دستگاه کار می‌کند + عکس

دبیر اجرایی الکامپ پافشاری کرد: «هیئت‌های تجاری بسیاری در نمایشگاه حاضر خواهد شد که به‌جستوجو همکاری‌های B2B می باشند که زمان مناسبی برای شرکت‌های حاضر است. درحال طراحی نرم‌افزاری برای نمایشگاه الکامپ هستیم تا با منفعت گیری از آن مخاطبان به همه قسمت‌ها و برنامه‌های نمایشگاه دسترسی داشته باشند. در کنار این قضیه و نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی را هم خواهیم داشت و علاقه‌مندان می‌توانند با منفعت گیری از آن در نمایشگاه امسال وجود اشکار کنند.»

عضو هیئت‌مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درمورد قسمت توان‌تک الکامپ بیست‌وهفتم نیز او گفت: «از مجموعه‌های فعال در حوزه تکنولوژی این انتظار می‌رود که به دغدغه‌ها و نیازهای افراد اختصاصی دقت کنند. در توان‌تک امسال از فعالان این حوزه خواست داریم اگر کاری در عرصه دسترس‌پذیرکردن پلتفرم‌های خود انجام داده‌اند، ما را باخبر کنند و ایده‌های خود را نیز به اشتراک بگذارند.»

دبیر اجرایی الکامپ ۱۴۰۳ با گفتن این که به قسمت محتوایی الکامپ مدام دقت اختصاصی‌ای شده است، او گفت: «از الکامپ ۲۱ یا قبل از آن، این نوشته نقل بوده که مقصد برگزاری نمایشگاه فقطً فروش و واگذاری نباشد، بلکه قسمت‌های محتوایی نمایشگاه را هم پوشش دهد. در این راستا اتفاقات زیاد خوبی افتاد که علتشد دیگر نمایشگاه‌ها نیز از الکامپ الگوبرداری کنند.»

ادامه مطلب
افشای رندر کوئست 3 لایت؛ اراعه هدست ارزان‌قیمت متا نزدیک است؟

او در ادامه گفت: «در قسمت الکام‌استارز برگزاری مسابقات استارتاپی را داریم. ۵۰ تیم تا بحال در این قسمت ثبت‌نام کرده‌‎اند که به‌ترتیب به تیم اول برنده ۲۰۰ میلیون تومان، تیم دوم، ۱۰۰ میلیون و تیم سوم ۵۰ میلیون پرداخت خواهد شد.»

حیدری درمورد نواقص و کمبودهای نمایشگاه الکامپ او گفت: «بخشی از این نواقص عمومی و بخشی از آن تخصصی است. قسمت عمومی به زیرساخت‌های نمایشگاه برمی‌گردد، همانند حالت سرمایش و گرمایش سالن‌‎ها که هر سال روال بهینه‌سازی و بازسازی پیاده بشود.»

او افزود: «جنس نمایشگاه الکامپ B2C است و عمده مخاطبان آن جوانان و مصرف‎کنندگانی می باشند که می‌‎خواهند آخرین تکنولوژی‎‌های روز دنیا را ببینند. اما این عیب به نمایشگاه داخل است که نمی‌توانیم کالا و تجهیزات آی‌تی را در نمایشگاه داشته باشیم و نمایشگاه فقطً تبدیل به جایگاهی برای شرکت‌های سولوشن‌محور و نرم‌افزاری شده است.»

حیدری با پافشاری بر این که وجود نداشتن شرکت‌‎های سخت‌افزاری محاسبه ارزی–ریالی در غرفه‌های نمایشگاه مشکل است، او گفت: «در الکامپ ۲۵ تلاش شد با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌‎المللی این مشکل تا حدی از بین بردن بشود و ناظر سالن اختصاصی صندوق فروشگاهی بودیم. اما با محاسبه ارزی قیمت‌‎ها ۵ برابر می‌بشود و این برای شرکت‎‌‌های سخت‌افزاری مقرون‌به‌صرفه نیست.»

ادامه مطلب
ماده ۷۵ برنامه هفتم گسترش پر از ابهام است

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی