اسنپدراگون 8 نسل 4


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

مطابق حرف های یکی از مدیران کوالکام، تحول مسیر این شرکت به سمت هسته‌های سفارشی Oryon یکی از دلایل افزایش قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ است. بااین‌حال این تنها علت افزایش قیمت نیست و به حرف های یکی از منبع های آگاه، موضوعات فرد دیگر در این کار نقش دارند، اما این دلایل کدامند؟ جواب به حمایتاین تراشه از فناوری‌های پیشرفته رم و باتری برمی‌گردد.

منبعی آگاه به‌نام «Digital Chat Station» ادعا می‌کند که اکثر تلفنهای پرچمدار سال آینده با Snapdragon 8 Gen 4، از برخی فناوری‌های بهبودیافته این چیپست منفعت نخواهند برد و فقط ارتقاهای مهم این تراشه را دریافت خواهند کرد.

حمایتاز رم LPDDR5X و باتری سیلیکونی در اسنپدراگون ۸ نسل ۴

به این علت فقط برخی پرچمداران خاص با اسنپدراگون ۸ نسل ۴، از فناوری‌های پیشرفته این تراشه همانند حمایتاز باتری‌های سیلیکونی و رم LPDDR5T منفعت خواهند برد. در رابطه دیگر تلفنهای پرچمدار تجهیزبه اسنپدراگون ۸ نسل ۴، این منبع می‌گوید که باید ناظر اضافه‌شدن قابلیت‌هایی همانند حسگر تاثییر انگشت اولتراسونیک و حافظه LPDDR5X باشیم. دایمنسیتی +۹۳۰۰ مدیاتک به‌صورت پیش‌فکر در همه تلفنهای به‌کار رفته، از استاندارد LPDDR5T حمایتمی‌کند.

کمپانی SK hynix قبلاً از نسخه رم LPDDR5T خود با شدت عملیاتی ۹۶۰۰ مگابیت بر ثانیه رونمایی کرده می بود. به این علت اگرچه این فناوری در بازار وجود دارد، ما آن را تنها در برخی از پرچمداران تجهیزبه Snapdragon 8 Gen 4 خواهیم دید و نه در نسل جاری، چون نرخ پذیرفتن این فناوری در بین کاربران و گسترش‌دهندگان به گمان زیادً در تراشه نسل بعدی کوالکام زیاد تر خواهد می بود. در رابطه باتری‌های سیلیکونی، این فناوری به آرامی درحال جاافتادن در بین تلفنهای پرچمدار است؛ از طریق این فناوری، سازندگان می‌توانند ظرفیت باتری را بدون افزایش ضخامت آن، زیاد تر کنند.

ادامه مطلب
پاک کردن حافظه تلگرام | چطور حافظه کش تلگرام را خالی کنیم + نکات_دریای تکنولوژی
آخرین مطالب

به‌طور طبیعی، منفعت گیری از باتری‌های سیلیکونی و رم LPDDR5T در ممتازترین پرچمداران تجهیزبه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به این معنی است که این دستگاه‌ها گران‌تر خواهند شد. تراشه آینده کوالکام به‌طور کلی گران‌تر می‌بشود و شرکت‌های سازنده موبایل اگر بخواهند تلفنهای تجهیزبه این چیپست را با قیمت رقابتی بفروشند، باید تصمیم بگیرند که از کدام فناوری این تراشه چشم بپوشند. به‌طور اشکار منفعت گیری از همه فناوری‌های این تراشه، می‌تواند قیمت همه‌شده آن برای منفعت گیری در تلفنها را زیاد تر افزایش دهد.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

ادامه مطلب
عملکرد فوق‌العاده تراشه A17 Pro آیفون 15 پرو در گیک‌بنچ!