پتنت گوشی تاشو


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

سامسونگ به‌جستوجو راهکارهایی برای بهبود تلفنهای تاشو و افت هزینه تشکیل آنها است تا بتواند قیمت نهایی را افت دهد. پتنت تازه این شرکت در همین جهت به‌تازگی انتشار شده است که یک گوشی تاشوی فلیپ با نمایشگر تکی را نشان‌می‌دهد که نیازی به صفحه‌نمایش دوم نخواهد داشت.

آیا تلفنهای تاشوی سامسونگ ارزان خواهند شد؟

سامسونگ از سال ۲۰۱۹ عمل به اراعه تلفنهای تاشو کرده است و امسال چشم به راه نسل ششم این رده از محصولات سامسونگ شامل گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ هستیم. گزارش‌های غیررسمی اشاره دارند که نسخه‌های آتی تلفنهای این سری در قیاس با مدل‌های ۲۰۲۳ گران‌تر خواهند می بود؛ درحالی که اکنون نیز در بین محصولات گران‌قیمت و پریمیوم جای می‌گیرند. اگرچه سامسونگ طبق معمولً تغییرات مقداری در محصولات تاشوی خود می‌دهد؛ اما به نظر می‌رسد کوششهای این شرکت برای افت قیمت نهایی آنها با ناکامی روبه رو شده است و چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارد.

ادامه مطلب
اولین عکس تبلیغاتی رسمی از گلکسی زد فولد 6 و فلیپ 6 اشتباهاً انتشار شد_دریای تکنولوژی

مطابق یک پتنت که به‌تازگی در کانون دقت قرار گرفته است، انگارً سامسونگ تصمیم دارد مسیرهای جدیدی را برای افت هزینه تشکیل تلفنهای تاشو امتحان کند. در این مطرح، گوشی تاشو با یک نمایشگر تکی و بزرگ دیده‌می‌بشود که بعد از تاشو شدن به دو نمایشگر جداگانه در دو طرف دستگاه تبدیل می‌بشود. این چنین طرحی می‌تواند نیاز به منفعت گیری از نمایشگر دوم برای تکه بیرونی بدنه زمان تاشدن گوشی را از بین ببرد و نهایتاً هزینه تشکیل را افت دهد.

نسل بعدی تلفنهای تاشو سامسونگ انگارً با طراحی متفاوت‌ و قیمت اقتصادی اراعه می‌شوند_دریای تکنولوژی ۴

یقیناً باید اشاره کرد که پتنت ثبت‌شده از سوی سامسونگ، نسبتاً خام به نظر می‌رسد و زیاد تر به یک ایده اولیه همانند است که تا این مدت آمادگی ملزوم را برای تشکیل ندارد. این چنین تعداد بسیاری از پتنت‌ها طبق معمولً به مرحله گسترش نهایی نمی‌رسند و گمان دارد این چنین سرنوشتی برای پتنت حرف های شده هم صورت بگیرد. با این حال پتنت‌ها می‌توانند آینده محصولات را به عکس بکشند و انگارً سامسونگ مسیر منفعت گیری از نمایشگر تکی و حذف نمایشگر دوم را در پیش گرفته است تا بتواند تلفنهای تاشوی ارزان‌تری را در اختیار مشتریان قرار دهد.

ادامه مطلب
گلکسی S25 اولترا به گمان زیادً از نظر باتری تغییری نخواهد کرد_دریای تکنولوژی
آخرین مطالب

یکی از مشکلات اساسی پنل‌های تاشوی نمایشگر، صدمه‌پذیری بالای آنها در روبه رو خط‌وخش است؛ به‌طوری که حتی ناخن دست هم گاهاً می‌تواند روی آنها تاثییر دائمی باقی بگذارد. این نوشته می‌تواند در تکه لولا که تماس بیشتری را محیط بیرون دارد، مشکل بیشتری تشکیل کند و دستگاه را صدمه‌پذیرتر نماید. برای مثال هنگامی گوشی در جیب یا کیف قرار بگیرد، گمان صدمه به نمایشگر افزایش اشکار خواهد کرد. به همین علت، به گمان زیادً سازندگان در ابتدا نیاز به تشکیل پنل‌های تاشوی مقاوم‌تری داشته باشند تا بتوانند در مطرح‌های شبیه از آنها منفعت ببرند.

ادامه مطلب
سامسونگ انگارً درحال استخدام یکی از مدیران تیم سیری اپل است_دریای تکنولوژی

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی