چرا هوش مصنوعی اپل برای دستگاه‌های قدیمی‌تر عرضه نمی‌شود؟ مدیران پاسخ می‌دهند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

اپل با iOS 18 تغییرات جدیدی را برای همه آیفون‌های سازگار اراعه کرد، اما هوش مصنوعی خود با نام Apple Intelligence را فقط برای تلفنهای آیفون ۱۵ پرو و آیپدها و مک‌های دارای حداقل تراشه M1 در دسترس قرار داد. علت این کار پردازش روی دستگاه هوش مصنوعی اظهار‌شده می بود که به قوت بسیاری نیاز دارد و تراشه A17 Pro آیفون ۱۵ پرو به خوبی از بعد این کار برمی‌آید. اکنون مدیران اپل توضیح بیشتری در این رابطه داده‌اند که چرا هوشمصنوعی این شرکت برای دستگاه‌های قدیمی‌تر اراعه نشده است.

«جان جیاناندریا»، رئیس قسمت یادگیری ماشین و هوش مصنوعی همراه با «گرگ جوسویاک»، مدیر بازاریابی و «کریگ فدریگی»، مدیر نرم افزار اپل در برنامه تاک‌شو WWDC 2024، دلایل غول فناوری برای در‌دسترس‌نبودن Apple Intelligence در دستگاه‌های قدیمی را آشکار کردند و انها گفتند مقصد آن فروش زیاد تر آیفون (حداقل مدل‌های ۱۵ پرو) نبوده است.

ادامه مطلب
این صدمه‌پذیری خطرناک کاربران 3 میلیون اپلیکیشن iOS را تهدید می‌کند_دریای تکنولوژی

استدلال مدیران اپل درمورد هوش مصنوعی این شرکت

چرا هوش مصنوعی اپل برای دستگاه‌های قدیمی‌تر اراعه نمی‌بشود؟ مدیران جواب می‌دهند_دریای تکنولوژی ۴

جیاناندریا در سخن بگویید‌های خود می‌گوید:

«استنباط مدل‌های زبانی بزرگ از نظر محاسباتی فوق العاده گران است. به این علت ترکیبی از پهنای باند دستگاه و موتور عصبی اپل علتخواهد شد تا این مدل‌ها به قدر کافی سریع اجرا شوند و سودمند باشند. از نظر تئوری، می‌توانید این مدل‌ها را روی یک دستگاه زیاد قدیمی اجرا کنید، اما آنقدر کند است که سودمند نخواهد می بود.»

وقتی که از آن‌ها پرسیده‌شد که آیا اپل با این برنامه تصمیم دارد فروش آیفون‌ها را زیاد تر کند یا خیر، جوسویاک گفت که اگر این چنین چیزی صحت داشته باشد، غول فناوری هوش مصنوعی خود را فقط برای تازه ترین مدل‌های آیپد و مک اراعه می‌کرد.

ادامه مطلب
بهترین هواپیماهای نظامی نیروی هوایی فرانسه_دریای تکنولوژی

فدریگی نیز توضیح که برتری مهم اپل معارفه ویژگی‌هایی است که روی دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز وجود داشته باشند، اما در رابطه هوش اپل، همه‌چیز به نیاز سخت‌افزاری مربوط می‌بشود.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی