ایلان ماسک


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

اپل در روز دوشنبه در مراسم WWDC از همکاری با OpenAI خبر داد. بعد از آن نیز «ایلان ماسک» از این دو شرکت به‌شدت انتقاد کرد. ماسک خطاب به اپل او گفت چطور می‌بشود این شرکت به قدر کافی باهوش نباشد تا هوش مصنوعی خودش را بسازد و به OpenAI مطمعن کند. این چنین این میلیاردر مدعی شد که اپل داده‌های کاربران را به OpenAI می‌فروشد و ChatGPT نیز فاقد امنیت است. اکنون مدیر ارشد OpenAI به تکه دوم حرف های‌های ماسک، یعنی مقدار امنیت ChatGPT جواب داده است.

ایلان ماسک به تازگی در پستی با اشاره کنایه‌آمیز به همکاری اپل و OpenAI حرف های است که اپل به‌قدر کافی باهوش نیست تا هوش مصنوعی خودش را بسازد، اما بااین‌حال می‌تواند مطمعن حاصل کند که OpenAI از امنیت و حریم خصوصی کاربران محافظت کند. او این چنین مدعی شده که اپل داده‌های کاربران را به OpenAI می‌فروشد.

ادامه مطلب
اپ ChatGPT در مک انتشار شد؛ تأخیر در اراعه حالت صوتی پیشرفته_دریای تکنولوژی

جواب OpenAI به ادعاهای ایلان ماسک

OpenAI به انتقاد «ایلان ماسک» درمورد امنیت ChatGPT در آیفون جواب داد_دریای تکنولوژی ۴

اکنون به نقل از فورچون، «میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI، با ادعاهای ایلان ماسک مخالفت کرده است. او می‌گوید: «این نظر اوست. بدیهی است که من اینطور فکر نمی‌کنم. ما عمیقاً به نگه داری حریم خصوصی کاربران و ایمنی محصولات خود اهمیت می‌دهیم.»

به حرف های میرا موراتی، اپل داده‌های کاربران خود را با OpenAI به اشتراک نمی‌گذارد و OpenAI نیز مدل‌های خود را با داده‌های کاربران اپل آموزش نمی‌دهد. موراتی او گفت OpenAI به‌شدت بر نگه داری حریم خصوصی و امنیت کاربر متمرکز است. او او گفت: «ما در تلاش هستیم که تا حد ممکن با مردم شفاف باشیم. بزرگ‌ترین خطر این است که ذی‌نفعان این فناوری، آن را نادرست فهمیدن کنند.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فدکس در رقابت با آمازون پلتفرم تجارت الکترونیک جدیدی راه‌اندازی می‌کند

تکه ابتدایی حرف های‌های ایلان ماسک درمورد این که اپل نتوانسته هوش مصنوعی خودش را بسازد، کم‌وبیش غلط است. چراکه اپل در WWDC خبرداد که Apple Intelligence را گسترش داده که به دو صورت، یکی روی دستگاه و فرد دیگر در فضای ابری، کار می‌کند. ماسک بعد از رونمایی از این هوش مصنوعی، اظهار داشت که در صورت پیاده‌سازی این سیستم در سطح سیستم‌عامل، منفعت گیری از دستگاه‌های اپل را در شرکت‌های خود ممنوع خواهد کرد.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی