سامسونگ سکوی پادشاهی بازار گوشی‌های تاشو را به هواوی واگذار کرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

بازار تلفنهای تاشو در حال دلنشین‌تر و شوق‌انگیزترشدن است. سامسونگ که از زمان اراعه گلکسی فولد مهم در سال ۲۰۱۹، رهبر مهم بازار تلفنهای تاشو بوده است، اکنون یک رقیب جدی اشکار کرده است و مطابق آخرین گزارش‌ها، هواوی اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفنهای تاشو جهان است.

بر پایه داده‌های جدیدی که توسط مؤسسه کانترپوینت اظهار شده است، سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۵۸ درصد از محموله های جهانی گوشی های هوشمند تاشو را در اختیار داشته است و هوآوی با ۱۴ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. دیگر تولیدکنندگان، از جمله آنر و موتورولا، ۲۶ درصد باقی‌مانده را در اختیار داشته‌اند.

کارکرد جاری سامسونگ و هواوی در بازار تاشو

سامسونگ سکوی پادشاهی بازار تلفنهای تاشو را به هواوی واگذار کرد_دریای تکنولوژی ۴

با این حال، در سه ماهه اول سال تازه، هواوی با ۳۵ درصد پیشتاز بازار است و سامسونگ با ۲۳ درصد سهم بازار در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به جایگاه دوم سقوط کرده است. این تحول قابل‌دقت بر رقابت شدیدی که در بازار تلفنهای هوشمند تاشو وجود دارد اصرار می‌کند.

ادامه مطلب
قدرتمندترین تلفنهای جهان در ژانویه 2024 کدامند؟

برای توضیح این تحول مهم بازار می‌توان به دلایل بسیاری اشاره کرد، اما اولین و با اهمیت ترین علت آن منفعت گیری از فناوری ۵G در تلفنهای هواوی است که علتمی‌بشود غول چینی بتواند در بازار رقابت کند. مدل‌های ۵G تلفنهای تاشو هواوی ۸۴ درصد از کل دستگاه‌های تاشو آن را راه اندازی خواهند داد.

هواوی میت X5 به قدری محبوب است که برای سه فصل متوالی پرفروش‌ترین گوشی تاشو این شرکت بوده است. غول چینی این چنین گوشی تاشو مقرون‌به‌صرفه‌تر هواوی پاکت ۲ را نیز اواخر سال قبل معارفه کرده می بود، تا بتواند حداقل تا زمان معارفه گلکسی زد فلیپ و زد فولد ۶، بر بازار تسلط داشته باشد.

ادامه مطلب
بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین 📷 {آبان 1402}

در این گزارش این چنین حرف های شده که آنر و موتورولا نیز در بازارهای چین و خارج از سرزمین رشد قابل توجهی داشته‌اند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی