مشخصات کنسول بازی ایسوس


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

ایسوس تصمیم دارد تا در روزهای آتی عمل به برگزاری رویدادی جهت رونمایی از کنسول دستی تازه خود تحت گفتن ROG Ally X کند که ناظر تغییرات سخت‌افزاری و بهبودهایی نسبت به نسل قبل بوده است. به‌تازگی جزئیاتی از این محصول به بیرون درز کرده است که انگارً نشان‌دهنده مشخصات سخت‌افزاری دستگاه است.

مشخصات احتمالی کنسول دستی ROG Ally X

کنسول بازی دستی تازه ایسوس همانند نسل قبلی خود از سیستم‌عامل ویندوز برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها منفعت می‌برد و مشخصات آن توسط یکی از خرده‌فروشی‌های فعال در سرزمین کره جنوبی به بیرون درز کرده است. در صفحه پیش‌خرید این محصول، جزئیات سخت‌افزاری مربوط به آن ذکر شده‌است که از طراحی شبیه با نسل قبل منفعت می‌برد؛ اما اکنون امکان خرید آن در رنگ مشکی هم برای علاقه‌مندان وجود خواهد داشت.

نمایشگر ۷ اینچی کنسول دستی ROG Ally X ایسوس از یک پنل لمسی با رزولوشن فول‌اچ‌دی منفعت می‌برد که نرخ به‌روزرسانی عکس ۱۲۰ هرتز را در اختیار کاربر می‌گذارد. حداکثر روشنایی پنل هم ۵۰۰ نیت اظهار شده‌است که رقم نسبتاً قابل قبولی برای منفعت گیری از دستگاه در محیط‌های پرنور و خارج از خانه است. تا این مدت اشکار نیست که آیا ایسوس هم چنان از پنل LCD در این کنسول آتی خود منفعت گیری خواهد کرد یا به سراغ پنل OLED می‌رود. حمایتاز فناوری AMD FreeSync و دالبی اتموس از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می باشند.

ادامه مطلب
ChatGPT در جواب‌دادن به سؤالات برنامه‌نویسی چندان دقیق نیست_دریای تکنولوژی
افشای مشخصات کنسول دستی تازه ROG Ally X ایسوس پیش از رونمایی + قیمت نهایی_دریای تکنولوژی ۴

در قلب کنسول دستی تازه ایسوس، پردازنده قوی رایزن Z1 اکستریم قرار گرفته است که طی فرایند ساخت ۴ نانومتری ساخته شده و از ۸ هسته پردازشی و ۱۶ رشته منفعت می‌برد. واحد گرافیکی یکپارچه RDNA3 هم برای اجرای روان بازی‌ها روی این کنسول در نظر گرفته شده‌است. ۲۴ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD از نوع PCIe 4.0 هم روی دستگاه تعبیه شده‌است. این چنین استاندارد مورد منفعت گیری برای حافظه داخلی از فرمت M.2 2230 در نسل قبل به فرمت رایج‌تر M.2 2280 تحول یافته‌است.

یکی دیگر از تکه‌های بهبود یافته در کنسول دستی ROG Ally X نسبت به نسل قبل، باتری با شارژدهی زیاد تر است که اکنون با ظرفیت ۸۰ وات ساعت اراعه می‌بشود؛ درحالی‌که باتری نسل قبلی تنها دارای ظرفیت ۴۰ وات ساعت می بود. منفعت گیری از باتری قوی می‌تواند نویدبخش شارژدهی طویل به‌زمان حداکثر ۳ ساعت در بازی‌های نیازمند قوت گرافیکی و پردازشی سنگین باشد. از دیگر مشخصات کلیدی محصول می‌توان به پورت USB-4 با حمایتاز تاندربولت ۴ با حداکثر شدت انتقال داده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد. همین‌طور وزن دستگاه هم نزدیک به ۶۰ گرم نسبت به قبل افزایش اشکار کرده و اکنون به ۶۷۰ گرم رسیده است.

ادامه مطلب
فرمول تازه قیمت ماشین با همکاری وزارت صمت و شورای رقابت اشکار شد

قیمت اظهار شده برای کنسول دستی ROG Ally X توسط خرده‌فروشی کره‌ای، ۱۱۵۷ دلار بوده است که اختلاف بسیاری با رقم های قبلی دارد. گزارش‌های غیررسمی انتشار شده در قبل‌، اشاره داشتند که کنسول دستی آتی ایسوس با برچسب قیمت ۷۹۹ دلار در بازار آمریکا اراعه خواهد شد. اکنون باید تا زمان معارفه رسمی صبر کنیم تا از قیمت نهایی این دستگاه مطمعن کسب نماییم.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی