مخالفت سرمایه‌گذار تسلا با بسته حقوقی 55 میلیارد دلاری «ایلان ماسک»


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

سال قبل، قاضی دادگاه پاداش ۵۵ میلیارد دلاری «ایلان ماسک» که سال ۲۰۱۸ توسط شرکت خودروسازی تسلا برای اعطا به او تصویب شده می بود، را باطل کرد. اکنون تسلا با مخالفت بیشتری از سوی اندوخته‌گذاران در رابطه با پیشنهادش برای برگشت دادن و پرداخت بسته مالی ۵۵ میلیارد دلاری ماسک روبه رو شده است.

اینسایدر در گزارش تازه خود توضیح می‌دهد که «مارس فراست»، مدیرعامل سیستم بازنشستگی کارکنان عمومی کالیفرنیا (CalPERS) اظهار کرده است که این صندوق تصمیم دارد به نظر برگشت دادن پاداش مالی ماسک، رای منفی بدهد. او می‌گوید:

«به نظر ما، این بسته مالی مشابه با کارکرد شرکت تنظیم نشده است.»

مخالفت اندوخته‌گذار تسلا با بسته حقوقی ۵۵ میلیارد دلاری «ایلان ماسک»_دریای تکنولوژی ۹

CalPERS بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی عمومی در ایالات متحده است و این چنین با در اختیار داشتن نزدیک به ۹.۵ میلیون سهم، یکی از ۳۰ اندوخته‌گذار بزرگ تسلا محسوب می‌بشود. این صندوق در سال ۲۰۱۸ به بسته مالی ماسک رأی مثبت داده می بود.

ادامه مطلب
قیمت کی ام سی X5 در بازار اشکار شد
آخرین مطالب

ماسک از تسلا حقوقی دریافت نمی‌کند و بسته حقوقی ذکر‌شده، به رشد مالی غول خودروسازی وابستگی دارد. این مطرح که در ماه ژانویه توسط قاضی دلاور ۵۵ میلیارد دلار قیمت گذاری شد، شامل اعطای ۱۰ ساله ۱۲ قسمت از اختیارات سهام شرکت می‌بشود که در صورت رسیدن تسلا به اهداف خاص، واگذار خواهد شد. در واقع هنگامی که تسلا به هر نقطه‌عطف خود برسد، ماسک در زمان دریافت این بسته مالی، ۱ درصد از سهام حاضر را به دست می‌آورد.

این چنین باید به این مسئله اشاره کرد که در حالی با پرداخت این بسته مالی به ماسک مخالفت شده که تسلا تا سال ۲۰۲۳ به همه ۱۲ مقصد خود دست یافته است.

ادامه مطلب
برجستگی‌ها و رشته‌ها در خورشید فعال_دریای تکنولوژی

عکس العمل ایلان ماسک به مخالفت اندوخته‌گذار تسلا

1717071061 448 مخالفت اندوخته‌گذار تسلا با بسته حقوقی 55 میلیارد دلاری ایلان
مخالفت اندوخته‌گذار تسلا با بسته حقوقی ۵۵ میلیارد دلاری «ایلان ماسک»_دریای تکنولوژی ۱۰

ایلان ماسک که در شبکه اجتماعی ایکس طبق معمولً به اظهارنظرهای مهم مربوط به خود جواب می‌دهد، درمورد حرف های‌های CalPERS نوشت:

«چیزی که او (مدیرعامل CalPERS) می‌گوید معنی ندارد، چون همه نقاط عطف قرارداد مراعات شده است. CalPERS در حال شکستن تعهدات خود است.»

با این وجود، CalPERS نیز به فهرست روبه‌رشدی از صندوق‌های اندوخته‌گذاری ملحق می‌بشود که مخالفت خود با پرداخت این مطرح به ماسک را اظهار کرده‌اند. اخیراً نیز گروهی از سهامداران با ارسال نامه‌ای به «کمیسیون بورس و اوراق بهادار»، از اندوخته گذاران خواسته بودند که به بسته حقوقی ماسک رای منفی دهد و این چنین با انتخاب مجدد «جیمز مرداک» و «کیمبال ماسک» (برادر ایلان) به‌گفتن اعضای هیئت مدیره مخالفت کند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی