کامیون‌های وارداتی دست‌دوم


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

بر پایه اظهار گمرک ایران، طی دو سال تازه تعداد ۲۶ هزار دستگاه کامیون‌های وارداتی دست‌دوم ترخیص شده‌اند. اکنون نیز سه هزار کشنده وارداتی به‌صورت اظهارشده و دو هزار کشنده دیگر به‌صورت اظهارنشده در گمرکات سرزمین باقی مانده‌اند.

جزئیات زیاد تر از ترخیص کامیون‌های وارداتی دست‌دوم در دو سال قبل

آمار گمرک طی دو سال قبل، محدوده وقتی فعالیت واردات کامیون‌های وارداتی دست‌دوم در دوره دولت سیزدهم را شامل می‌بشود. بر پایه این آمار، از سال ۱۴۰۰ تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳، تعداد ۲۶,۶۲۸ دستگاه کشنده وارداتی دست‌دوم به‌صورت قطعی ترخیض شده و به ناوگان حمل‌ونقل سرزمین مدام‌اند. ورود این تعداد کشنده اروپایی به سیستم حمل‌ونقل سرزمین، نقش قابل‌توجهی در نوسازی ناوگان حمل بار سرزمین دارد.

نگاهی به آمار ترخیص کامیون‌های وارداتی دست‌دوم طی دو سال اخیر_دریای تکنولوژی ۴

علاوه بر تعداد کامیون‌های ترخیص‌شده، هم‌اکنون ۵۳۵۳ دستگاه کامیون دست‌دوم وارداتی در گمرکات سرزمین قرار دارند. از این تعداد کامیون، ۳۰۵۹ دستگاه اظهار شده‌اند و درحال سپری‌کردن تشریفات گمرکی برای ترخیص به سر می‌برند. ۲۲۹۴ دستگاه کشنده نیز اظهار نشده‌اند. دلایل عدم اظهار این کشنده‌ها به شرح زیر اظهار شده است:

  • عدم صدور کد رهگیری بانک
  • زمان‌‌بر بودن فرآیند ویرایش مجوز ثبت خواست
  • زمان‌بر بودن فرآیند صدور مجوز سازمان ملی استاندارد
ادامه مطلب
اسپاتیفای با «جو روگان» قرارداد جدیدی به قیمت 250 میلیون دلار امضا کرد

در نظر دیگر گمرک ترکیه نیز اظهار کرده است که نزدیک به هشت هزار دستگاه کامیون‌ وارداتی در این سرزمین قرار دارند که مقصد نهایی آن‌ها ایران است. از این تعداد کامیون وارداتی، چهار هزار دستگاه آن‌ها در مرز گوربولاغ و بازرگان متوقف می باشند. این خودروها به‌علت نداشتن مجوز ثبت‌خواست یا عدم تخصیص ارز در گمرک ترکیه متوقف می باشند. این خودروها با دقت به ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی بند (ص) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل سرزمین با ممنوعیت ورود به سرزمین روبه رو می باشند. گمرک در گزارش خود نظر داده است برای تعیین تکلیف این کامیون‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط در اسرع زمان جلسه‌ای برگزار کنند و تصمیمات ملزوم را برای از بین بردن مشکلات اتخاذ نمایند. بدیهی است که رانندگان ایرانی مدام به کشنده‌های اروپایی علاقه قابل توجهی داشته‌اند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هوش مصنوعی منفعت‌وری برنامه‌نویسان را تا 50 درصد افزایش می‌دهد

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی