خرید خودروهای برقی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

«مهدی تقدسی»، مدیر سامانه یکپارچه، در گفتگو با خبرگزاری مهر خبرداد خرید خودروهای برقی بدون محدودیت و شرایط خاص انجام می‌بشود. تنها شرط ملزوم برای ثبت‌نام این خودروها، بلوکه‌کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی است. پیش‌ازاین برخی بانک‌ها به نادرست اظهار کرده‌اند که برای خرید خودروهای برقی محدودیت‌هایی ازجمله نداشتن پلاک فعال و… اعمال شده است، درحالی‌که این خبر صحت ندارد.

ثبت‌نام اتومبیل‌های الکتریکی بدون محدودیت انجام می‌بشود

مهدی تقدسی در ادامه سخنانش او گفت: «بر پایه مصوبه شورای رقابت برای خرید خودروهای برقی هیچ محدودیتی وجود ندارد. متقاضیان فقطً با مسدود‌کردن ۱۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام برای خرید خودروهای برقی از طریق سامانه یکپارچه عمل کنند.»

سامانه تازه اراعه خودروهای برقی طی روزهای قبل به نشانی https://evauto.ir/ راه‌اندازی شد و اکنون میزبان متقاضیان برای ثبت‌نام و خرید خودروهای برقی است. متقاضیان محترم باید از تاریخ شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ لغایت روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ تا ساعت ۱۳:۰۰ یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام ماشین برقی وکالتی کنند. سپس آن‌ها باید مبلغ یک میلیارد ریال مسدود کنند.

ادامه مطلب
IM L6 رونمایی شد؛ نخستین ماشین برقی با باتری حالت جامد در جهان_دریای تکنولوژی
خرید خودروهای برقی از سامانه یکپارچه، محدودیتی ندارد_دریای تکنولوژی ۹

هفت ماشین در مرحله اول اراعه اتومبیل‌های برقی به متقاضیان اراعه شده‌اند. از بین این هفت ماشین، دو ماشین قیمت قطعی دارند و قیمت دیگر خودروها به‌صورت علی‌الحساب اظهار شده است. خودروهای هونگچی EQM5 و KMC EJ7 با قیمت قطعی به فروش می‌رسند. خودروهای هوندا ENS1، آئودی Q5 E-Tron، لونا GRE، سینوگلد تانگو ۵ و فولکس واگن ID.4 نیز قیمت علی‌الحساب دارند. جزئیات اراعه این خودروها را در لینک زیر می‌توانید مشاهده کنید:

این چنین بخوانید: قیمت خودروهای برقی اراعه‌شده در سامانه یکپارچه اظهار شد + جدول

تبصره‌های ثبت‌نام و خرید خودروهای برقی

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی است. هزینه‌ها و عوارض قانونی بعد از ترخیص به قیمت‌های فوق اضافه می‌بشود. واردکنندگان با مراعات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایتاز مصرف‌کنندگان ماشین می‌توانند نسبت به دریافت آن عمل کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل ماشین عمل کنند. این هزینه‌ها شامل مواردی همچون بیمه شخص ثالث، مالیات بر قیمت افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل می باشند.

ادامه مطلب
درختان با گرم‌شدن آب‌و‌هوا برای تنفس تلاش می‌کنند

تبصره ۲- قیمت علی‌الحساب اظهار‌شده، قیمت در مبادی ورودی است. هزینه‌ها و عوارض قانونی بعد از ترخیص در زمان صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند بعد از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی عمل کنند.

تبصره ۳- قیمت قطعی خودروهای مذکور بعد از ارایه کلیه مستندات و مدارک ثبت‌شده و بر پایه آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴- عدم واریز وجه در هر یک از مرحله های ذکرشده و حداکثر ۵ روز بعد از فراخوان صورت‌گرفته، به منزله انصراف از مطرح است. متقاضی از برتری‌بندی ماشین وارداتی انتخابی حذف می‌بشود.

قیمت خودروهای برقی
خرید خودروهای برقی از سامانه یکپارچه، محدودیتی ندارد_دریای تکنولوژی ۱۰

تبصره ۵- کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایتاز حقوق مصرف‌کنندگان ماشین نسبت به تحویل ماشین و دریافت وجه از مشتریان عمل کنند. درصورت تأخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

ادامه مطلب
اولین گاو تراریخته که در شیر خود انسولین انسانی دارد_دریای تکنولوژی

تبصره ۶- با وکالتی کردن حساب و ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص ماشین تشکیل نخواهد شد.

تبصره ۷- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این مطرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و مطرح مالیات برعایدی اندوخته در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع