دیجیاتو ده ساله شد؛ یک دهه با شما


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

دیجیاتو ده‌سالگی‌اش را جشن می‌گیرد، و چه دهه پرماجرایی! می‌گویند تغییرات دنیای تکنولوژی «هر ده سال به‌اندازه یک قرن است». در این زمان و در کنار شما اتفاقاتی را ناظر بوده‌ایم که برخی از آنها دست‌مقداری از معجزه نداشته‌اند. اکنون دیجیاتو در اغاز ورود به دهه دوم فعالیت‌اش در این عصر شوق‌انگیز شبکه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی، با تیمی بزرگ‌تر و حرفه‌ای‌تر، مصمم‌تر از قبل پیش می‌رود.

شروعی ساده اما پر امید 

اردیبهشت ۱۳۹۳ اولین خبر به‌طور رسمی در دیجیاتو انتشار شد تا مسیری را اغاز کند که کاربران ایرانی هرچه زیاد تر با دنیای پرشتاب فناوری آشنا شوند. روال بازدید محصولات هم از گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S5 اغاز شد که حتی ده سال قبل هم طراحی تکراری‌اش، همه را خسته کرده می بود.

دو سال سپس یعنی در سال ۱۳۹۵، روزیاتو متولد شد و سه سال بعدتر یعنی ۱۳۹۸، ویجیاتو فعالیت‌اش را اغاز کرد تا گروه رسانه‌ای پرتو در سه حوزه تکنولوژی، سبک زندگی، و سرگرمی فعالیت کند. دیجیاتو اکنون با بیشتر از ۱۳۰ هزار مقاله انتشار شده در وب‌سایت، بیشتر از ۱۰۰۰ ویدیوی بلند در یوتوب، و بیشتر از ۱۵ هزار محتوای تصویری و ویدیویی در اینستاگرام، نزدیک به ۸۰۰ هزار جستوجو‌کننده در پلتفرم‌های گوناگون دارد که بیشتر از ۵۰ میلیون بازدید ماهانه را رقم می‌زند.

ادامه مطلب
دانه‌های بیلی در خورشیدگرفتگی کامل_دریای تکنولوژی

یک دهه پر ماجرا

تغییرات دنیای تکنولوژی در یک دهه باورنکردنی است. در ده سال قبل غول‌هایی همانند نوکیا، بلک‌بری و ال‌جی از دنیای موبایل خارج شدند و جای خود را به شرکت‌های چینی همانند شیائومی، هواوی، اوپو و دیگران دادند. شبکه‌های اجتماعی رشد انفجاری را توانایی کردند. تیک‌تاک به میدان آمد و یکه‌تازی اینستاگرام را تهدید کرد. ایلان ماسک با اسپیس‌ایکس و استارلینک، فضا را به تسخیر خود درآورد، و به‌لطف OpenAI هوش مصنوعی از مفهومی انتزاعی به ابزاری در دسترس همه کاربران تبدیل شد. این‌ها تنها قسمت کوچکی از تغیرات یک دهه فعالیت دیجیاتو در این حوزه است، آن هم فقط در عرصه بین‌الملل.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مسیمو برای مبارزه با اپل نزدیک به 100 میلیون دلار هزینه کرده است

در دهه قبل، دنیای تکنولوژی تغییرات شگفت‌انگیزی را تا رسیدن به عصر هوش مصنوعی پشت سر گذاشت اما در ایران، ناملایمات را زیاد تر توانایی کردیم.

در ایران اما ناملایمات را زیاد تر توانایی کردیم. شبکه‌های اجتماعی، مطلب‌رسان‌ها و خدمات کاربردی یکی بعد از فرد دیگر از دسترس خارج شدند و جای آنها را مثالهای داخلی گرفتند. قطع اینترنت در سال ۹۸ آب پاکی را روی دستمان ریخت و از آن روزهای تلخ به سپس، اینترنت دیگر آن اینترنت اسبق نشد. همه تلاش مسئولان به افزایش ترافیک داخلی روی شبکه ملی اطلاعات معطوف شد و سهم اینترنت واقعی روزبه‌روز افت یافت. مطرح رجیستری گلوی دوستداران تکنولوژی روز را فشرد و آیفون از بازار تلفنهای پرچمدار کنار رفت. استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که وقتی رؤیای یونیکورن شدن را در سر داشتند، تا این مدت در خم یک کوچه ورود به بازار بورس می باشند.

همه این چالش‌ها موفق نشد دیجیاتو را از مقصد مهم خود یعنی خبررسانی دقیق و سریع دور کند. طی این ده سال در برهه‌هایی بحران مهاجرت نیروی انسانی به دیجیاتو هم رسید و برخی از دوستان و همکاران ما، دیجیاتو را به مقاصد فرد دیگر در دنیا ترک کردند. اکنون اما دلگرمیم به افرادی که هر کدام روزی در مسیر دیجیاتو تاثیرگذار بوده‌اند و چرخ گسترش دیجیاتو را به حرکت درآورده‌اند، افرادی که در سراسر دنیا، هر روز در حرفه و تخصص خود موفق‌‌تر خواهد شد و هم چنان همراه و همدل با دیجیاتو می باشند.

ادامه مطلب
تلسکوپ هابل عکس تازه‌ای از سایه‌های اسرارآمیز روی حلقه‌های زحل ثبت کرد

ورود به دهه دوم فعالیت

با ورود به دهه دوم فعالیت دیجیاتو، ما هم چنان متعهد به بی‌طرفی و صداقت در خبررسانی، دقت و شدت در اراعه اطلاعات به مخاطبان و پوشش کامل همه رخدادهای مهم دنیای فناوری هستیم. این ضمانت به صداقت، قطعا بی‌هزینه نیست اما در همه این سال‌ها آماده پرداخت این هزینه بوده‌ایم تا امانت‌دار مطمعن شما باشیم. امروز زندگی همه مردم به‌نوعی با فناوری و اینترنت گره خورده و تک‌تک تصمیمات مسئولین روی ابعاد ریز و درشت زندگی روزمره ما تأثیر دارند. ما به‌گفتن رسانه‌ای جدا گانه که در هر شرایطی جدا گانه هم باقی خواهد ماند، همه تلاش خود را می کنیم تا شما را در جریان این تصمیمات و نتایج احتمالی آنها قرار دهیم.

دیجیاتو و نسل اول مخاطبین‌اش با یکدیگر بزرگ شده و توانایی‌های تلخ و شیرینی را کنار هم رقم زده‌اند. اکنون زمان آن رسیده تا طیف گسترده‌تری از مخاطبین با سلیقه‌های متفاوت نیز به دیجیاتو بپیوندند. برای رسیدن به این مقصد، تشکیل محتوای خلاقانه در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدیویی به یکی از برتری‌های ما تبدیل شده است و برای پیشرفت زیاد تر، به نظرات و ایده‌های شما نیاز داریم. 

ادامه مطلب
ادوبی و Salesforce آمار فروش کلی روز شکرگزاری را میلیاردها دلار اظهار کردند

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع