سری Pura 70


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

هواوی اخیراً برای رسیدن به یک مقصد بزرگ خبرساز شده می بود. چندی قبل در یک گزارش ادعا شد که نزدیک به ۹۰ درصد از قطعات تلفنهای سری Pura 70 از تأمین‌کنندگان چینی دریافت شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این نوشته کاملاً درست نیست.

این خبر ابتدا توسط رسانه‌های چینی انتشار شد که به تحلیلی از یک شرکت ژاپنی به‌نام Fomalhaut Techno» Solutions» برای قطعات مورد منفعت گیری در تلفنهای هوشمند استناد می‌کرد.

این رسانه‌ها مدعی بودند که تقریباً همه اجزای سری Pura 70 – از تراشه مهم (SoC) گرفته تا صفحه نمایش، کیس، باتری و حتی دوربین‌ها، توسط شرکت‌های چینی تأمین شده است.

شرکت Fomalhaut Techno Solutions اظهارات مربوط به سری Pura 70 را رد کرد

بااین‌حال، «میشل کاشیو»، مدیرعامل Fomalhaut Techno Solutions، این گزارش‌ها را رد کرد و اظهار داشت که آنها فعلاً تلفنهای سری Pura 70 را برای بازدید یا تجزیه و تحلیل قطعات دریافت نکرده‌اند.

ادامه مطلب
سریال Halo - یک مجموعه علمی تخیلی در مقیاس بزرگ
آخرین مطالب

کاشیو در جواب به ایمیلی از خبرگزاری SCMP او گفت:

«من هیچ زمان در رابطه Pura 70 نظر نداده‌ام، چون تا این مدت این محصول را دریافت نکرده‌ایم.»

هواوی نیز به نوبه خود، جزئیات مربوط به تأمین اجزای سری Pura 70 را شفاف‌سازی نکرده است. تنها مسئله تأییدشده این است که تراشه Kirin 9010 از همان فرایند ۷ نانومتری SMIC منفعت گیری می‌کند که Kirin 9000S در سری Mate 60 منفعت می‌برد.

اما به‌نظر می‌رسد که غول فناوری چینی اکنون راه‌حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های زنجیره فراهم، به‌اختصاصی چالش‌های مربوط به تراشه‌ها، اشکار کرده است.

ادامه مطلب
اساطیر یونان؛ سرزمین خدایانی رنگارنگ

دولت ایالات‌متحده در سپتامبر ۲۰۲۳ بعد از کشف این نوشته که تراشه Kirin 9000S، به گمان زیادً قوانین صادراتی آن‌ها را نقض کرده است، تحقیقات خود را اغاز کرد. این تراشه توسط SMIC ساخته شد و در سری میت ۶۰ مورد منفعت گیری قرار گرفت.

تحقیقات در رابطه نقض تحریم تراشه‌های ادعایی توسط SMIC هم چنان ادامه دارد و هیچ یافته قابل‌توجهی تا بحال گزارش نشده است. درهمین‌حال، هواوی روی بهبود کارکرد تراشه‌های کایرین خود تمرکز کرده است.

علاوه‌براین، SMIC درحال کار روی یک تراشه کایرین برای رایانه‌های شخصی است که حرف های می‌بشود عملکردی برابر با تراشه M2 اپل خواهد داشت.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع