اختلالات


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

محققی از دانشگاه کوئینزلند دریچه‌های مولکولی اشکار کرده است که می‌تواند برای پشتیبانی به رساندن دارو به مغز و درمان اختلالات عصبی منفعت گیری بشود.

دکتر «رزماری کاتر» از مؤسسه علوم زیستی مولکولی UQ تیمی را رهبری کرد که کشف کردند یک ماده مغذی الزامی به نام کولین می‌تواند توسط پروتئینی به نام FLVCR2 به مغز منتقل بشود.

دکتر کاتر او گفت: «کولین یک ماده مغذی همانند ویتامین است که برای تعداد بسیاری از عملکردهای مهم بدن، به اختصاصی برای رشد مغز الزامی است.»

ما باید روزانه ۴۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم کولین مصرف کنیم تا از بازسازی سلولی، تنظیم گفتن ژن و ارسال سیگنال بین نورون‌ها حمایتکنیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
محققان با الهام‌ از مغز انسان، نسل بعدی نیمه‌رسانای هوش مصنوعی را می‌سازند_دریای تکنولوژی

دکتر کاتر او گفت که تا بحال اطلاعات مقداری درمورد چگونگی عبور کولین رژیم غذایی از لایه سلول‌های تخصصی که خون را از مغز جدا می‌کند، وجود داشت. این سد خونی در مغز از ورود مولکول‌های حاضر در خون که برای مغز سمی می باشند، جلوگیری می‌کند.

مغز نیاز به جذب مواد مغذی از خون دارد. به این علت این سد حاوی انتقال‌دهنده‌ها است که به مواد مغذی خاصی همانند گلوکز، اسیدهای چرب امگا ۳ و کولین اجازه ورود می‌دهد.

اگرچه این سد یک خط دفاعی مهم است، اما چالشی برای طراحی داروهای اختلالات عصبی محسوب می‌بشود.

دکتر کاتر توانست نشان دهد که کولین در حفره‌ای از FLVCR2 می‌نشیند که از سد خونی مغزی عبور می‌کند و توسط قفسی از باقی مانده‌های پروتئین نگهداری می‌بشود.

او او گفت: «ما از میکروسکوپ الکترونی کرایو منفعت گیری کردیم تا نحوه اتصال کولین به FLVCR2 را دقیقاً ببینیم. این اطلاعات برای فهمیدن چگونگی طراحی داروهایی که کولین را پیروی می‌کنند تا بتوانند توسط FLVCR2 به محل عملیات خود در مغز منتقل شوند حیاتی است. این یافته‌ها به طراحی آینده داروهای بیماری‌هایی همانند آلزایمر و سکته پشتیبانی می‌کند.»

ادامه مطلب
شرایط فروش کامیون بنز 1924 ایران ماشین دیزل اظهار شد + جدول دی 1402

این تحقیق این چنین بر اهمیت خوردن‌ غذاهای غنی از کولین، همانند تخم مرغ، سبزیجات، گوشت، آجیل و لوبیا اصرار می‌کند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع