مایکروسافت 2.2 میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری می‌کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

مایکروسافت ۲.۲ میلیارد دلار برای ساخت زیرساخت‌های دیجیتال در مالزی اندوخته گذاری خواهد کرد. غول ردموندی، چند روز قبل نیز از انجام یک اندوخته‌گذاری ۱.۷ میلیارد دلاری متمرکز بر گسترش هوش مصنوعی در اندونزی خبر داده می بود.

بر پایه گزارش بلومبرگ، «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت در جریان بازدید از کوالالامپور، پایتخت مالزی او گفت که این شرکت تصمیم دارد این اندوخته‌گذاری را در طول چهار سال انجام دهد و با وجود آن، زیرساختی برای خدمات رایانش ابری و هوش مصنوعی خواهد ساخت. علاوه بر این، به ۲۰۰ هزار نفر در مالزی آموزش‌های هوش مصنوعی را اراعه خواهد کرد و با دولت آن برای تحکیم قابلیت‌های امنیت سایبری سرزمین همکاری می‌کند.

مایکروسافت ۲.۲ میلیارد دلار در مالزی اندوخته‌گذاری می‌کند_دریای تکنولوژی ۹

مایکروسافت در این عرصه تنها نیست و شرکت‌های فرد دیگر از جمله آلفابت (مالک گوگل)، آمازون و علی‌بابا نیز در رقابت با یکدیگر می باشند تا کسب‌وکارهای جنوب شرقی آسیا را با انجام این دسته از اندوخته‌گذاری‌‌ها به خود جذب کنند. اکنون، شرکت‌های فناوری در حال گسترش فعالیت‌های خود در مالزی و کشورهای مجاز آن، همانند سنگاپور می باشند تا همزمان با تنش‌های بین چین و آمریکا، به عملیات‌های خود تنوع بیشتری ببخشند.

ادامه مطلب
اطلاعات و تصاویر جدیدی از ادغام بارد با گوگل اسیستنت آشکار شد

حمایتمدیرعامل مایکروسافت از تحول هوش مصنوعی در مالزی

1714633197 169 مایکروسافت 22 میلیارد دلار در مالزی اندوخته‌گذاری می‌کند دریای تکنولوژی
مایکروسافت ۲.۲ میلیارد دلار در مالزی اندوخته‌گذاری می‌کند_دریای تکنولوژی ۱۰

نادلا که در کوالالامپور با نخست وزیر مالزی، «انور ابراهیم» ملاقات کرده است، می‌گوید:

«ما متعهد به حمایتاز تحول هوش مصنوعی مالزی هستیم و مطمعن حاصل می‌کنیم که این تحول به سود همه مالزیایی‌ها خواهد می بود.»

این بزرگترین اندوخته‌گذاری مایکروسافت در ۳۲ سال تازه در مالزی محسوب می‌بشود و بر کوششهای آن برای ظهور به گفتن یک برنده در آسیا اصرار دارد. از ژاپن گرفته تا هند، نادلا تا بحال به انجام حداقل ۷ میلیارد دلار اندوخته‌گذاری در آسیای شرقی متعهد شده است و از هوش مصنوعی به‌گفتن موتور رشد مایکروسافت یاد کرده است و دیگر کشورها را به افزایش اندوخته‌گذاری‌های خود روی این فناوری تشویق می‌کند.

ادامه مطلب
OpenAI روی ابزاری برای تشخیص تصاویر ساخت هوش مصنوعی کار می‌کند

از مالزی به گفتن یکی از کانون‌های مرکزداده هوش مصنوعی آسیا یاد شده است. انویدیا نیز سال قبل با شرکت محلی YTL Power International Bhd همکاری کرد تا یک پارک مرکزداده هوش مصنوعی ۴.۳ میلیارد دلاری در این سرزمین بسازد.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع