ویتامین D به درمان سرطان کمک می‌کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

دانشمندان در تحقیق جدیدی فهمید شده‌اند که ویتامین D در موش‌ها علترشد نوعی باکتری روده می‌بشود و این کار با بهبود ایمنی در برابر سرطان همراه است.

مطابق این تحقیق که توسط محققان مؤسسه «فرانسیس کریک»، موسسه ملی سرطان (NCI) موسسه ملی بهداشت ایالات‌متحده (NIH) و «دانشگاه آلبورگ» دانمارک انجام شده است، موش‌هایی که رژیم غذایی غنی از ویتامین D دریافت کرده‌اند، در برابر کاشت سلول‌های سرطانی در بدنشان، مقاومت بهتری داشته‌اند و این چنین درمان ایمونوتراپی برای آن‌ها مؤثرتر واقع شده است.

پشتیبانی به درمان سرطان با ویتامین D؟

ویتامین D به درمان سرطان پشتیبانی می‌کند_دریای تکنولوژی ۹

آن‌ها در تحقیق خود اشاره کرده‌اند که ویتامین D روی سلول‌های اپیتلیال روده تأثیر می‌گذارد که این کار مقدار نوعی باکتری به‌نام Bacteroides fragilis را در موش‌ها افزایش می‌دهد. این باکتری علتمی‌بشود تا موش‌ها انگارً در برابر سرطان مقاومت بهتری داشته باشند، اما محققان علت این کار را تا این مدت کشف نکرده‌اند.

آن‌ها در تحقیق خود که در ژورنال Science انتشار شده است، توضیح خواهند داد که برای آزمایش این نوشته که آیا باکتری به‌تنهایی می‌تواند ایمنی بهتری در برابر سرطان تشکیل کند، به موش‌هایی که رژیم غذایی معمولی داشتند، باکتری Bacteroides fragilis دادند. به حرف های آن‌ها، این موش‌ها بهتر می‌توانستند در برابر رشد تومور مقاومت کنند، اما نه وقتی که رژیم غذایی آن‌ها ویتامین D مقداری داشته باشد.

ادامه مطلب
اشعه ایکس با دوز کم می‌تواند سلول‌های تومور مغزی را از بین ببرد!_دریای تکنولوژی
آخرین مطالب

اگرچه Bacteroides fragilis در میکروبیوم انسان نیز یافت می‌بشود، اما برای اشکار‌شدن این نوشته که ویتامین D با همان مکانیسم، در انسان‌ها نیز علتافزایش ایمنی نسبت به سرطان می‌بشود تحقیقات بیشتری باید انجام بشود.

1714314665 887 ویتامین D به درمان سرطان پشتیبانی می‌کند دریای تکنولوژی
ویتامین D به درمان سرطان پشتیبانی می‌کند_دریای تکنولوژی ۱۰

رئیس آزمایشگاه ایمونوبیولوژی مؤسسه Francis Crick و محقق مهم این پژوهش می‌گوید:

«آنچه ما در این تحقیق نشان داده‌ایم غافلگیرکننده است. ویتامین D می‌تواند میکروبیوم روده را به‌طوری تنظیم کند تا از نوعی باکتری که به موش‌ها ایمنی بهتری در برابر سرطان می‌دهد، پشتیبانی بگیرد. این نوشته می‌تواند روزی برای درمان سرطان در انسان‌ها مهم باشد، اما نمی‌دانیم چطور و چرا ویتامین D این چنین اثری دارد. قبل از این که بتوانیم به‌طور قطعی بگوییم که اصلاح افتویتامین D فوایدی برای پیشگیری یا درمان سرطان دارد یا نه، باید تحقیقات بیشتری انجام بشود.»

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

ادامه مطلب
افت وزن می‌تواند علتافزایش ریسک ابتلا به سرطان بشود

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع