کاربرد گیفت کارت اپل


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

اگر از کاربران اپل هستید و از دستگاه‌های این شرکت منفعت گیری می‌کنید، حتما با اپلیکیشن‌های غیر رایگان مرتبط به کار خود روبه رو شده‌ اید و احتمالا توانایی ی خرید برنامه از اپ استور را نداشته باشید. در این آموزش قرار است به ۰ تا ۱۰۰ آموزش شارژ اپل ایدی و سپس خرید برنامه از اپ استور بپردازیم به طوری که هیچ سوالی برای شما باقی نماند. بر خلاف آنچه که به نظر می رسد، این کار بعد از مطالعه ی این مقاله در کمتر از ۳ دقیقه قابل اجرا است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
دیوار بزرگ اسلون کشف شد

فرایند خرید برنامه از اپ استور به این صورت است که ابتدا اپل ایدی خود را شارژ کرده و سپس خرید خود را در App store به ثبت می رسانیم.

آموزش شارژ اپل آیدی

از آنجایی که در کشورهای تحریم شده امکان افتتاح حساب بین المللی وجود ندارد، برای شارژ اپل ایدی از گیفت کارت اپل منفعت گیری می‌کنیم. یقیناً این نوشته مسئله ی منفی محسوب نمی بشود و قرار نیست هزینه ی اضافی بابت آن پرداخت کنیم.

با اهمیت ترین مسئله در خرید گیفت کارت اپل، دانستن ریجن اپل ایدی‌تان است چون گیفت کارت های اپل در ریجن های گوناگون اراعه می شوند. به این علت اگر ریجن اپل ایدی شما انگلستان باشد، نیاز به گیفت کارت اپل انگلستان دارید (منظور از ریجن همان سرزمین و منطقه ای است که در زمان ساخت اپل ایدی تعریف کرده اید).

اگر از ریجن خود مطلع نیستید، در قسمت پایانی همین مقاله آموزش تشخیص ریجن را شرح داده‌ایم که نظر می‌کنم آن را مطالعه کرده و سپس مرحله های را انجام دهید. 

  • مرحله اول: بر پایه مبلغ مورد نیازتان (قیمت اپلیکیشنی که تصمیم خرید دارید)، گیفت کارت اپل تهیه کنید. برای خرید گیفت کارت اپل می توانید از سایت‌های معتبر داخلی و به طور ریالی همانند گیفت برگ، ایرانیکارت و … عمل کنید.
  • مرحله دوم: داخل Appstore شوید (در دستگاه آیفون یا مک).
  • مرحله سوم: روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید.
  • مرحله چهارم: گزینه Redeem Gift Card or Code را انتخاب کنید.
  • مرحله پنجم: گزینه Enter Code Manually را انتخاب کرده و کد گیفت کارت خریداری شده را داخل کنید. 
ادامه مطلب
نمایشگاه ایران آیتکس برگزار می‌شود

مرحله های شارژ اپل آیدی در اینجا به آخر می رسد و موجودی از گیفت کارت به اپل آیدی منتقل شده است. برای مطمعن موجودی تازه اپل ایدی را می توانید از قسمت Account Balance مشاهده کنید.

مسئله ی اضافه : الان که در حال نگارش این آموزش هستیم، سخن بگویید هایی درمورد ریبرندینگ اپل آیدی و تحول نام آن به اپل اکانت می بشود. این چنین کاربرد گیفت کارت اپل فقط در خرید برنامه ایفون خلاصه نمی بشود و برای دیگر پرداخت های این مجموعه مورد منفعت گیری قرار می گیرد. در این مورد، خود شرکت Apple کاربرد های آن را به این صورت شرح می دهد:

آموزش خرید برنامه از اپ استور

بعد از شارژ اپل آیدی، به مرحله‌ی مهم این آموزش یعنی خرید برنامه از اپ استور میرسیم که آخرین و یقیناً ساده ترین مرحله ی این آموزش محسوب می بشود. 

  • داخل App Store شوید.
  • اپلیکیشن مورد نظرتان را جستجو و انتخاب کنید.
  • در صفحه ی اپلیکیشن، بر روی قیمت اپلیکیشن (با بعد عرصه آبی) کلیک کنید.
  • با دو بار سختی دادن دکمه ی کناری گوشی (سمت راست)، تایید کنید که مبلغ از اعتبار اپل آیدی کسر بشود (اگر از دستگاه‌های آیفون X به قبل منفعت گیری می‌کنید، به جای فشردن دکمه ی کناری، احتمالا ملزوم باشد با داخل کردن رمز یا تاثییر انگشت، این عمل را تایید کنید). 
ادامه مطلب
هایک ویژن یا داهوا ؟ پاسخ به یک سوال تکراری

اگر اعتبار اپل ایدی برای خرید برنامه مورد نظرتان کافی باشد، در این مرحله خرید شما به پایان می رسد و از این به سپس به جای قیمت اپلیکیشن، دکمه ی دانلود را مشاهده خواهید کرد

تشخیص ریجن اپل ایدی

همانطور که در اغاز مقاله قول این آموزش را داده بودیم، اگر از ریجن خود یقین هستید می توانید از این قسمت عبور کنید ولی نظر می کنم برای مطمعن زیاد تر مرحله های زیر را انجام دهید چرا که دانستن ریجن جزو اصل های مهم در خرید گیفت کارت اپل است. انجام مرحله های زیر ۱ دقیقه زمان نیاز دارد.

۱- داخل App Store آیفون شوید.

۲- روی آیکون پروفایل کلیک کنید (بالا سمت راست).

۳- روی اولین گزینه یعنی اپل آیدی خود کلیک کنید. ۴- در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی Country/Region را مشاهده خواهید کرد که عبارت روبروی آن، ریجن اپل آیدی شما را اشکار می کند (در عکس زیر ریجن آمریکا است)

ریجن اپل ایدی

اگر نمی دانید علت بوجود آمدن ریجن ها چیست، نظر می کنم متن زیر از سایت گیفت برگ را مطالعه کنید:

«علت بوجود آمدن ریجن‌ها مربوط به ارز رایج هر سرزمین می‌بشود. از آنجایی که محصولات اپل می‌بایست بر پایه ارز رایج هر سرزمین شخصی سازی بشود، بخشی به گفتن ریجن به اپل آیدی‌ها اضافه شد تا از این طریق، موقعیت و محل زندگی کاربران تشخیص داده بشود و بر پایه آن، قیمت‌گذاری‌ها در App Store و دیگر محصولات Apple، صورت گیرد. به همین علت است که اگر با یک اپل آیدی از ریجن ترکیه، داخل اپ استور شوید، همه قیمت‌ها را به لیر مشاهده خواهید کرد و برای شارژ آن نیاز به گیفت کارت اپل ترکیه خواهید داشت. یقیناً این نوشته برای کشورهای غیر تحریمی صدق می‌کند و اگر به لیست ریجن‌ها دقت کنید، جای کشورهایی همانند ایران در لیست خالی است.»

امیدوارم از این اموزش منفعت گیری کرده باشید و برای شما سودمند واقع شده باشد. همه تلاش خود را به کار بردیم تا از مرحله ی ابتدایی تا آخرین کاری که برای شارژ اپل آیدی و خرید برنامه ایفون ملزوم است را در این مقاله شرح دهیم. اگر مسئله یا موضوعی درمورد ی این آموزش در نظر دارید، پاسخگویی سریعی در قسمت نظرات همین مقاله خواهیم داشت.

ادامه مطلب
ترسناک‌ترین اتاق فرار تهران و کرج را ببینید

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع