زلزله تایوان فعالیت‌های بزرگ‌ترین سازنده تراشه جهان، TSMC را متوقف کرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

شدیدترین زلزله تایوان در ۲۵ سال قبل، علتایجاد اختلال در کارکرد شرکت‌های حاضر در این سرزمین شد. TSMC، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های پیشرفته جهان، برخی از ماشین‌آلات تراشه‌سازی را متوقف و کارکنان خود را از چند کارخانه‌ تخلیه کرد. یقیناً سخنگوی TSMC در ادامه، در بیانیه‌ای خبرداد که آسیبی به پرسنل داخل نشده است و افرادی که از کارخانه‌ها خارج شده‌ بودند، درحال برگشت می باشند.

بر پایه گزارش CNBC، غول تراشه‌سازی تایوان مطمعن داد که کارکنانش ایمن می باشند و بازرسی‌های اولیه صدمه بزرگی را نشان نداده است. پروتکل‌های ایمنی این شرکت علتتخلیه پرسنل از کارخانه‌ها شد و این کار جهت ابراز اختلال در خط تشکیل این شرکت گردید. به حرف های سخنگوی TSMC، کار در برخی از مکان‌ها به حالت تعلیق درآمده است و تنها بعد از بازرسی کامل از سر گرفته می‌بشود.

زلزله تایوان فعالیت‌های بزرگ‌ترین سازنده تراشه جهان، TSMC را متوقف کرد_دریای تکنولوژی ۴

زلزله ۷.۴ ریشتری تایوان و تأثیر آن بر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان

خبر تخلیه برخی از کارخانه‌های TSMC در تاثییر زلزله تازه تایوان، وقتی انتشار شده است که جهان هم چنان با افتتراشه دست‌وپنجه نرم می‌کند. هرگونه مشکل احتمالی در تشکیل تراشه شرکت TSMC می‌تواند زنجیره فراهم را تحت سختی قرار دهد.

ادامه مطلب
شرکت SMIC به‌لطف هواوی، سومین تولیدکننده بزرگ تراشه در جهان شد_دریای تکنولوژی

تأثیر این زلزله و تعطیلی موقت کارخانه‌های TSMC تا این مدت بر شرکت‌های بزرگ فناوری همانند اپل و انویدیا که برای ساخت تراشه‌های خود به TSMC متکی می باشند، اشکار نیست. بااین‌حال، یک اختلال طویل‌زمان و افتتراشه حتی می‌تواند تبدیل افزایش قیمت محصولات برای مصرف‌کنندگان بشود.

وقوع زلزله تازه این نوشته را که نباید برای فراهم تراشه اتکای بیش‌ازحدی به یک منطقه جغرافیایی داشت، بیش‌ازپیش برجسته می‌کند. قرارداشتن سرزمین تایوان روی یک گسل مهم، آن را مستعد زلزله‌های مکرر می‌کند و مطمئناً این کار روی TSMC تأثیر می‌گذارد. یقیناً در سال‌های تازه – با دقت به تنش‌های مداوم بین تایوان و چین – تلاش برای احداث کارخانه‌های بین‌المللی در کشورهای گوناگون همانند ژاپن، آلمان و آمریکا افزایش یافته است.

ادامه مطلب
سامسونگ و TSMC تشکیل تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 اغاز می‌کنند

بر پایه برخی تخمین‌ها، TSMC تولیدکننده ۹۰ درصد از گسترش یافتهترین تراشه‌های جهان است. بااین‌حال این زلزله نشان داد که این شرکت تایوانی در برابر رویدادهای طبیعی یا ژئوپلیتیکی صدمه‌پذیر است.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها