اپل نمی‌خواست در سرویس استریم آن‌ها درباره هوش مصنوعی صحبت شود


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

اپل سال قبل به همکاری با «جان استوارت»، مجری شناخته‌شده آمریکایی برنامه تلویزیونی The Problem With Jon Stewart، آخر داد و اکنون استوارت درمورد رابطه‌اش با اپل سخن بگویید کرده است. او در مصاحبه‌ای با «لینا خان»، رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، در رابطه شرکت‌های فناوری و حرکت آن‌ها سخن بگویید کرده و حرف های است که تصمیم داشته در برنامه خود با لینا خان او مباحثه کند اما انگارً اپل به او حرف های است که با رئیس FTC یا درمورد هوش مصنوعی سخن بگویید نکند.

در ابتدای این برنامه که می‌توانید آن را در یوتوب تماشا کنید، استوارت در رابطه قولهای شرکت‌های فناوری حوالی هوش مصنوعی سخن بگویید می‌کند و ویدیویی نمایش داده می‌بشود که در آن مدیران این شرکت‌ها در رابطه پتانسیل هوش مصنوعی برای جایگزینی نیروی انسانی یا اخراج نیروی کار به‌علت منفعت گیری از این فناوری سخن بگویید می‌کنند.

ادامه مطلب
اپل پس از آیپد پرو OLED، آیپد مینی و آیپد ایر را به این نمایشگر مجهز می‌کند

سخن بگویید استوارت و خان درمورد اپل

اپل نمی‌خواست در سرویس استریم آن‌ها درمورد هوش مصنوعی سخن بگویید شود_دریای تکنولوژی ۹

در ادامه نوبت به او مباحثه با خان می‌رسد. استوارت درمورد اپل به او می‌گوید:

«اتفاقی که افتاده این است که فکر نمی‌کردم آن‌ها به تو اهمیتی بدهند. این حساسیت چیست؟ چرا آن‌ها این‌قدر از انجام این او گفت‌وگوها در فضای عمومی می‌ترسند؟»

در روبه رو، لینا خان جواب می‌دهد:

«فکر می‌کنم این نوشته مشخص می کند که هنگامی این همه قوت و تصمیم‌گیری در تعدادی از شرکت‌ها متمرکز می‌بشود، چه اتفاقی رخ می‌دهد.»

خان که در سال ۲۰۲۱ به‌گفتن رئیس FTC انتخاب شد، به‌علت مواضع خود در رابطه رفتارهای انحصارطلبانه، به‌اختصاصی از سوی شرکت‌های فناوری شناخته می‌بشود. زمان کوتاهی بعد از به مسئولیت گرفتن این نقش، خان نشان داد که FTC تصمیم دارد به‌جستوجو برخورد با «مدل‌های تجاری که در آ‌ن‌ها روی کنترل و سود تمرکزشده» برود.

ادامه مطلب
قسمتی از مغز در زمان بیداری چرت می‌زند و هنگامی خوابیم بیدار می‌شود_دریای تکنولوژی
1712127494 884 اپل نمی‌خواست در سرویس استریم آن‌ها درمورد هوش مصنوعی سخن
اپل نمی‌خواست در سرویس استریم آن‌ها درمورد هوش مصنوعی سخن بگویید شود_دریای تکنولوژی ۱۰

اخیراً نیز این آژانس دچار شکایت‌های ضدانحصاری علیه آمازون و مایکروسافت شده و اکنون مشغول بازدید اندوخته‌گذاری این شرکت‌ها (همراه با گوگل) در OpenAI و Anthropic است.

درهمین‌حال، اپل دچار پرونده جدیدی با وزارت دادگستری شده که در آن وزارت دادگستری این شرکت را به رفتارهای ضدرقابتی در مواردی ازجمله اپ استور، اپل واچ و مطلب‌رسانی متهم کرده است. این شرکت این چنین رویکردش نسبت به اکوسیستم نرم‌افزاری خود در اتحادیه اروپا را تحول داده؛ جایی که مطابق قانون بازارهای دیجیتال به‌گفتن دروازه‌دار شناخته می بشود.

راه استوارت و اپل تنها بعد از دو فصل از پخش برنامه او، با گزارش‌هایی که در آن‌ها به «تفاوت‌های خلاقانه» اشاره شده می بود، از یکدیگر جدا شد. در ماه فوریه، استوارت طی مصاحبه‌ای با CBS Mornings او گفت که اپل این برنامه را تا حدی به‌علت پوشش موضوعاتی همانند هوش مصنوعی و چین لغو کرده است.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

ادامه مطلب
رونمایی از تراشه وای‌فای و بلوتوث اختصاصی اپل تا وقتی نامعلوم تأخیر خورد

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *