بهترین تغییرات چهره بازیگران در تاریخ صنعت سینما


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

«رابرت داونی جونیور» که بازیگری آمریکایی است، در چهارم آوریل ۱۹۶۵ چشم به جهان گشود. فیلم‌هایی که او در آن‌ها نقش مهم را ایفا کرده، تبدیل فروش ۱۴ میلیارد دلاری در سراسر جهان شده‌اند. همین اتفاق او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران همه دوران تبدیل کرده است. او چندی پیش در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۴ اولین اسکار خودش را به گفتن بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به علت نقش‌آفرینی در فیلم Oppenheimer دریافت کرد. وقتی که او برای دریافت جایزه‌اش به روی صحنه آمد، اول از دوران بچگی افتضاحش و سپس از آکادمی اسکار سپاس کرد. او در نهایت این جایزه را به فرزندانش (پسر ۳۰ ساله‌اش ایندیو، پسر ۱۲ ساله‌اش اکستون و دختر ۹ ساله‌اش آوری) تقدیم کرد.

با این حال زندگی او همیشه بدین گونه نبوده است. رابرت داونی جونیور وقتی که ۶ ساله می بود برای اولین بار ماریجوانا مصرف کرد. پدرش رابرت داونی سینیور اینگونه به یاد می‌آورد: «من به او گفتم که بجای نوشیدن، بهتر است که مقداری از این را امتحان بکنی. من به او مقداری مواد دادم و یک دفعه فهمید شدم که نادرست زیاد زیاد بزرگی را بخاطر این کار مرتکب شده‌ام. من فقط برای این که بامزه برسم به یک بچه این چنین چیزی را دادم.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
۳۱ عادت کارمندان زیاد موفق برای پشتیبانی به ترقی شغلی


نوشته پیشنهادی:بهترین تغییرات چهره بازیگران در تاریخ صنعت سینماگریم ابزاری برای دگرگونی

رابرت داونی جونیور
رابرت داونی جونیور – از حکم زندان تا جایزه اسکار_دریای تکنولوژی ۵۷

در نتیجه رابرت داونی جونیور که فرزند فیلمساز زیرزمینی یعنی رابرت داونی سینیور و السی داونی می بود، همیشه به گفتن یک بچه در محاصره مواد مخدر می بود. رابرت در این باره این چنین اظهار داشته است: «وقتی که من و پدرم با هم مواد مصرف می‌کردیم، به همانند این می بود که او تلاش داشت تا با تنها روشی که می‌دانست به من عشقش را ابراز کند.»

مصرف مواد داونی جونیور تا دوره نوجوانی و اغاز بیست‌ سالگی‌اش ادامه اشکار کرده و افزایش یافت. این اتفاق علتشد تا او هر شب را به مستی و انجام هزاران تماس تلفنی در جستجوی مواد مخدر بگذراند. علی رغم اعتیاد فعالش به الکل و مواد مخدر، او به گفتن بازیگری جوان از اواسط تا اواخر دهه ۸۰ میلادی به نامی آشنا تبدیل شد. او بعد از یک فصل ایفای نقش در Saturday Night Live در فیلمی چون Weird Science از جان هیو نقش‌آفرینی کرد. در سال ۱۹۸۷ در فیلم The Pick-Up Artist با «مولی رینگوالد» همبازی شد. در همان سال داونی جونیور یک کارکرد به‌یاد‌ماندنی را در فیلم Less Than Zero از خود نشان داد. در این گفتن او نقش یک بچه پولدار را بازی کرد که زندگی‌اش بخاطر اعتیاد شدید به هروئین از بین رفت. زندگی واقعی و به دور از صحنه داونی جونیور نیز به شدت همانند به همین فیلم شد.

رابرت داونی جونیور
داونی جونیور برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ برای بازی در نقش چارلی چاپلین در فیلم Chaplin نامزد دریافت جایزه اسکار شد

ایفای نقش او در فیلم بیوگرافی «چاپلین» (Chaplin) در سال ۱۹۹۲ تبدیل نامزدی او در آکادمی اسکار شد. در این سال او با بازیگر و خواننده‌، «دبورا فالکنر» ازدواج کرد. او در دهه ۱۹۹۰ میلادی در فیلم‌های بسیاری از جمله Short Cuts، Natural Born Killers و Richard III ایفای نقش کرد، اما در همین میانه او دچار مصرف هروئین و کوکائین می بود که همین نوشته تبدیل دستگیری‌های متعددش و شرکت در دوره‌های ترک اعتیاد شد.

ادامه مطلب
چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟

در سال ۱۹۹۶ رابرت داونی جونیور به علت داشتن هروئین، کوکائین و یک تفنگ دستی خالی دستگیر شد. بعد از آن و وقتی که در آزادی مشروط به سر می‌برد، در خانه همسایه‌اش و روی یک تخت به خواب رفت. با این که او بخاطر تحت‌تاثییر موادبودن و بخاطر ورود غیرقانونی دستگیر شد، اما صاحب خانه تمایلی به شکایت از او نداشت. این صاحب خانه به لس آنجلس تایمز اینگونه اظهار داشته است: «او یک مرد خوب به شمار می‌آید که دچار مشکلاتی شده است. هر چه که علتاین مشکلات شده، آن را به حادثه‌ای ناگوار تبدیل کرده است. امیدواریم که او حال او بهتر بشود.»

رابرت داونی جونیور
رابرت داونی جونیور در دادگاه – آگوست ۱۹۹۹

در آن زمان به رابرت داونی جونیور دستور داده شد که آزمایشات اجباری مواد مخدر را انجام بدهد. وقتی که او یکی از آن‌ها را در سال ۱۹۹۷ انجام نداد، او را ناچار کردند تا شش ماه را در زندانی در لس آنجلس سپری کند. او در یک دادگاه به قاضی اینگونه او گفت:«مصرف مواد برای من همانند این است که یک اسلحه شات‌گان را در دهانم گذاشته و دستم به روی ماشه باشد و با این حال مزه آهن اسلحه را دوست داشته باشم.»

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: فازهای زهره

بعد از آزادی از زندان لس آنجلس و در سال ۱۹۹۹ او آزمایش مقرر‌شده فرد دیگر را از دست داد. در این زمان او به سه سال حبس محکوم شد اما نهایتا تنها نزدیک یک سال را در مرکز درمان سوء مصرف مواد کالیفرنیا و زندان ایالتی گذراند. داونی جونیور در زندان در تکه آشپزخانه کار می‌کرد و در آنجا ماموریت شستن ظرف‌ها و سرو غذا را در ازای هشت سِنت برای هر ساعت کار به مسئولیت داشت. او در سال ۲۰۰۰ و بعد از آزادی از زندان در سریال تلویزیونی Ally McBeal در روبه رو «کالیستا فلاکهارت» نقش‌آفرینی کرد. نقش او در این سریال پیروزی‌آمیز می بود و سر و صدای بسیاری به پا کرد. همین نقش او علتشد تا برنده جایزه گلدن گلوب به گفتن بهترین بازیگر مکمل مرد در یک مینی‌سریال بشود.


نوشته پیشنهادی:بهترین فیلم ها درمورد دزدان دریایی که باید تماشا کنیدماجراجویی در سراسر هفت دریا
بهترین فیلم ها درباره دزدان دریایی که باید تماشا کنید

رابرت داونی جونیور

در سال ۲۰۰۱ و وقتی که او در آزادی مشروط به سر می‌برد، با پای برهنه و در شهر کالورِ‌ کالیفرنیا دیده شد. پلیس‌ها او را به ظن این که تحت تاثییر مواد است دستگیر کردند. این اتفاق علتشد تا او از ایفای نقش زیاد تر در سریال تلویزیونی Ally McBeal و دیگر شغل‌های مربوط به سینما اخراج بشود. بعد از آن به داونی جونیور که از درون شکسته شده می بود، دستور داده شد تا بجای زندان‌رفتن، دوره‌های ترک اعتیاد را بگذراند. در همین دوران‌ می بود که همسر او یعنی فالکنر او را ترک کرد و پسرش ایندیو را نیز با خود برد. رابرت و همسرش در نهایت در سال ۲۰۰۴ به طور کامل از هم طلاق گرفتند.

ادامه مطلب
شرایط فروش اقساطی فونیکس برای بهمن 1402 اظهار شد + جدول

داونی جونیور بعد از جدایی از همسرش تصمیم گرفت تا با اعتیادهایش مبارزه کند. او در کنار یک فروشگاه برگر فروشی نزدیک به خط ساحلی ایستاد و همه موادهایش را به درون اقیانوس پرتاب کرد. در این نقطه او تقریبا بیکار و غیر‌‌قابل‌‌استخدام شده می بود، چرا که استودیو‌های فیلم‌سازی نمی‌توانستند او را بیمه کنند. او دیگر قادر به کارکردن نبوده است تا وقتی که «مل گیبسون» شخصاً مسئولیت بیمه او را به مسئولیت گرفت و داونی جونیور توانست در فیلم The Singing Detective در سال ۲۰۰۳ نقش‌آفرینی کند. او بعد از آن به طور منظم اغاز به کار کرد و در آثاری چون Gothika، A Scanner Darkly، Zodiac و Kiss, Kiss, Bang, Bang بازی کرد.

رابرت داونی جونیور
رابرت داونی جونیور و همسرش «سوزان داونی»‌ در مراسم اسکار ۲۰۲۴

وقتی که داونی جونیور در حال کار روی فیلم Gothika می بود، با «سوزان لوین» آشنا شد. با این که لوین دو بار او را رد کرد، اما این زوج زیاد سریع رابطه‌شان را اغاز کردند. این دو در آگوست سال ۲۰۰۵ در نیویورک ازدواج کردند و اولین فرزندشان یعنی اکستون در فوریه ۲۰۱۲ به دنیا آمد. در نوامبر سال ۲۰۱۴ نیز صاحب دختری به نام آوری شدند.

محبوبیت داونی جونیور با بازی در فیلم‌های بلاک‌باستری چون Iron man و Tropic Thunder زیاد تر شد. ناگفته نماند که ایفای نقش او در گفتن Tropic Thunder تبدیل نامزدی دوم او در آکادمی اسکار شد. داونی جونیور بعد از این دو فیلم به گفتن شخصیت تونی استارک در آثار زیاد فرد دیگر در دنیای سینمایی مارول بازی کرد که از بین آن‌ها می‌توان به Iron man 2، Iron Man 3، The Avengers، Avengers: Age of Ultron، Captain America: Civil War، Spider-Man: Homecoming، Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame اشاره کرد.

ادامه مطلب
بازدید گوشی A55؛ تکامل‌یافته‌ترین بین‌رده برند سامسونگ_دریای تکنولوژی
رابرت داونی جونیور
رابرت داونی جونیور – از حکم زندان تا جایزه اسکار_دریای تکنولوژی ۵۸

او این چنین در دو فیلم Sherlock Holmes ایفای نقش کرد که توانایی زیاد و ماندگار او را به مخاطبان نشان می‌داد. رابرت داونی جونیور از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با درآمد ۱۲۰ میلیون دلاری در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران سایت Forbes قرار گرفت.

داونی جونیور که یک وقتی دچار اعتیاد می بود، سال‌ها است که پاک به شمار می‌آید. او اکنون در موقعیتی قرار دارد که استودیوها و کارگردانان گوناگون به جستوجو او می باشند. او اکنون با ۵۸ سال سن به گفتن برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد در مراسم آکادمی اسکار سال ۲۰۲۴ شناخته می‌بشود. این نوشته که حرفه رابرت داونی جونیور روز به روز و بعد از دوری از مواد در حال بهبودیافتن است، بازگشتش را به یکی از نمادین‌ترین، تاثیرگذارترین و الهام‌قسمت‌ترین داستان‌های واقعی تبدیل کرده است.


نوشته پیشنهادی:بهترین فیلم های گیج کننده ای که ذهن شما را به چالش می کشنداز دیدن این آثار حیران شده‌اید؟ بدانید تنها نیستید!
بهترین فیلم های گیج کننده ای که ذهن شما را به چالش می کشند

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها