قیمت لوازم یدکی خودرو


افزایش روزافزون هزینه‌های تعمیرات و قیمت لوازم یدکی ماشین، علتشده است تا سختی مالی بر مالکان خودروها در ایران روزبه‌روز افزایش یابد. حال «سید احمد حسینی»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی ماشین و ماشین‌آلات تهران، از افزایش ۵۰ درصدی قیمت لوازم یدکی ماشین در سال ۱۴۰۳ خبر می‌دهد. به حرف های او، افزایش تعرفه واردات قطعات یدکی عامل مهم این گرانی است. این تعرفه در سال جاری ۵.۵ درصد بوده که در سال آینده به ۵۱ درصد افزایش می‌یابد؛ به این علت لوازم یدکی ماشین نیز با تأثیر از افزایش تعرفه، ۵۰ درصد گران خواهد شد.

به حرف های رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی ماشین و ماشین‌آلات تهران، بازار لوازم یدکی ماشین در سال ۱۴۰۲ دورانی پُر از رکود را توانایی کرد. به حرف های حسینی، افزایش روزافزون نرخ ارز و عدم تخصیص ارز از سوی دولت در سال آینده، علتافزایش بهای لوازم یدکی و این چنین افت موجودی قطعات در انبارها خواهد شد.

ادامه مطلب
معارفه و بازدید سرویس نظارت عکس ابری مبینیو

قیمت لوازم یدکی ماشین، متأثر از تصمیمات دولت

احمد حسینی در او مباحثه با خبرگزاری‌های داخلی، گفتن کرده است که مواد اولیه موردنیاز برای ساخت قطعات یدکی و قسمت اعظم لوازم یدکی از منبع های خارجی فراهم می‌بشود. افزایش تعرفه واردات قطعات و لوازم در سال ۱۴۰۳، علتافزایش بهای این لوازم در بازار خواهد شد. حسینی معتقد است که تحریم‌های خارجی تأثیر چندانی در افزایش بهای لوازم یدکی ندارد و این خودتحریمی است که بازار را به‌هم می‌ریزد.

حرف های رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودروی تهران در او گفت‌وگوی خبری خود، از اعتراض به وزارتخانه‌ها برای عدم افزایش قیمت قطعات خبر داده است. بااین‌حال، وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد پاسخی به اعتراضات بازرگانان و صنوف نداده‌اند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت
چشم به راه افزایش ۵۰ درصدی قیمت لوازم یدکی ماشین در سال ۱۴۰۳ باشید ۴

حسینی در قسمت فرد دیگر از سخنانش، به حالت توزیع قطعات یدکی برای خودروهای گوناگون پرداخته است. به حرف های او، مشکلی برای توزیع قطعات یدکی خودروهای داخلی و وارداتی وجود ندارد اما خودروهای چینی با مشکل دسترسی به قطعات روبه رو می باشند. علت این مشکل، عدم مسئولیت در روبه رو اراعه خودروها، افتقطعه و ضعف خدمات بعد از فروش است. به حرف های حسینی، اکنون گیربکس اتوماتیک یک خودروی چینی از گیربکس اتوماتیک ماشین وارداتی گران‌تر است!



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها