اسنپدراگون 8 نسل 4


انتظار می‌رود کوالکام در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۴، چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را اراعه کند. جزئیات آزمایش این تراشه در قبل به بیرون درز کرده می بود و اکنون با دقت به تست‌های افشاشده از بنچمارک گیک‌بنچ بهتر می‌توان درمورد کارکرد جانشین اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نظر داد.

به نقل از وب‌سایت نوت‌بوک چک، بر پایه اطلاعات به‌دست‌آمده از منبع های چینی، با دقت به کارکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴، انتظار می‌رود این چیپست بتواند از نظر کارکرد، پردازنده A18 Pro را پشت‌سر بگذارد. در تست‌های گیک‌بنچ، این چیپست کوالکام انگارً توانسته در کارکرد تک‌هسته‌ای امتیاز ۳۵۰۰ را به‌دست آورد، اما A18 Pro در همین تست به امتیاز ۳۳۰۰ دست یافته است. این چنین گزارش شده است که این پردازنده در عملکردهای چندهسته‌ای و تست‌های GPU، کارکرد به‌مراتب بهتری نسبت به A18 Pro دارد.

آیا تلفنها توان حمایتاز اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را دارند؟

در حالی که این اعداد روی کاغذ بسیار به نظر می‌رسند، اما در حقیقت امکان پذیر مشکلاتی برای تلفنهای هوشمند تشکیل کنند. اسنپدراگون ۸ نسل ۴ روی فرکانس ۴.۳ گیگاهرتز با توان مصرفی بالقوه ۱.۳ ولت کار می‌کند. این فرکانس و توان مصرفی فعلاً برای تلفنهای هوشمند قابل اجرا نیستند و به این علت باید ببینیم که شرکت‌های سازنده موبایل چطور با این مشکل کنار می‌آیند. اکنون نیز تعداد بسیاری از تلفنهای تجهیزبه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، زیاد داغ خواهد شد.

ادامه مطلب
آپدیت iOS 17.5، انگارً عکس‌های پاک‌شده قدیمی را به آیفون برمی‌گرداند_دریای تکنولوژی

کوالکام قبلاً تایید کرده می بود که از Snapdragon 8 Gen 4 در ماه اکتبر ۲۰۲۴ (مرداد ۱۴۰۳) رونمایی خواهد کرد. این تراشه قوی دارای هسته‌های Oryon است که به آن برتری بیشتری در قیاس با نسل ۳ می‌دهد. تراشه‌های جاری و نسل قبلی از هسته‌های طراحی‌شده توسط Arm منفعت گیری می‌کنند. در روبه رو، «اوریون» هسته‌های سفارشی مبتنی بر معماری Arm می باشند که توسط کوالکام طراحی شده‌اند. به‌همین علت تعداد بسیاری از کارشناسان انتظار کارکرد زیاد بهتری را از این تراشه نسل بعدی دارند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها