عزاداری فیل‌ها


بر پایه مطالعه محققان هندی فیل‌های آسیایی نیز همانند انسان، فرزند مرده خود را دفن و با صدای بلند برایش عزاداری می‌کنند. محققان پنج بچه فیل دفن‌شده توسط والدین خود را در شمال بنگال هند در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ شناسایی کردند. فیل‌های آسیایی از گونه‌های درحال انقراض به‌شمار می‌آیند.

به‌گزارش Phys، بر پایه مقاله منتشرشده در Journal of Threatened Taxa، محققان دریافتند که همانند مراسم تشییع در انسان‌ها، گله‌‌ فیل‌های آسیایی نیز بچه مرده خود را حمل و سپس درحالی که پاهایش به سمت بالا است، در زمین دفن می‌کنند. سپس از آن، فیل‌ها در اطراف جسد بچه، غرش بلندی سر خواهند داد. این مراسم فقطً برای بچه فیل‌های مرده انجام می‌بشود، چراکه حمل فیل‌های سنگین بالغ برای گله مقدور نیست.

فیل‌های آسیایی بچه مرده خود را دفن و برایش عزاداری می‌کنند ۴

دفن بچه فیل‌های آسیایی و عزاداری برای آن‌ها

محققان ۵ بچه فیل دفن‌شده را کشف کرده‌اند و تحقیقات آن‌ها نشان داده که هیچ مداخله مستقیم انسانی در مرگ این پنج فیل صورت نگرفته است. رد پای راحتی از ۱۵ تا ۲۰ فیل در اطراف محل دفن و روی خاکی که بدن بچه فیل‌ها را پوشانده می بود، مشاهده شده است. همه انها این بچه فیل‌ها در تاثییر نارسایی چند عضو خود در سنین بین سه‌ماهگی تا یک‌سالگی مرده بودند.

ادامه مطلب
20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

فیل‌ها بچه‌های خود را در کانال‌های آبیاری در مزارع چای و صدها متر دورتر از نزدیک‌ترین سکونتگاه‌های انسانی دفن کرده بودند. در هر پنج مورد، گله در عرض ۴۰ دقیقه بعد از دفن از محل دور شده و مسیر فرد دیگر را برای مهاجرت در پیش گرفته می بود. این چنین این گله فیل‌ها دیگر به محل دفن بازنگشتند.

فیل‌ها به‌خاطر حرکت اجتماعی و مشارکتی‌شان شناخته خواهد شد، اما دفن بچه‌ها قبلاً فقط در فیل‌های آفریقایی مورد بازدید قرار گرفته می بود. اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت فیل‌های آسیایی را طوری در معرض خطر انقراض اظهار کرده است. تخمین زده می‌بشود که ۲۶ هزار فیل آسیایی در طبیعت زندگی می‌کنند و عمدتاً در هند و آسیای جنوب شرقی یافت خواهد شد.

ادامه مطلب
تلفنهای گوگل پیکسل به گمان زیادً به فناوری حساسیت لمس نمایشگر تطبیقی تجهیزخواهد شد



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها