نیویورک تایمز ChatGPT را هک کرده است


نیویورک تایمز در دسامبر ۲۰۲۳ (دی‌ماه) از OpenAI و مایکروسافت به‌علت نقض کپی‌رایت شکایت کرد. اکنون OpenAI مدعی است که نیویورک تایمز برای به‌دست‌آوردن مدارکی برای پرونده خود، به شخصی پول داده است تا پلتفرم‌های این شرکت را هک کند. OpenAI می‌گوید نیویورک تایمز از روشی موسوم به «مهندسی پرامپت» یا «دعوا‌های تیم قرمز» برای هک‌کردن ChatGPT منفعت گیری کرده است.

بر پایه گزارش CNBC، شرکت OpenAI مدعی است که رسانه نیویورک تایمز فردی را استخدام کرده تا ChatGPT را هک و ۱۰۰ نمونه از نقض کپی‌رایت برای پرونده خود فراهم کند. OpenAI در دادگاه فدرال منهتن ادعا کرد که تایمز ده‌ها هزار تلاش برای رسیدن به نتایج زیاد غیرعادی انجام داده است. این کار با عمل های فریبنده‌ای انجام شده که آشکارا شرایط و قوانین OpenAI را نقض می‌کند.

نیویورک تایمز ChatGPT را هک کرده است ۴

هک ChatGPT توسط نیویورک تایمز

منظور مهم OpenAI از هک درواقع مهندسی پرامپت یا دعوا به روش تیم‌های قرمز است. مهندسی پرامپت روشی متداول برای آزمایش سطح امنیت و صدمه‌پذیری سیستم‌های هوش مصنوعی محسوب می‌بشود؛ یقیناً نیویورک تایمز این ادعا را رد کرده است.

ادامه مطلب
تبلیغ هوش مصنوعی بینگ برای کاربران کروم توسط مایکروسافت

«ایان کراسبی»، مشاور ارشد نیویورک تایمز، دراین‌باره او گفت:

«آنچه OpenAI به‌طور عجیبی به‌گفتن «هک» توصیف می‌کند، فقطً منفعت گیری از محصولات OpenAI برای جستجوی شواهدی است که مشخص می کند آن‌ها آثار دارای کپی‌رایت تایمز را دزدیده و بازتولید کرده‌اند. این دقیقاً همان چیزی است که ما اشکار کرده‌ایم. درواقع مقیاس کپی‌برداری OpenAI زیاد بزرگ‌تر از ۱۰۰ مثال ذکرشده در شکایت است.»

درپی شکایت دی‌ماه نیویورک‌ تایمز، OpenAI حرف های می بود: «از آنجایی که امروزه کپی‌رایت تقریباً هر نوع گفتن انسانی ازجمله پست‌های وبلاگ، عکس‌ها، تکه‌های کد و اسناد دولتی را شامل می‌بشود، آموزش مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی بدون آثار دارای کپی‌رایت غیرممکن است.

ادامه مطلب
سم آلتمن برای پروژه 7 تریلیون دلاری تشکیل تراشه، به تأییدیه دولت آمریکا نیاز دارد

ماه قبل نیز «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، در داووس سوئیس او گفت که از شکایت تایمز «متعجب» شده است، چرا که مدل‌های OpenAI نیازی به آموزش با داده‌های تایمز ندارند. اگرچه امکان پذیر داده‌های یک ناشر تفاوتی در توانمندیهای ChatGPT تشکیل نکند، اما اگر ناشران بسیاری داده‌های خود را در اختیار این شرکت قرار ندهند، مطمئناً آموزش مدل‌های آن با مشکل روبه رو خواهد شد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها