سم آلتمن و ردیت


سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، بعد از اراعه عمومی سهام ردیت قادر به کسب میلیون‌ها دلار سود خواهد می بود. آلتمن به‌واسطه اندوخته‌گذاری‌های خود در ردیت، اکنون ۹.۲ درصد از قوت رأی‌گیری در جلسات آنلاین هئیت مدیره این شرکت را در اختیار دارد.

به نقل از CNBC، قبل از این که OpenAI در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی بشود، آلتمن رئیس شتاب‌دهنده Y Combinator می بود. به‌واسطه این شرکت، آلتمن زمان آشنایی با تعداد بسیاری از استارتاپ‌های کوچک از جمله ردیت را داشت.

در سال ۲۰۱۴، آلتمن با مبلغ ۵۰ میلیون دلار، یکی از اندوخته‌گذاران ردیت می بود. او بعد از ۹ سال سهامداری در ردیت می‌گوید:

«ردیت قبلاً همانند به یک اسباب‌بازی برای گذراندن زمان به‌نظر می‌رسید، اما اکنون تبدیل به سرویس زیاد دلنشین و کارآمدی شده است. این سرویس برای من در طول سال‌ها یک جامعه مهم بوده است. اکنون در این سرویس می‌توانم با افراد هم‌فکر خودم که همیشه نمی‌توانم در دنیای واقعی آن‌ها را اشکار کنم، تبادل‌نظر کنم.»

سم آلتمن از اراعه عمومی سهام ردیت منتفع می‌بشود

در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، آلتمن نزدیک به ۵۰ میلیون دلار در ردیت اندوخته‌گذاری کرد. در نیمه دوم همان سال نیز او مجدد و با مبلغ ۱۰ میلیون دلار به این شرکت پشتیبانی مالی کرد. اکنون، سهام ردیت نزدیک به ۴۵ درصد رشد داشته است؛ به این علت سهام آلتمن نیز افزایش اشکار کرده است.

ادامه مطلب
هکرها سال قبل اطلاعات هوش مصنوعی OpenAI را سرقت کرده‌اند_دریای تکنولوژی

اکنون آلتمن تلاش دارد که از خدمات OpenAI، از جمله چت‌بات محبوب ChatGPT، در این پلتفرم منفعت گیری کند. ردیت حرف های است که مدل‌های گوناگون هوش مصنوعی را زیر نظر دارد. این مدل‌ها می‌توانند محتواهایی را در جواب به سؤالات و خواست‌های کاربران تشکیل کنند. در بین LLMهای مورد نظر این شرکت سرویس‌هایی همانند جمینای گوگل، آنتروپیک و ChatGPT دیده خواهد شد.

به گفتن بخشی از اراعه عمومی اولیه، ردیت سهام خود را به برخی از کاربران و مدیرانش که به‌طور عامیانه به ردیتورها معروف می باشند، نظر می‌دهد. برای آلتمن، این قضیه به گمان زیادً مثبت خواهد می بود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها