سم آلتمن و سرمایه‌گذاری


«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI خواهان دریافت تأییدیه از دولت آمریکا برای جذب اندوخته چند تریلیون دلاری در عرصه تراشه‌های هوش مصنوعی است. آلتمن در تلاش است تا ۷ تریلیون دلار برای گسترش تراشه‌ها اندوخته جمع‌آوری کند. از نظر دیگر، مدیرعامل انویدیا نظر مساعدی به این رقم هنگفت ندارد، چراکه به زعم او گسترش تراشه‌های هوش مصنوعی به این چنین اندوخته عظیمی نیازی ندارد.

بر پایه گزارش بلومبرگ، سم آلتمن در تلاش است تا از حمایتواشنگتن برای اندوخته‌گذاری ۷ تریلیون دلاری در تراشه‌های هوش مصنوعی خود منفعت‌مند بشود. این چنین مبالغ هنگفتی طبق معمولً علتافزایش نگرانی‌های امنیت ملی و ضدرقابتی خواهد شد. مدیرعامل OpenAI برای جمع‌آوری این مبلغ، با اندوخته‌گذاران اماراتی سخن بگویید‌هایی داشته است. او به اندوخته‌گذاران احتمالی حرف های است که بدون قبول دولت آمریکا نمی‌تواند این پروژه را جلو ببرد.

سم آلتمن علاوه‌بر اندوخته‌گذاران اماراتی، با شرکت TSMC نیز برای همکاری در گسترش تراشه‌های هوش مصنوعی مذاکره کرده است.

ادامه مطلب
دعوا DDoS در روزهای قبل کارکرد ChatGPT را مختل کرده‌اند
سم آلتمن برای پروژه ۷ تریلیون دلاری تشکیل تراشه، به تأییدیه دولت آمریکا نیاز دارد ۴

اندوخته‌گذاری سم آلتمن در تراشه‌های هوش مصنوعی

با افزایش روزافزون منفعت گیری از هوش مصنوعی، شرکت‌هایی که این فناوری را ارئه خواهند داد، به تراشه‌های بیشتری نیاز دارند. از طرف دیگر، در این بازار تنها شرکت انویدیا یکه‌تاز است. مقصد اندوخته‌گذاری‌های آلتمن درواقع پشتیبانی به حل افتجهانی تراشه است. او با این مبالغ به کارخانه‌های سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی پشتیبانی مالی خواهد کرد تا بتوانند تراشه‌های بیشتری تشکیل کنند.

از سمت دیگر، «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، نسبت به این مطرح آلتمن چندان نظر مثبتی ندارد. او به «عمر العلما»، وزیر هوش مصنوعی امارات او گفت که گسترش هوش مصنوعی به اندازه این مبلغی که آلتمن به جستوجو جمع‌آوری آن است، هزینه نخواهد داشت. هوانگ با طعنه می‌گوید که با ۷ تریلیون دلار آلتمن می‌تواند همه پردازشگرهای گرافیکی را بخرد.

ادامه مطلب
توسعه فیبرنوری ایرانسل در استان فارس با حضور وزیر ارتباطات

هوانگ این چنین پیش‌بینی کرده است در طول چهار یا پنج سال آینده، قیمت مراکز داده نرم‌افزاری به ۲ تریلیون دلار در سراسر جهان خواهد رسید. از این مراکز داده می‌توان برای کارآمدترکردن هوش مصنوعی مولد منفعت گیری کرد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها