انویدیا برای بازار 30 میلیارد دلاری تراشه‌های سفارشی، واحد جدیدی می‌سازد


انویدیا آماده است تا قسمت تراشه‌های سفارشی بازار که شامل مواردی ازجمله تراشه‌های هوش مصنوعی، کنسول‌های بازی، ماشین و مخابرات می‌بشود، به چالش بکشد، چون بر پایه یک گزارش تازه، این شرکت در حال کار روی یک واحد تجاری تازه برای رسیدگی به تقاضای زیاد زیاد در این بازار ۳۰ میلیارد دلاری است.

به‌نظر می‌رسد که انویدیا تصمیم داشته باشد موقعیت خود در صنعت تراشه‌سازی را تثبیت کند، بدون این که فضایی برای رقبای خود فراهم کرده باشد. بعد از کوششهای اشکار برای تنوع بخشیدن به زنجیره فراهم، اکنون انویدیا تصمیم دارد تا در حوزه‌های تازه درحال ظهور بازارهای هوش مصنوعی نیز فعالیت داشته باشد. رویترز در گزارش خود می‌گوید که NVIDIA در حال راه اندازی قسمت جدیدی است که با گسترش تراشه‌های سفارشی مسئول پاسخگویی به نیازهای گوناگون مشتریان است.

رویترز در گزارش خود این چنین اشاره می‌کند که بازار تراشه‌های سفارشی در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۳۰ میلیارد دلار قیمت داشته است که این مقدار تقریباً ۵ درصد از فروش سالانه تراشه‌ها در سراسر جهان را راه اندازی می‌دهد.

ادامه مطلب
اطلاعات و تصاویر جدیدی از ادغام بارد با گوگل اسیستنت آشکار شد

گسترش تراشه هوش مصنوعی توسط انویدیا

انویدیا برای بازار ۳۰ میلیارد دلاری تراشه‌های سفارشی، واحد جدیدی می‌سازد ۴

غول‌های فناوری که اکنون بر فضای هوش مصنوعی مسلط می باشند (همانند مایکروسافت و متا)، برای گسترش تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی خود مدام با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ به این علت جای شگفتی نیست که انویدیا نیز تصمیم گرفته است در این رقابت شرکت کند. به‌ همین علت قسمت جدیدی در این شرکت درحال تأسیس است که بسته به نیاز مشتریانش، تراشه‌های اختصاصی تشکیل خواهد کرد.

مطابق این گزارش، انویدیا به‌طور مستقیم با شرکت‌های برادکام (Broadcom) و Marvell Technology رقابت خواهد کرد؛ دو شرکتی که زیاد تر به‌علت گسترش رویکردهای هوش مصنوعی سفارشی برای شرکت‌های دیگر شناخته‌شده می باشند.

ادامه مطلب
بازنگری فیلترینگ برای کسب‌وکارها کاری حیاتی است

اکنون اطلاعات بیشتری درمورد این قسمت تازه انویدیا وجود ندارد، اما به‌نظر می‌رسد که برای غول فناوری اهمیت بسیاری داشته باشد. این چنین حرف های می‌بشود که این شرکت قبلاً با آمازون، متا، مایکروسافت، گوگل و OpenAI برای اراعه خدمات «تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی» مذاکره کرده، اما اکنون چیزی در این رابطه قبول نشده است.

OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT نیز اکنون ایده گسترش تراشه‌های هوش مصنوعی را جستوجو می‌کند و روز قبل در گزارشی حرف های شده می بود که این استارتاپ برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی به‌جستوجو اندوخته‌ای بالغ بر ۷ تریلیون دلار است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها