سانتافه هیبرید


طی هفته‌های قبل، ناظر اغاز و آخر ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان بودیم. این خودروها تا قیمتی ۴۰ هزار یورو طبقه‌بندی می‌شدند و به همین علت جذابیت بیشتری نسبت به خودروهای وارداتی معمولی داشتند. اکنون قیمت حواله خودروهای وارداتی جانبازان در بازار آزاد اشکار شده است. اهالی بازار این حواله‌ها را بین ۲ الی ۴ میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند. مدتی پیش نیز مدیرعامل سایپا از آمادگی این شرکت برای خرید حواله‌ خودروهای وارداتی جانبازان خبر داده می بود.

این چنین بخوانید: ثبت‌نام خودروهای وارداتی چینی برای متقاضیان تازه از هفته آینده اغاز می‌بشود

فروش حواله خودروهای وارداتی مخصوص جانبازان در حالی صورت می‌گیرد که این خودروها در حالت ثبت نام اولیه می باشند. به عبارتی تا این مدت مدل ماشین، زمان ورود آن و این چنین هزینه ملزوم بابت ترخیص ماشین اشکار نشده است. باید به این مسئله دقت داشت که مطابق اظهار قبلی وزارت صمت، خودروهایی که تعداد ثبت نام آن‌ها به حد نصاب نرسیده باشد از برنامه تحویل حذف خواهد شد.

ادامه مطلب
10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

یقیناً بدیهی است که خودروهای محبوب تویوتا در این بین متقاضیان تعداد بسیاری خواهند داشت. به گفتن مثال حواله تویوتا راو ۴ هیبریدی با قیمت ۳.۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. قیمت حواله این ماشین در ابتدا ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان می بود اما اکنون به چهار میلیارد تومان افزایش یافته است. حواله خودروهای وارداتی ارزان‌تر نیز در محدوده قیمتی ۲ الی ۳ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. با پرداخت مبلغی بین ۳ الی ۴ میلیارد تومان اکنون، می‌توانید یک ماشین وارداتی صفرکیلومتر را از بازار خریداری کنید!

اتومبیل‌های وارداتی جانبازان از ۲۵ تا ۳۵ هزار یورو

وزارت صمت تعدادی ماشین را برای ثبت‌نام جانبازان در نظر گرفته می بود. این خودروها بر پایه درصد صدمه‌دیدگی جانبازان و سقف قیمتی به گروه‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شدند. این سقف برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۲۵ هزار یورو (یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان)، جانبازان ۷۰ درصد تا ۳۰ هزار یورو (یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) و جانبازانی که ۷۰ درصد می باشند و دو دست و یا دو پا را ندارند، تا سقف ۳۵ هزار یورو (دو میلیارد و دویست میلیون تومان) در نظر گرفته شده می بود.

ادامه مطلب
آیا آئودی Q4 e-tron می‌تواند در ایران موفق بشود؟
قیمت حواله خودروهای وارداتی جانبازان در بازار آزاد اشکار شد ۹

به گفتن مثال از جمله خودروهای ۲۵ هزار یورویی می‌توان به تویوتا راو ۴، هیوندای آزرا، هیوندای سانتافه و سوزوکی گرند ویتارا اشاره کرد. این خودروها بر پایه شرکت‌های اراعه دهنده خدمات در ایران طبقه‌بندی شده‌اند. به این علت امکان واردات هر خودرویی وجود ندارد و تنها گزینه‌های خاصی قابل انتخاب می باشند.

چرا تقاضا برای خرید حواله خودروهای وارداتی جانبازان بالا است؟

بزرگترین مزیت خودروهای وارداتی جانبازان در قیاس با خودروهای وارداتی معمولی، معافیت آن‌ها از مالیات و عوارض حقوقی است. این چنین شرط عدم فروش ماشین وارداتی جانبازان تا پنج سال نیز حذف شده است. به عبارتی جانباز مورد نظر می‌تواند داخل سایت بشود، ثبت نام کند و ثبت خواست را بگیرد. سپس اسم او برای واردات به گمرک و وزارت صمت اظهار می‌بشود و همین که ماشین داخل کرد می‌تواند آن را بفروشد.

قیمت حواله خودروهای وارداتی
قیمت حواله خودروهای وارداتی جانبازان در بازار آزاد اشکار شد ۱۰

یقیناً دیگر هزینه‌ها در رابطه این خودروها وجود خواهد داشت. هزینه‌هایی همانند معاوضه پلاک و محیط زیست و استاندارد به قیمت نهایی ماشین اضافه خواهد شد که به طور معمول چند هزار یورو بر بهای آن می‌افزاید. با افزایش روزافزون قیمت ارزهای خارجی و افت قوت خرید مشتریان، تعداد بسیاری از آن‌ها ترجیح خواهند داد تا حواله خودروها را به فروش برسانند. به طور مثال بهای یک ماشین ۲۵ هزار یورویی که در سطح جهان اتومبیلی اقتصادی محسوب می‌بشود، برای مشتری ایرانی حتی بدون عوارض و مالیات نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان همه خواهد شد. این رقم از قوت خرید اکثر مصرف‌کنندگان زیاد تر است و به این علت آن‌ها ترجیح خواهند داد حواله اتومبیل‌های خود را پیش از تحویل و تسویه حساب به فروش برسانند.

ادامه مطلب
آشفتگی به واردات تویوتا کرولا رسید، چهار شرکت واردکننده و یک مدل ماشین!



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها