تسهیلات واردات اتوبوس


بعد از زمان‌ها انتظار و فرسودگی سهمگین ناوگان حمل‌ونقل عمومی،‌ بالاخره واردات اتوبوس دست دوم درحال انجام است. دولت برای تشویق افراد به انجام این کار، تسهیلات واردات اتوبوس را نیز در نظر گرفته است. به نقل از خبرگزاری تسنیم و به نقل از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، این تسهیلات با همکاری بانک مرکزی به متقاضیان واردات اتوبوس اعطا خواهند شد.

شرایط دریافت تسهیلات واردات اتوبوس به شرح زیر می باشند:

اول: مقدار تسهیلات برای ناوگان مسافری اتوبوس برون شهری به نسبت ۳۰ درصد آورده متقاضی و ۷۰ درصد تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال.

دوم: مقدار تسهیلات برای ناوگان مسافری ون و مینی‌بوس برون‌شهری به نسبت ۴۰ درصد آورده متقاضی و ۶۰ درصد تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد ریال.

سوم: مقدار تسهیلات برای ناوگان مسافری سواری کرایه برون شهری به نسبت ۵۰ درصد آورده متقاضی و ۵۰ درصد تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سود هواوی در سه‌ماهه اول 2024 با افزایش 564 درصدی مواجه شد_دریای تکنولوژی
شرایط دریافت تسهیلات واردات اتوبوس چیست؟ ۴

هم‌اکنون خرید یک اتوبوس کم‌کارکرد و سالم، برای مشتریان نزدیک به ۱۷ الی ۱۸ میلیارد تومان هزینه دارد. درهمین‌حال برخی شرکت‌های بازرگانی و افراد گوناگون عمل به واردات اتوبوس‌های دست دوم کرده‌اند. اکنون خرید یک اتوبوس وارداتی مدل بالا با حداقل کارکرد ممکن و از برندهای معتبر نظیر مان، به بیشتر از ۳۰۰ هزار دلار بودجه نیاز دارد. با تبدیل این رقم به پول ملی بر پایه نرخ ارز امروز، هزینه خرید هر اتوبوس وارداتی کم‌کارکرد نزدیک به ۱۶ الی ۱۷ میلیارد تومان خواهد می بود. به این رقم باید هزینه‌های گمرکی را اضافه کنید تا رقم نهایی از ۲۰ میلیارد تومان فراتر برود.

اکنون شرکت سروش دیزل تشکیل اتوبوس نویگیتور را با موتور و گیربکس ایویکو اغاز کرده است. این شرکت اتوبوس یادشده را با قیمت تقریبی ۱۸ میلیارد تومان برای فروش اراعه کرده است. انتظار داریم در آینده نزدیک و با اراعه اتوبوس ایران ماشین دیزل و مارال با موتور کامینز، رقابت قیمتی بین اتوبوس‌های وارداتی و اتوبوس‌های تشکیل داخل تشکیل بشود.

ادامه مطلب
امکان تبدیل پلاک منطقه آزاد به ملی فراهم شد؛ واردات خودروهای دست‌دوم از منبع های داخلی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها