اگزینوس 2400


سامسونگ سال قبل میلادی از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ با اراعه حداقل جزئیات رونمایی کرد. اکنون مشخصات بیشتری از این پردازنده اظهار شده است که به‌تازگی تلفنهای گلکسی S24 و S24 پلاس با منفعت‌مندی از آن معارفه شده‌اند.

پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰

اطلاعات بیشتری از پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ اظهار شد ۹

اگزینوس ۲۴۰۰ دارای ۱۰ هسته پردازنده است که شامل هسته قوی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز و ترکیبی از دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز می‌‌بشود. این چنین چهار هسته کارآمد Cortex-A520 با شدت کلاک ۲ گیگاهرتز نیز وجود دارد.

کره‌ای‌ها قبلاً تایید کرده بودند که کارکرد چیپست تازه در عرصه پردازنده‌ ۱.۷ برابر بهتر شده است و ترکیب هسته‌های قوی آن نیز کاملاً امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند. با این وجود، باید دید که این چیپست چه کارکرد واقعی در دستگاه‌های سری گلکسی S24 بعد از اراعه آن‌ها اراعه خواهد کرد، به‌خصوص در قیاس با رقیب مهم خود، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳.

ادامه مطلب
سامسونگ با شرکت باتری‌سازی اکوپرو قرارداد 34 میلیارد دلاری امضا کرد

برای ماموریت های مربوط به گرافیک، این پردازنده از GPU سامسونگ Xclipse 940 منفعت می‌برد. این پردازشگر گرافیکی بر پایه معماری RDNA 3 AMD ساخته شده است و از ویژگی‌هایی همانند رهگیری پرتو سطح سخت‌افزار حمایتمی‌کند.

1705563670 136 اطلاعات بیشتری از پردازنده اگزینوس 2400 اظهار شد
اطلاعات بیشتری از پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ اظهار شد ۱۰

هرچند برخی جزئیات آن همانند تعداد WGPها و شدت کلاک آن‌ها اظهار نشده است، اما سامسونگ ادعا کرده که GPU این پردازنده می‌تواند بازی‌های ۴K را به‌صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه یا بازی‌های ۱۴۴۰p را به‌صورت ۱۴۴ فریم در ثانیه اجرا کند.

کارکرد اگزینوس ۲۴۰۰ این چنین در عرصه NPU (واحدهای پردازش عصبی) بهتر شده است و سامسونگ نوید بهبود ۱۴ برابری نسبت به نسل قبلی را وعده داده است.

ادامه مطلب
فناوری تازه پلاسما ناسا حمل‌ونقل محموله‌های بزرگ فضایی را سریع تر می‌کند

به استثنای کشورهای خاصی همانند ایالات متحده، چین، کانادا و ژاپن، مدل‌های گلکسی S24 و S24 پلاس که در سراسر جهان اراعه خواهند شد، دارای تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ می باشند. هرچند تا این مدت مشخصات بسیاری از این تراشه اظهار نشده است، اما مطابق مشخصاتی که در اختیار داریم، به‌نظر می‌رسد که اگزینوس ۲۴۰۰ قادر به انجام ماموریت های سنگین و این چنین توانایی روان بازی‌های موبایلی پیشرفته است.


اسپانسر این اتفاقات دیجیاتو، دی‌جی‌لند است؛ دی‌جی‌لند، خرید اینترنتی کالای دیجیتال



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *