اپل با کنارزدن سامسونگ، بزرگ‌ترین فروشنده بازار موبایل سال 2023 شد


بر پایه یک گزارش تحلیلی تازه، اپل با تصاحب جایگاه سامسونگ در بازار جهانی موبایل در سال ۲۰۲۳، بر تخت پادشاهی تکیه زد. در سال قبل میلادی، غول آمریکایی در کل ۲۳۴.۶ میلیون گوشی فروخت، اما فروش غول کره جنوبی ۲۲۶.۶ میلیون دستگاه می بود.

شرکت IDC در گزارش جدیدی به تحلیل حالت بازار جهانی موبایل در سال ۲۰۲۳ پرداخته است. گزارش این شرکت مشخص می کند که اپل در فصل پایانی سال ۸۰.۵ میلیون آیفون فروخت و مجموع فروش خود را به ۲۳۴.۶ میلیون رساند تا سهم بازار ۲۰.۱ درصدی داشته باشد. این شرکت در آخر سال ۲۰۲۲ سهم بازار ۱۸.۸ درصدی داشت.

در سوی روبه رو، سامسونگ در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ تنها ۵۳ میلیون گوشی فروخت تا مجموع فروش خود را به ۲۲۶.۶ میلیون دستگاه رساند. این شرکت اکنون با سهم بازار ۱۹.۴ درصدی در رده دوم قرار دارد. کره‌ای‌ها در سال ۲۰۲۲ سهم بازار ۲۱.۷ درصدی داشتند. این نخستین‌بار از سال ۲۰۱۰ به سپس است که سامسونگ دیگر در جایگاه نخست این رده‌بندی دیده نمی‌بشود.

ادامه مطلب
غول‌های فناوری و 35 سرزمین برای کنترل جاسوس‌افزارها و هکرها توافق کردند

گزارش حالت بازار جهانی موبایل در سال ۲۰۲۳

در رده سوم نام شیائومی با فروش کلی ۱۴۵.۹ میلیون گوشی، در رده چهارم اوپو با ۱۰۳.۱ میلیون و در رده پنجم Transsion (مالک برندهایی نظیر تکنو، اینفینیکس و آی‌تل) با ۹۴.۴ میلیون دیده می‌بشود.

بااین‌حال، حالت کلی بازار موبایل چندان خوشایند نبوده است. فروش جهانی تلفنها نسبت به سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۳.۲ درصد افت یافته و ۱.۱۷ میلیارد دستگاه به ثبت رسیده است. منتها به‌نظر می‌رسد که در نیمه دوم سال شرایط اندکی بهتر شد و در فصل چهارم با رشد ۸.۵ درصدی بازار روبه رو بودیم.

ادامه مطلب
نقشه‌بردار سراسر مریخ به سیاره سرخ رسید

به‌حرف های IDC، پیروزی اپل به‌جهت افزایش تقاضای بازار برای محصولات رده‌بالا بوده که اکنون بیشتر از ۲۰ درصد بازار را راه اندازی می‌دهد. به‌علاوه، برنامه‌های معاوضه گوشی اپل و گزینه‌های خرید اقساطی نیز به کوپرتینویی‌ها پشتیبانی کرده است.

با وجود این آمارها دلنشین دقت است که مایکروسافت چندی قبل توانست با کنارزدن اپل به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل بشود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها