فناوری وای فای 7 رسماً با سرعت 46 گیگابیت بر ثانیه راه‌اندازی شد


کنسرسیوم بین‌المللی Wi-Fi Alliance استاندارد تازه وای فای ۷ (Wi-Fi 7) را به‌طور رسمی راه‌اندازی کرد. نسل تازه فناوری Wi-Fi نرخ تأخیر پایین‌تر و شدت انتقال زیاد بیشتری را فراهم می‌کند که برای دستگاه‌های حقیقت ترکیبی و استریم ۸K مناسب خواهد می بود.

تغییرات وای فای ۷ نسبت به Wi-Fi 6E

درحالی‌که استاندارد جاری Wi-Fi 6E اساساً Wi-Fi 6 با حمایتاز باند ۶ گیگاهرتز محسوب می‌بشود، فناوری Wi-Fi 7 با پیشرفت‌های قابل‌دقت‌تری همراه است. از نظر شدت، فناوری وای فای ۶E حداکثر شدت انتقال نزدیک به ۹ گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند، اما وای فای ۷ می‌تواند به حداکثر شدت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه دست اشکار کند که پنج برابر زیاد تر از نسل جاری است.

فناوری وای فای ۷ رسماً با شدت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه راه‌اندازی شد ۹

اما Wi-Fi 7 فقط سریع تر نیست، بلکه روی کانال‌های ۳۲۰ مگاهرتز کار می‌کند. همراه با منفعت‌مندی از باند ۶ گیگاهرتزی، این ویژگی علتمی‌بشود تا وای فای ۷ نرخ اختلال و ازدحام شبکه کمتری داشته باشد.

ادامه مطلب
ایسوس از لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus G14 و G16 رونمایی کرد

دستگاه‌های تجهیزبه فناوری وای فای ۷ می‌توانند داده‌ها را به‌طور هم‌زمان از طریق چند لینک با فرکانس‌های گوناگون ارسال و دریافت کنند که این کار شدت انتقال بالاتر و افت تأخیر را به‌همراه دارد. علاوه‌براین، با وجود فناوری ۴K QAM، داده‌های بیشتری را می‌توان به‌یکباره منتقل کرد. دستگاه‌های دارای این فناوری اساساً می‌توانند داده‌های زیاد بیشتری را در زمان کمتری انتقال دهند که این کار برای استریم با وضوح زیاد تر از ۴K مهم است. پیشرفت‌های اشاره‌شده این چنین درزمینه بازی‌های آنلاین و دستگاه‌های حقیقت ترکیبی همانند اپل ویژن پرو که طبق معمولً به پهنای باند زیاد بیشتری نیاز دارند، به کاربران پشتیبانی خواهند کرد تا توانایی بهتری داشته باشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
امیزفیت از اولین حلقه هوشمند خود با نام Helio Ring رونمایی کرد
1704870551 862 فناوری وای فای 7 رسماً با شدت 46 گیگابیت بر
فناوری وای فای ۷ رسماً با شدت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه راه‌اندازی شد ۱۰

از آنجایی که اولین روترهای سازگار با این استاندارد تازه به‌تازگی معارفه شده‌اند، به گمان زیادً مدتی طول خواهد کشید تا Wi-Fi 7 برای اکثر مردم به حقیقت تبدیل بشود. بااین‌حال، مطابق شایعه ها، اپل در آینده‌ای نزدیک روی حمایتاز Wi-Fi 7 توسط برخی از دستگاه‌های خود کار خواهد کرد و اولین آن‌‌ها آیفون ۱۶ پرو خواهد می بود. «جف پو»، تحلیلگر صنعت فناوری، چند ماه پیش گزارش داده می بود که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس اولین دستگاه‌های اپل خواهند می بود که از وای فای ۷ حمایتمی‌کنند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها