سرور مجازی چیست؟ آشنایی با vps آذرآنلاین


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

برای هر کسب و کار آنلاینی اولین دغدغه انتخاب نوع ها است یا میزبانی وب است. در چند سال تازه سرورهای مجازی توانسته اند جایگاه زیاد خوبی در کسب و کارهای آنلاین اشکار کنند چرا که هزینه کمتری نسبت یه سرور های اختصاصی دارد و علاوه بر این از مزایای تعداد بسیاری نیز برخوردارند. برای میزبانی یک وب سایت چندین گزینه وجود دارد که سرورهای مجازی جزو بهترین گزینه ها می باشند. در ادامه تصمیم داریم تا به شما در انتخاب بهترین اراعه دهنده سرورهای مجازی و بهترین نوع سرور مجازی برای کسب و کارتان پشتیبانی کنیم. بعد تا آخر این نوشته با ما همراه باشید.

 vps چیست؟
کار امد شخصی مجازی یا Virtual Private Server یک فرم از مجازی‌ سازی سرور است که به شما امکان می‌دهد یک سرور فیزیکی را به چندین سرور مجازی تقسیم کنید. در این روش، نرم‌افزارهای مجازی‌سازی همانند هایپروایزر  (Hypervisor) میزبانی سرورها را جداگانه مدیریت می‌کنند. این نرم‌افزارها به هرکدام از سرورهای مجازی منبع های محدودی از سخت‌افزار و منبع های سیستمی تعلق خواهند داد. یکی از کاربردهای مهم سرورهای مجازی اراعه خدمات وب است. با منفعت گیری از آن‌ها، شما می‌توانید برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خود را روی یک سرور مجازی جدا گانه و اختصاصی میزبانی کنید.

ادامه مطلب
ناوهای هواپیمابر چطور به وجود آمدند؟_دریای تکنولوژی

 در سرویس‌های هاستینگ منبع های سرور با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته می‌بشود؛ اما در VPS شما دسترسی کامل به منبع های سرور خود دارید و از این طریق می‌توانید کارکرد و امنیت برنامه‌ها و وب‌سایت خود را کنترل کنید. بااین‌وجود هزینه منفعت گیری از هاستینگ به‌مراتب کمتر از سرورهای مجازی است. در صورت نیاز به خرید ها است اشتراکی برای کسب‌وکار خود می‌توانید از هاستینگ آذرآنلاین منفعت گیری کنید. در ادامه این مقاله شمارا با سرورهای مجازی و مزایای منفعت گیری از آن‌ها زیاد تر آشنا می‌کنیم.

تعریف سرور مجازی به زبان ساده

 در میزبانی سنتی، سرورها به‌صورت فیزیکی در مکانی قرار دارند و به طور مستقیم به یک سیستم‌عامل واحد متصل خواهد شد. در این روش، هر سرور فقط توسط یک مشتری یا سازمان خاص منفعت گیری می‌بشود و منبع های سرور به‌ طور کامل بین مشتریان تقسیم نمی‌شوند؛ اما در سرور مجازی یک سرور فیزیکی به چندین سرور خصوصی مجازی تقسیم می‌بشود.

 هر VPS در واقعی یک نمونه مجازی از یک سرور فیزیکی است که به هر کاربر یا مشتری تعلق داده می‌بشود. هرکدام از سرورهای مجازی دارای منبع های مجزا ازجمله پردازنده، حافظه، فضای دیسک و پهنای باند است که به‌صورت جدا گانه برای هرکدام تعیین می‌بشود. 

با منفعت گیری از سرورهای مجازی کاربران قادرند به‌صورت جدا گانه از یکدیگر بر روی سرور فعالیت کنند. هر سرور مجازی قابلیت نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل موردنظر را دارد و می‌تواند به‌صورت جدا گانه کاربران و برنامه‌هایشان را میزبانی کند. ملزوم به ذکر است که سرورهای مجازی به‌صورت مجزا از هم کار می‌کنند و کارکرد آن‌ها روی یکدیگر تأثیر ندارد.

ادامه مطلب
مثلث عشق چیست؛ آشنایی با ۸ نوع عشق در روابط عاطفی
سرور مجازی چیست؟ آشنایی با vps آذرآنلاین ۹

سرور مجازی چطور کار می‌کند؟

درواقع در سرورهای مجازی، سرور فیزیکی به پشتیبانی نرم‌افزارهای مجازی‌سازی به چندین سرور تقسیم می‌بشود. در این روش، نرم‌افزارهای مجازی‌سازی (هایپروایزر) نقش کلیدی را در مدیریت و تشکیل محیط‌های مجازی بر مسئولیت‌دارند. هایپروایزر  Hypervisor) ) نرم‌افزاری است که بر روی سرور فیزیکی نصب می‌بشود و آن را به چندین سرور مجازی تقسیم می‌کند.

این نرم‌افزار مسئول تخصیص منبع های سخت‌افزاری همانند پردازنده، حافظه، فضای دیسک و پهنای باند به سرورهای مجازی است. این منبع های به‌صورت مجزا برای هرکدام از سرورهای مجازی تعیین خواهد شد. ملزوم به ذکر است که از تداخل با دیگر سرورهای مجازی جلوگیری می‌بشود. در واقع هایپروایزر به‌صورت مجزا و ایزوله برای هرکدام از سرورهای مجازی یک محیط اجرا تشکیل می‌کند.

مزایای سرور مجازی

با دقت به قیمت زیاد بالای سرورهای فیزیکی منفعت گیری از سرورهای مجازی مزایای بسیاری برای کاربران به همراه دارند. ازاین‌رو افراد بسیاری به جستوجو خرید و منفعت گیری از این نوع سرورها می باشند. به‌طورکلی می‌توانیم بگویی که Virtual private server دارای مزایای زیر است.

۱. کنترل و انعطاف‌پذیری پیشرفته

با منفعت گیری از VPS، شما به‌طور کامل روی سرور مجازی خود کنترل دارید. می‌توانید سیستم‌عامل، نرم‌افزارها، تنظیمات شبکه و منبع های سخت‌افزاری را بر پایه نیازهای خود پیکربندی کنید. این چنین شما می‌توانید برنامه‌ها و سرویس‌های خود را به‌صورت جدا گانه روی سرور اجرا کنید.

ادامه مطلب
۱۲ راهکار اثربخش برای تقویت روابط اجتماعی بعد از ۵۰سالگی

۲. مقیاس‌پذیری

 سرور مجازی به شما امکان می‌دهد منبع های سخت‌افزاری موردنیاز خود را به‌راحتی مقیاس‌پذیر کنید. با افزایش ترافیک و نیاز به منبع های زیاد تر، می‌توانید منبع های سخت‌افزاری را بدون نیاز به توقف و قطع سرویس افزایش دهید.

۳. سفارشی‌سازی

 شما می‌توانید سرور مجازی خود را بر پایه نیازهای خود سفارشی‌سازی کنید. می‌توانید سیستم‌عامل، نرم‌افزارها، پلاگین‌ها و تنظیمات دیگر را انتخاب و پیکربندی کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا محیط مجازی خود را به‌صورت دقیق برای نیازهای خاص خود تنظیم کنید.

۴. مقرون‌به‌صرفه بودن

 سرورهای مجازی به لحاظ هزینه نسبت به سرورهای اختصاصی مقرون‌به‌صرفه تر می باشند. هزینه‌های نگهداری و مدیریت سرورهای مجازی کمتر از سرورهای اختصاصی است و شما تنها برای منبع های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که منفعت گیری کرده‌اید هزینه پرداخت می‌کنید.

۵. کارکرد بهتر

در سرورهای مجازی منبع های سخت‌افزاری بین کاربران سرورها به اشتراک گذاشته می‌بشود؛ اما هر سرور مجازی ایزوله و جدا گانه از دیگر سرورها عمل می‌کند. این به معنی این است که کارکرد سرور شما تحت تأثیر دیگر کاربران قرار نمی‌گیرد.

1703404570 814 سرور مجازی چیست؟ آشنایی با vps آذرآنلاین
سرور مجازی چیست؟ آشنایی با vps آذرآنلاین ۱۰

انواع سرور مجازی

سرورهای مجازی بر پایه سیستم‌عاملی که روی آن‌ها نصب می‌بشود به سه دسته زیر تقسیم خواهد شد.

۱. سرور مجازی ویندوز :(Windows Virtual Server )

این نوع Virtual private server بر روی سیستم‌عامل ویندوز اجرا می‌بشود. برخلاف سرورهای مجازی لینوکس که از سیستم‌عامل لینوکس برای اجرا منفعت گیری می‌کنند، سرورهای مجازی ویندوز از سیستم‌عامل ویندوز Server منفعت گیری می‌کنند. سرور مجازی ویندوز مناسب برای اجرای برنامه‌ها و سرویس‌هایی همانند ASP.NET و SQL Server است که نیازمند سیستم‌عامل ویندوز می باشند.

ادامه مطلب
۱۲ نظر برای حرکت با همسر لجباز_دریای تکنولوژی

۲. سرور مجازی لینوکس :(Linux Virtual Server )

این نوع سرور مجازی بر روی سیستم‌عامل لینوکس اجرا می‌بشود. سرورهای مجازی لینوکس از توزیع‌های گوناگون لینوکس همانند Ubuntu، CentOS، Debian و… منفعت گیری می‌کنند. این نوع VPS مناسب برای اجرای برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر لینوکس همانند PHP، Python، MySQL و Apache است.

۳. سرور مجازی‌ترید :(Trusted Virtual Server )

سرورهای مجازی‌ترید با امنیت بالا برای کسب‌وکارهایی مناسب می باشند که نیاز به نگه داری اطلاعات حساس و محرمانه دارند. این نوع سرورهای مجازی از تکنولوژی‌های امنیتی پیشرفته همانند رمزنگاری دیسک منفعت گیری می‌کنند. سرورهای مجازی‌ترید در اکثر اوقات از سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس حمایتمی‌کنند.

سرور مجازی بر پایه منطقه جغرافیایی

 سرورهای مجازی را بر پایه این که سرور فیزیکی در کدام منطقه قرار گرفته است به دو نوع سرور مجازی خارجی و سرور مجازی ایرانی تقسیم می‌کنند. سرورهای مجازی خارجی در واقع به سرورهای که خارج از سرزمین ایران قرار گرفته‌اند، حرف های می بشود. در حالی که سرورهای مجازی ایران به سرورهای حرف های می‎شوند که سرور فیزیکی آنها داخل سرزمین ایران است.

انتخاب بین سرور مجازی ویندوز و لینوکس بستگی به نیازها و الزامات خاص شما دارد. سرور مجازی ویندوز آذرآنلاین می‌تواند گزینه زیاد مناسبی برای افرادی باشد که به این نوع سرور مجازی نیاز دارند. سرورهای مجازی آذرآنلاین دارای قیمت زیاد مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای می باشند.

نکات مهم زمان خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی یک تصمیم مهم است و برای انتخاب صحیح اراعه‌دهنده باید به عوامل زیر دقت کنید:

ادامه مطلب
۶ نظر ساده برای کنار گذاشتن تنبلی + ۵ تاثییر تنبلی روی دانش‌آموزان چیست_دریای تکنولوژی

 زمان انتقال سرور

 بازدید کنید که اراعه‌دهنده VPS قابلیت اراعه سرورهای مجازی بازمان انتقال کم را دارد. زمان انتقال سریع و کارآمد مهم است تا بتوانید به‌شدت سرویس خود را راه‌اندازی کنید.

پشتیبانی

برسی کنید که اراعه‌دهنده حمایت۲۴/۷ اراعه می‌دهد یا خیر. اهمیت داشتن حمایتفنی قبل و سپس از خرید از اراعه‌دهنده نباید نادیده گرفته بشود. مطمعن حاصل کنید که می‌توانید در صورت ابراز مشکل یا سؤالات فنی با گروه حمایتتماس بگیرید.

سخت‌افزار

 بازدید کنید که اراعه‌دهنده Virtual private server از سخت‌افزار قوی و یقین منفعت گیری می‌کند. سرورهای مجازی باید بر روی سخت‌افزار قابل‌مطمعن و با کارایی بالا اجرا شوند تا بهترین کارکرد را اراعه دهند.

برنامه‌های میزبانی

 مطمعن حاصل کنید که اراعه‌دهنده برنامه‌های میزبانی مختلفی را حمایتمی‌کند. این شامل سیستم‌عامل‌های گوناگون همانند ویندوز و لینوکس، نرم‌افزارهای میزبانی همانند Apache، Nginx و LiteSpeed و زبان‌های برنامه‌نویسی همانند PHP، Python و Ruby است.

آذرآنلاین بهترین اراعه دهند سرور مجازی است که با حمایتحرفه‌ای و امکانات متنوع خدمات خوبی به مشتریان خود اراعه می‌دهد. به همین علت خرید سرور مجازی از آذرآنلاین برای شما می‌تواند گزینه زیاد مناسبی باشد.

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که انتخاب یک سرویس Virtual private server مناسب برای نیازهای خاص شما زیاد مهم است. مطالعه نظرات کاربران، قیاس ویژگی‌ها و قیمت‌ها، تماس با اراعه‌دهندگان و دریافت مشاوره از افراد متخصص نیز می‌تواند به شما در انتخاب سرورمجازی مناسب برای نیازهای خاصتان پشتیبانی کند. با خرید سرور مجازی از آذرآنلاین می‌توانید از مشاوره تخصصی گروه حمایتاین سرویس‌دهنده منفعت گیری کنید و بهترین سرور مجاری را مشابه با نیازهای خود انتخاب کنید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها