ساخت کانال در اینستاگرام


قابلیت کانال در اینستاگرام، ویژگی نسبتاً جدیدی در این شبکه اجتماعی و مقداری متفاوت با امکانات قبل آن محسوب می‌بشود که با تمرکز روی تولیدکنندگان محتوا، تصمیم دارد تعامل با مخاطب را برای آنها آسان‌تر کند. در ادامه با معارفه جزئیات برودکست اینستاگرام و آموزش ساخت کانال در اینستاگرام با دیجیاتو همراه باشید.

کانال اینستاگرام چیست؟

برودکست اینستاگرام در اغاز سال ۲۰۲۳ در دسترس برخی از حساب‌های کاربری پرمخاطب در شبکه اجتماعی مذکور قرار گرفت و به صاحبان این چنین صفحاتی اجازه می‌دهد تا مطلب‌های خود را به‌صورت مستقیم به جستوجو‌کنندگان کانال خود ارسال کنند. تولیدکنندگان محتوا قادرند از این ویژگی به‌منظور اراعه محتوای اختصاصی برای تعداد برگزیده‌ای از مخاطبین، خبر‌رسانی درمورد رویدادهای مهم یا دریافت بازخورد از دیگر افراد پشتیبانی بگیرند. یقیناً جستوجو‌کنندگان کانال‌ها تا این مدت نمی توانند به مطلب‌ها جواب دهند و خبری از قابلیت شبیه با کامنت‌های پست‌ها در تلگرام نیست؛ اما می‌توانند با ری‌اکشن توسط ایموجی، اظهار نظر کنند.

قابلیت برودکست اینستاگرام

شایان ذکر است که ساخت کانال در اینستاگرام، اختصاصی به حساب‌های کاربری از نوع Creator است؛ درنتیجه فعلاً کاربران عادی امکان منفعت‌مندی از موارد حرف های‌شده در بالا را نخواهند داشت. همین نوشته علتشده است تا کانال‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار شوند و تولیدکنندگان محتوا به پشتیبانی آنها بتوانند به جستوجو‌کنندگان پروپاقرص خود دسترسی آسان‌تری داشته باشند.

آموزش ساخت کانال اینستاگرام

از زمان اراعه قابلیت برودکست اینستاگرام از سوی شرکت متا، تغییرات نسبتاً گسترده‌ای حوالی آن صورت گرفته است. برای مثال، در ابتدا تنها تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوای منتخب از سوی متا امکان ساخت کانال در اینستاگرام را داشتند؛ اما از اواسط سال ۲۰۲۳، قابلیت مذکور در اختیار همه اکانت‌های Creator قرار گرفت. دقت داشته باشید که این نوع حساب کاربری با اکانت‌های شخصی یا بیزینس متفاوت است. درصورت دسترسی به این چنین اکانتی، می‌توانید با جستوجو‌کردن مرحله های اشاره‌شده در پایین، کانال بسازید:

ادامه مطلب
اینستاگرام آزمایش ساخت هوش مصنوعی را با برخی کاربران اغاز کرد_دریای تکنولوژی
آخرین مطالب
  • برای اغاز، بعد از واردشدن به حساب کاربری خود در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، روی آیکن مطلب‌ها در گوشه بالایی صفحه مهم برنامه بزنید.
  • در ادامه گزینه تشکیل یک مطلب تازه را از گوشه بالایی صفحه بازشده، انتخاب کنید.
  • اکنون گزینه Create broadcast channel را می‌بینید.
  • بعد از انتخاب مورد حرف های‌شده در بالا، می‌توانید تنظیمات و جزئیات مرتبط با کانال خود ازجمله نام آن، نحوه دسترسی و مخاطبان، نحوه نمایش و موارد دیگر را اشکار کنید.
  • بعد از تعیین موارد مورد نظر خود، گزینه Create broadcast channel را بزنید تا کانال ساخته بشود.
  • درصورت فعال‌کردن گزینه Show channel on profile، لینک مربوط به کانال در توضیحات صفحه نمایش داده خواهد شد.
برودکست اینستاگرام
ساخت کانال در اینستاگرام و نمایش لینک آن در پروفایل

در آینده اگر نیاز به تحول تنظیمات یا توضیحات کانال خود اشکار کردید، می‌توانید از صفحه فید، مجدد روی آیکن مطلب‌ها بزنید و سپس از ورود به صفحه تازه، می‌توانید کانال خود را در بالای صفحه مشاهده کنید.

ادامه مطلب
سامسونگ به گمان زیادً با یک گلکسی S Ultra کوچک‌تر به رقابت با آیفون پرو می‌رود

نحوه دعوت افراد به برودکست اینستاگرام

سپس از آنکه به پشتیبانی مسیر حرف های‌شده در بالا توانستید عمل به ساخت کانال اینستاگرام خود کنید، می‌توانید جستوجو‌کنندگان و مخاطبین را هم به آن دعوت کنید. در پایین به سه روش مهم برای ترغیب کاربران به جستوجو‌کردن کانال اشاره شده است؛ اگرچه راهکارهای گوناگون فرد دیگر هم به این منظور وجود دارد.

۱. ارسال اولین مطلب از طریق قابلیت کانال در اینستاگرام جهت می‌بشود تا همه جستوجو‌کنندگان صفحه شما، یک نوتیفیکیشن حاوی مطلب دعوت به کانال دریافت کنند. آشکار است که این شیوه، بهترین گزینه برای مخاطبین جاری صفحه محسوب می‌بشود و کاربردی برای جذب دیگر کاربران ندارد. بهتر است محتوای اولین مطلب خود را با دقت و وسواس بالایی تهیه کنید تا کاربران بعد از مشاهده آن، به جستوجو‌کردن کانال ترغیب شوند.

۲. تبلیغ کانال در استوری‌، یکی دیگر از راه حلهای مهم برای جذب جستوجو‌کننده به‌شمار می‌رود. اگرچه استوری‌های صفحه در مرحله اول تنها توسط جستوجو‌کنندگان دیده می‌بشود؛ اما ارسال آن به دیگر کاربران جهت می‌بشود تا افراد جدیدی به سمت صفحه و کانال شما راهی شوند. به همین منظور پیشنهاد می‌بشود به یک دعوت خشک و ساده بسنده نکنید و محتوایی دلنشین را برای این کار درنظر بگیرید.

۳. نمایش لینک کانال در تکه توضیحات (‌Bio) پروفایل اینستاگرام، راه مهم برای ورود کاربران به کانال شما در این شبکه اجتماعی برداشت می‌بشود. در همین جهت می‌توانید با اشاره به این لینک در کپشن پست‌ها یا محتوای بصری خود، کاربران را به جستوجو کردن کانال دعوت کنید.

قابلیت کانال در اینستاگرام
ساخت نظرسنجی در کانال اینستاگرام

اینستاگرام امکان شراکت چندین تولیدکننده محتوا در یک کانال را هم فراهم ساخته که حداکثر مقدار مجاز آن، ۱۰ حساب کاربری به ازای هر کانال است. برای دعوت‌کردن دیگر افراد به شراکت در کانال خود، می‌توانید مسیر زیر را جستوجو کنید؛ یقیناً دقت داشته باشید که حساب کاربری آنها هم باید حتما از نوع Creator باشد.

  • در صفحه مهم (Feed) روی آیکن مطلب‌ها در گوشه بالایی بزنید و سپس کانال خود را از بالای صفحه انتخاب کنید.
  • بعد از ورود به کانال، گفتن آن در بالای صفحه را لمس کرده و در ادامه گزینه People را از بین موارد نمایش داده‌شده انتخاب کنید.
  • اکنون گزینه Add را که در کنار گفتن Collaborators قرار گرفته است، انتخاب کنید.
  • اکنون با واردکردن و جستجوی آی‌دی حساب‌های کاربری مورد نظر، می‌توانید تولیدکنندگان محتوای دلخواه خود را به کانال اضافه کنید یا از بین اکانت‌های پیشنهادی انتخاب نمایید.
ادامه مطلب
اندازه‌گیری گذر زهره برای اولین‌بار

برای حذف حساب‌های افزوده‌شده به کانال نیز تنها کافیست مجدد از طریق همان مسیر قبلی، به صفحه نمایش شراکتکنندگان بروید و گزینه Remove که در کنار نام هر اکانت قرار گرفته است، بزنید. شایان ذکر است که تنها سازنده کانال، امکان مدیریت، افزودن و حذف شراکتکنندگان را دارد و دیگر اکانت‌های تولیدکنندگان محتوای حاضر در کانال، دسترسی به این چنین تنظیماتی نخواهد داشت.

مزایای منفعت گیری از برودکست اینستاگرام

کانال اینستاگرام
افزودن ادمین به کانال‌ها در اینستاگرام

اکنون، تولیدکنندگان محتوا به راه حلهای بسیاری جهت تعامل با مخاطبین خود دسترسی دارند که از با اهمیت ترین آنها می‌توان به استوری‌ها اشاره کرد. بااین‌حال، اینستاگرام به‌صورت مدام درحال افزودن راهکارهای جدیدی به همین منظور است که ویژگی برودکست نیز یکی از همین موارد محسوب می‌بشود. اما چه چیزی جهت می‌بشود تا کانال در اینستاگرام نسبت به دیگر گزینه‌ها برتری داشته باشد؟ در ادامه تعدادی از با اهمیت ترین دلایل برای منفعت گیری از این قابلیت ذکر شده است:

۱. ارسال زیاد مطلب بدون امکان جواب، یکی از کاربردهای مهم کانال در اینستاگرام است. جستوجو‌کنندگان شما قادر خواهند می بود مطلب ارسالی را در صندوق دریافت خود مشاهده کنند، اما نمی توانند به آنها پاسخی ارسال کنند. همین نوشته علتمی‌بشود تا اینباکس شما با انبوهی از جواب‌های جستوجو‌کنندگان اشغال نشود تا راحت‌تر به مطلب‌های خود رسیدگی کنید.

ادامه مطلب
یک آنزیم باکتری روده می‌تواند دستیابی به خون همگانی را ممکن کند_دریای تکنولوژی

۲. دسترسی به امکانات فراتر از متن، از دیگر قابلیت‌های برودکست اینستاگرام است. کاربران می‌توانند در کانال‌های خود در کنار به‌اشتراک‌گذاری مطلب‌های متنی، عمل به ارسال انواع گوناگون محتوا ازجمله عکس، ویدیو و یادداشت‌های صوتی کنند. این چنین ویژگی ثبت بازخورد (ری‌اکشن) به مطلب‌ها و شرکت در نظرسنجی از سوی جستوجو‌کنندگان کانال هم وجود دارد.

۳. افزایش تعداد جستوجو‌کنندگان و تعامل نزدیک با مخاطبین، از ثمرات برودکست اینستاگرام است. جهت کسب نتیجه بهتر، پیشنهاد می‌بشود تا با دیگر تولیدکنندگان محتوا در مدیریت کانال خود یا آنها، شراکت داشته باشید تا طیف جدیدی از کاربران با صفحه شما آشنا شوند. این چنین قادر خواهید می بود آزادی عمل بیشتری در محتوای کانال‌های خود داشته باشید؛ چون دیگر نیازی نیست که آنها را برای سازگاری زیاد تر با الگوریتم‌های اینستاگرام بهینه‌سازی کنید. برای مثال ارسال ویس بدون نیاز به افزودن توضیحات، می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند و تعامل سریع تر با جستوجو‌کنندگان را به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

جستجوی کانال در اینستاگرام

کاربران می‌توانند با مراجعه به تکه مطلب‌های دریافتی (Inbox) در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، عمل به واردکردن کلیدواژه به منظور جستجوی در بین کانال‌ها کنند. این چنین اینستاگرام به‌صورت خودکار با دقت به صفحات جستوجو‌شده و علایق افراد، عمل به نمایش لیستی از کانال‌های پیشنهادی نیز به کاربر می‌کند. این چنین طبق معمولً امکان مشاهده کانال‌های عمومی مرتبط با یک صفحه در تکه Bio آن وجود دارد که با لمس لینک، داخل کانال خواهید شد.

برودکست اینستاگرام
نمایش کانال‌های پیشنهادی به کاربران در اینستاگرام

سوالات متداول کاربران

چند نوع کانال در اینستاگرام قابل ساختن است؟

قابلیت کانال در اینستاگرام به دو صورت عمومی و خصوصی در دسترس تولیدکنندگان محتوا قرار دارد که کانال‌های خصوصی تنها توسط جستوجو‌کنندگان مشترک در مطرح پولی قابل مشاهده خواهند می بود.

چه افرادی امکان ساخت کانال در اینستاگرام را دارند؟

اکنون تنها حساب‌های کاربری از نوع Creators می‌توانند عمل به ساخت کانال در اینستاگرام کنند.

آیا می‌توان یک کانال اینستاگرام را با چند ادمین مدیریت کرد؟

بله؛ سازندگان کانال‌ها می‌توانند تا سقف ۱۰ ادمین را به کانال خود اضافه کنند. یقیناً حساب‌های کاربری ادمین‌ها نیز باید از نوع Creator باشد و نمی‌توان از اکانت‌های شخصی یا کاری به این منظور منفعت گیری کرد.

آیا امکان ساخت چندین کانال در اینستاگرام با یک اکانت وجود دارد؟

بله؛ اگر حساب کاربری شما از نوع Creator باشد، می‌توانید عمل به تشکیل چندین کانال در این شبکه اجتماعی کنید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها