لامبورگینی برای کارگران خط تولید خود هفته‌های کاری چهار روزه را تصویب کرد


لامبورگینی تصمیم دارد برای کارگران خط تشکیل خود سیاست هفته‌های کاری چهار روزه را اجرا کند. برای صنعت خودروسازی این تصمیم یک حرکت مهم محسوب می‌بشود، چون دیگر اتحادیه‌های خودروسازی تا بحال نتوانسته‌اند این چنین شرایطی را برای کارمندان شرکت‌های دیگر فراهم کنند.

افت ساعات کاری و افزایش دستمزد کارمندان لامبورگینی

بر پایه گزارش اینسایدر، لامبورگینی اخیراً از توافق با اتحادیه‌‌ها برای اجرای هفته‌های کاری چهار روزه برای کارگران قسمت‌های تولیدی خود خبر داده است. اتحادیه‌ها این تصمیم را «تاریخی» خوانده‌اند، چون اولین توافق در نوع خود برای صنعت خودروسازی اروپا محسوب می‌بشود که در آن نه‌تنها ساعات کاری کارمندان بدون افت دستمزد آن‌ها افت اشکار کرده است، بلکه پاداش متغیر جاری آن‌ها با افزایش ۵۰ درصدی همراه می‌بشود و این چنین یک پاداش غیرمکرر با قیمت بیشتر از ۱۰۰۰ یورو (۱۰۸۲ دلار) نیز به آن‌ها اراعه می‌بشود و این پاداش همین ماه پرداخت خواهد شد.

به‌طور کلی، مطابق سیاست تازه لامبورگینی، کارمندان قسمت‌های تولیدی غول خودروسازی در سال ۳۱ روز کمتر کار می‌کنند.

ادامه مطلب
ایلان ماسک کد منبع مدل هوش مصنوعی Grok را به‌صورت عمومی انتشار کرد_دریای تکنولوژی
لامبورگینی برای کارگران خط تشکیل خود هفته‌های کاری چهار روزه را تصویب کرد ۴

یقیناً لامبورگینی تنها شرکت اروپایی نیست که روزهای کاری کارمندان خود را افت داده است و شرکت‌های فرد دیگر از جمله بانک بین‌المللی ایتالیایی اینتسا سانپائولو (Intesa Sanpaolo) و شرکت تولیدکننده کالاهای لوکس فرانسوی اسیلور لوکساتیکا (EssilorLuxottica) نیز تصمیم شبیهی گرفته‌اند.

رویترز نیز در گزارشی به این نوشته اشاره می‌کند که برخی شرکت‌های بریتانیایی هم این تحول را اعمال کرده‌اند و به‌جستوجو آن ناظر افزایش منفعت‌وری کار، نگه داری شغل و نرخ استخدام بهتر و این چنین مرخصی کمتر از سوی کارمندان به علت بیماری بوده‌اند.

این چنین این گزارش در حالی انتشار شده است که دیگر اتحادیه‌های صنعت خودروسازی تا بحال نتوانسته‌اند شرکت‌هایی همانند فورد، جنرال موتورز و Stellantis را وادار کنند که ساعات کاری کارمندان خود را افت دهند. اتحادیه‌های FIOM و FIM-CISL در بیانیه‌ای اظهار کردند:

«کمتر و بهتر کار کنید؛ این مهم است که مذاکرات را هدایت می‌کند و بخشی از یک استدلال جامع محسوب می‌بشود.»



منبع

ادامه مطلب
اندور در آخرین مأموریت خود، اس‌تی‌اس-134، به فضا پرتاب شد_دریای تکنولوژی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها