قرص جدید درمان سرطان روده باعث بهبودی 62 درصد بیماران شد


دارویی به نام Divarasib که به‌صورت قرص روزانه مصرف می‌بشود، در تازه ترین دوره از آزمایش‌های انسانی خود، نتایج امیدوارکننده‌ای برای درمان نوع خاصی از سرطان روده نشان داده است.

بر پایه مطالعه جدیدی که در مجله Nature Medicine انتشار شده است، محققان مرکز سرطان «پیتر مک‌کالوم» در استرالیا فهمید شدند که هنگامی Divarasib با داروی درمان سرطان فرد دیگر که «ستوکسی‌مب» نام دارد ترکیب می‌بشود، ۶۲ درصد از بیماران مبتلا به تومورهای ناشی از جهش در ژن KRAS نتیجه مثبتی را توانایی کرده‌اند. به حرف های دانشمندان، تومور بیماران یا به‌طور کامل ریشه‌کن شده یا اندازه آن افت یافته است.

این چنین وقتی که این قرص به‌تنهایی منفعت گیری بشود، هم چنان نرخ قابل‌دقت جواب مثبت ۳۵.۹ درصدی را به‌همراه دارد و در کل این دارو نسبت به دیگر درمان‌هایی که همین نوع از سرطان را مقصد قرار خواهند داد ۲۰ درصد مؤثرتر است.

محدودیت‌های مربوط به قرص درمان سرطان Divarasib

قرص تازه درمان سرطان روده علتبهبودی ۶۲ درصد بیماران شد ۴

علیرغم نتایج امیدوارکننده‌ای که این قرص به‌دست آورده است، باید اشاره کرد که Divarasib داروی زیاد هدفمندی است و فقط برای قسمت کوچکی از بیماران مبتلا به سرطان کولون مؤثر خواهد می بود. به حرف های محققان، جهش KRAS G12C که عامل مهم این سرطا‌ن است بر پروتئینی تأثیر می‌گذارد که تقسیم سلولی را کنترل می‌کند و این اتفاق تنها در چهار درصد موارد سر‌طان کولون یا رکتوم (کولورکتال) رخ می‌دهد.

ادامه مطلب
کارمند اسبق اپل به‌علت سرقت اسرار تجاری فناوری خودران به زندان می‌رود
آخرین مطالب

«جایش دسای»، نویسنده ارشد این مطالعه از مرکز سرطان پیتر مک‌کالوم، د‌ر بیانیه‌ای می‌گوید:

«میانگین بقای بدون پیشرفت – زمان وقتی که بیماران در طول درمان یا سپس از آن توانستند بدون بدترشدن سرطان خود زندگی کنند – بیماران این مطالعه مقداری زیاد تر از هشت ماه بوده است و روال درمان با وجود عوارض جانبی قابل‌کنترل به‌خوبی توسط آن‌ها تحمل شده است.»

راه حلهای درمان جاری که برای سرطان روده KRAS G12C منفعت گیری خواهد شد، همانند شیمی درما‌نی و ایمونوتراپی فقط می‌توانند نتایج ساده‌ای اراعه کنند. مشکلی مهم این راه حلها غیرانتخابی‌بودن آن‌ها است و کل بدن را مقصد قرار خواهند داد و روی تومورهای کشنده تمرکز ندارند. اما قرص درما‌ن سرطا‌ن Divarasib این مشکلات را رفع می‌کند.

ادامه مطلب
ابرمنظومه ماهواره ای G60 رقیب استارلینک



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها